| Vis Forrige Tema :: Vis Neste Tema |
| Av |
Innlegg |
Thomas
Ble Medlem: 13 Apr 2007 Innlegg: 33 Bosted: Moss
|
Skrevet: Fre Apr 11, 2008 12:26 am Tittel: Nå kan jeg Telle på 10 fingre! |
|
|
Ja herregud nå er det ikke lenge igjen!
Er det normalt og bli redd når det nermer seg ett par dager til fødselen.
Men når jeg mener redd da mener jeg kvalme litt stresset tørr ikke å sove!?
hva skal man gjøre når det skjer.
Kan jeg kjøre bil når jeg er livredd for barn og mor og hele fødselen? hva skal jeg gjøre.!?
Er det noen som har et Tips:D? _________________ Vår Emma Angelika har kommet til verden-den 05-06/08 |
|
| Til Toppen |
|
 |
Forumet
|
Skrevet: - Tittel: - |
|
|
Er du lei reklame? Registrer deg idag, innloggete brukere ser ikke denne reklamen. |
|
| Til Toppen |
|
 |
Thomas
|
Skrevet: Fre Apr 11, 2008 12:41 am Tittel: |
|
|
Men jeg gleder meg:) _________________ Vår Emma Angelika har kommet til verden-den 05-06/08 |
|
| Til Toppen |
|
 |
Gnubel Moderator

Ble Medlem: 19 Jan 2007 Innlegg: 1025 Bosted: Modum
|
Skrevet: Fre Apr 11, 2008 7:26 am Tittel: |
|
|
Det går bra! Kjør forsiktig, du tjener ikke noe på å ta noen sjanser på den turen. Og mor og barn er ikke noe å være redd for, de er så snille så. Jeg har hatt mor og barn i mange år nå, og de biter aldri.  _________________ Stolt far til gutt 29.12.01, jente 05.03.04 og jente 06.11.06 |
|
| Til Toppen |
|
 |
Erik1976

Ble Medlem: 16 Mar 2006 Innlegg: 337
|
Skrevet: Fre Apr 11, 2008 9:17 am Tittel: |
|
|
Her er hendelseforløpet når fødselen er rett rundt hjørnet:
Mor skriker! Du tenker: Faen, kunne ikke dette skjedd på dagtid?
Du drar på deg buksene og finner frem nr. til sykehuset. Så kan mor ringe mens du pusser tennene. (Viktig med nypussa tenner når du skal hilsen på sønnen/dattera di for første gang).
Så får mor beskjed fra sykehuset om enten å vente litt, eller at dere må komme med en gang. Din jobb er da grei: bær klær og det dere skal ha med dere ned i bilen. Dersom den vordene mor virker litt gretten så er dette helt normalt. Still for all del ikke spørsmålet: "Hva f... feiler det deg? Det må da gå an å være litt blid selv om du skal føde." På bilturen er det selvfølgelig viktig å ta det relativt pent, på den andre siden er det bare å gi gass. Jeg har hørt at det meste er lov når du har en fødene dame i passasjersetet!
Dersom dama begynner i rive i intereiøret i bilen er det viktig at du ikke hisser deg opp, men lar henne rive det hun orker. Er det noe du er redd for kan du anbefale at du river i en annen del av bilen når riene kommer, men bli ikke sint. Hun trenger deg! Fortell heller ikke dårlige vitser om at du bare MÅ vaske bilen nå, eller at du bare MÅ ha en pølse på statoil. Det faller ikke i smak!
Når du kommer på sykehuset loser du kona opp på fødeavdelingen. Herfra er det du som sitter i passasjersetet! Og det neste som venter er ditt første møte med deres nye familiemedlem.
Da dette er overstått overstrømmes du av en overveldende følelse av forelskelse, redsel, glede... ja, egentlig hele følelseregisteret.
Du må bare glede deg! Dette kommer til å bli stort!  |
|
| Til Toppen |
|
 |
grenadier
Ble Medlem: 09 Apr 2008 Innlegg: 38
|
Skrevet: Fre Apr 11, 2008 10:18 am Tittel: |
|
|
Hehe, synes Erik1976 kom med mange bra innspill når vi vordende fedre skal på kjøretur til sykehust
Så det er altså ingen idé f.eks. å si til dama at "jeg synes det er akkurat som om bilen trekker litt til venstre når jeg bremser. Må bare sjekke...."
Eller: "Gidder du bare å gå bak og se om det venstre blinklyset virker?" hihi...
Tipper pulsen kommer til å være rimelig høy hvis jeg en dag sitter bak rattet på vei til sykehuset, ja. Kommer vel ikke til å ha tanker for så mye annet.
Men river damene i interiøret, sier du? Det var da som f... |
|
| Til Toppen |
|
 |
kjas Moderator

Ble Medlem: 06 Feb 2006 Innlegg: 1377 Bosted: Tønsberg
|
Skrevet: Fre Apr 11, 2008 10:31 am Tittel: |
|
|
| grenadier skrev: | | Men river damene i interiøret, sier du? Det var da som f... |
Hvorfor ikke ta taxi (om man kan), så slipper man den bekymringen, samt stresset med å følge trafikken og berolige fruen samtidig? Det gjorde vi (vi har ikke bil forsåvidt, men det er ikke poenget mitt). Vi hadde, som de fleste førstegangsfødende rikelig god tid til å vente på drosje. Bonuspoeng er det også for at man slipper å droppe fruen av ved døren for så å leite etter en knalldyr parkeringsplass som du ikke aner hvor lenge du skal stå på. _________________ Pappa til Brage - født 09.09.2006,
og Ronja - 02.08.2009.
Moderator på forumet, så husk reglene.
Gi Blod! Bli blodgiver. |
|
| Til Toppen |
|
 |
Raynil

Ble Medlem: 07 Apr 2007 Innlegg: 388 Bosted: Åmot, Modum
|
Skrevet: Fre Apr 11, 2008 2:56 pm Tittel: |
|
|
Er vel egentlig ikke så alt for mye du kan jøre med dette. Det er vel bare det at du narurlig er urolig for maddamen og ditt nye familiemedlem. Det kommer nok til å roe seg ned litt kan jeg tenke meg.
For all del, lykke til. _________________ <3Emma Amina<3 |
|
| Til Toppen |
|
 |
Thomas
|
Skrevet: Tor Apr 24, 2008 1:25 am Tittel: |
|
|
jo takk for mange fine innlegg! jeg gleder meg til min Emma Angelika skal komme
NÅ er det bare en uke igjen! _________________ Vår Emma Angelika har kommet til verden-den 05-06/08 |
|
| Til Toppen |
|
 |
Annonse:
|
|
| Til Toppen |
|
 |
|
|