| Vis Forrige Tema :: Vis Neste Tema |
| Av |
Innlegg |
bjornas
Ble Medlem: 30 Des 2005 Innlegg: 44 Bosted: Oslo
|
Skrevet: Søn Apr 27, 2008 9:18 am Tittel: Musikk - bekymringer |
|
|
Jeg la min assistent i sjutida i går. Ble sittende å høre gjennom mediebiblioteket mitt resten av kvelden - der er det ganske mye rart.
Rundt kl 2400 hadde jeg kommet til Ivar Medaas 50 beste, da jeg hørte tassing bak meg. Gutten hadde da stått opp og meldte at "det er fin musikk!" Tror vi hadde kommet til "Kem har tatt mi fena".
Er alt håp ute - eller kan jeg fremdeles redde situasjonen ved å kjøre på med AC/DC, Raga og Jokke resten av oppveksten?
Takknemlig for tips. |
|
| Til Toppen |
|
 |
Forumet
|
Skrevet: - Tittel: - |
|
|
Er du lei reklame? Registrer deg idag, innloggete brukere ser ikke denne reklamen. |
|
| Til Toppen |
|
 |
Hansemann

Ble Medlem: 31 Jul 2006 Innlegg: 1152
|
Skrevet: Søn Apr 27, 2008 2:34 pm Tittel: moh |
|
|
Nope, ur screwed! _________________ 26 og pappa for andre gang. Yikes. |
|
| Til Toppen |
|
 |
Homer

Ble Medlem: 07 Jan 2006 Innlegg: 960 Bosted: Sandnes
|
Skrevet: Søn Apr 27, 2008 6:56 pm Tittel: |
|
|
Spørsmålet mitt er vel heller hvorfor i alle dager du hørte på Ivar Medaas  _________________ Hipp hurra for 17. mai og 2. januar
Snakkes på den andre siden, far |
|
| Til Toppen |
|
 |
HoboDan Moderator

Ble Medlem: 10 Okt 2005 Innlegg: 2383 Bosted: Bergen
|
Skrevet: Søn Apr 27, 2008 10:41 pm Tittel: |
|
|
Som man reder så ligger man...  _________________ Stolt pappa siden 7/12 - 05
Tobarnsfar fra 2/5 - 11
Moderator |
|
| Til Toppen |
|
 |
Fantefar Moderator

Ble Medlem: 15 Mai 2006 Innlegg: 755 Bosted: Arendal
|
Skrevet: Man Apr 28, 2008 9:01 am Tittel: |
|
|
Jeg føler at svar et på HVORFOR nå begynner å utebli unaturlig lenge...  _________________ - ...og når vi slapper av, så gjør vi det i full fart! - Kanninby
Og tydeligvis Jonas (01.07.06) sitt valgspråk
Lurer på hva Magnus (18.03.11) sitt blir? |
|
| Til Toppen |
|
 |
Ost Moderator

Ble Medlem: 27 Sep 2006 Innlegg: 1193 Bosted: Oslo
|
Skrevet: Man Apr 28, 2008 1:10 pm Tittel: |
|
|
Du har nok seolgt sjela - og guttungens også nå!  _________________ Klumpen, knerten, og snart knøttet. |
|
| Til Toppen |
|
 |
Sindre S

Ble Medlem: 26 Jan 2008 Innlegg: 156 Bosted: Bergen
|
Skrevet: Man Apr 28, 2008 6:52 pm Tittel: |
|
|
| Homer skrev: | Spørsmålet mitt er vel heller hvorfor i alle dager du hørte på Ivar Medaas  |
hehehe jeg er helt enig der  _________________ Ble Pappa til Cato 25 Mai 2008  |
|
| Til Toppen |
|
 |
kjas Moderator

Ble Medlem: 06 Feb 2006 Innlegg: 1377 Bosted: Tønsberg
|
Skrevet: Man Apr 28, 2008 8:13 pm Tittel: |
|
|
På tide å ringe barnevernet. Eller kjøpe hørselsvern til guttungen, så far kan få høre musikken sin i fred.
Vernes må i alle fall noen.
Jeg er forresten litt urolig over at guttungen min danser til musikk på radioen, samt at han har lært hvordan han slår den på. Han virker litt ukritisk i musikksmaken sin, så jeg tror det er på tide at jeg lærer han å bruke cd-spilleren. _________________ Pappa til Brage - født 09.09.2006,
og Ronja - 02.08.2009.
Moderator på forumet, så husk reglene.
Gi Blod! Bli blodgiver. |
|
| Til Toppen |
|
 |
bjornas
|
Skrevet: Man Apr 28, 2008 9:52 pm Tittel: |
|
|
Noen mørke sider må man da ha... men musikksamlingen er nokså omfattende... |
|
| Til Toppen |
|
 |
Jafo70

Ble Medlem: 17 Aug 2006 Innlegg: 730 Bosted: Langhus
|
Skrevet: Man Apr 28, 2008 11:10 pm Tittel: |
|
|
Eldstemann her har lært seg CD-spilleren så bra at det er innført restriksjoner...
Nå går det i Jimi Hendrix, på relativt høyt volum hvis han får lov, eller "Best of SFO" med den suuuuureste utgaven av "Jalmar" noensinne spillt inn... _________________ Trebarnspappa som (endelig) har funnet ut at bæretøy er tingen framfor vogn har også begynnt å bygge bolig... |
|
| Til Toppen |
|
 |
HoboDan Moderator

Ble Medlem: 10 Okt 2005 Innlegg: 2383 Bosted: Bergen
|
Skrevet: Tir Apr 29, 2008 12:17 pm Tittel: |
|
|
Heavy rotation hos oss er "Carribean Playground" som vi fikk på anbefaling i Brasil men jeg ser at labelen har begynt å bli solgt i Norge og.
http://www.putumayo.com/en/putumayo_kids_catalog_item.php?album_id=132
Kan anbefales på det varmeste som et tryggere alternativ  _________________ Stolt pappa siden 7/12 - 05
Tobarnsfar fra 2/5 - 11
Moderator |
|
| Til Toppen |
|
 |
Fantefar Moderator

Ble Medlem: 15 Mai 2006 Innlegg: 755 Bosted: Arendal
|
Skrevet: Ons Apr 30, 2008 9:12 am Tittel: |
|
|
Må bare stille meg bak anbefaling av Putumayo, veldig bra saker. Jonas danser til det meste, derfor er vi (og spesielt jeg) svært nøye på initiering i den rette lære. For tida går det mye i gammal ska (Trojan-samlere), og han storkoser seg med det
Bjornas; du sier at samlinga di er omfattende... kan vi tolke det dithen at du har MYE tvilsomme ting du utsetter guttungen for?? _________________ - ...og når vi slapper av, så gjør vi det i full fart! - Kanninby
Og tydeligvis Jonas (01.07.06) sitt valgspråk
Lurer på hva Magnus (18.03.11) sitt blir? |
|
| Til Toppen |
|
 |
Whiplash

Ble Medlem: 16 Jan 2008 Innlegg: 114
|
Skrevet: Tor Mai 01, 2008 1:07 am Tittel: |
|
|
Her skal poden få opplæring i musikkens verden ja.. eneste problemet er vel fruen som har totalt forskjellige smak ifra meg.. mye one-hit-wonders og annen type "pop" etc som jeg tvilsomt danset til den gang.. skumle saker. kanskje ordne en kun-pappa-knapp på anlegget? _________________ Leon Aleksander kom til 6.mai
3760gr og 51cm lang. |
|
| Til Toppen |
|
 |
kjas Moderator

Ble Medlem: 06 Feb 2006 Innlegg: 1377 Bosted: Tønsberg
|
Skrevet: Tor Mai 01, 2008 9:26 am Tittel: |
|
|
Jeg satte på Bruce Springsteen - Seeger Sessions i dag tidlig, og Brage kastet seg ut i en spontan gledesdans. Ting tyder på at det var riktig å synge Johnny Cash til magen gjennom hele svangerskapet, guttungen har blitt riktig så glad i riktig type musikk.
Synd å si det, bjornas, men gode vaner begynner tidlig. _________________ Pappa til Brage - født 09.09.2006,
og Ronja - 02.08.2009.
Moderator på forumet, så husk reglene.
Gi Blod! Bli blodgiver. |
|
| Til Toppen |
|
 |
Max
Ble Medlem: 11 Mai 2009 Innlegg: 3 Bosted: Lillehammer
|
Skrevet: Man Mai 11, 2009 11:16 pm Tittel: |
|
|
Ivar Medaas 4 EVVER _________________ Ole hadde fått en liten søster. Blandede følelser dukket opp. På spørsmål fra mor, om hva han ønsket seg til femårsdagen om to uker, dro han på det, før han svarte:
- Jeg skulle ønske, jeg, atte vi kunne fått en baby til! Og det... DET SKULLE VÆRT MEG!!! |
|
| Til Toppen |
|
 |
Daddy'O
Ble Medlem: 22 Sep 2008 Innlegg: 4
|
Skrevet: Ons Mai 13, 2009 3:21 pm Tittel: |
|
|
Jeg har foret min førstefødte med deilig, deilig rock helt siden hun var født. Godt gammel indoktrinering, men dessverre har det slått feil. Hun synes rock er 'bråkete', akkurat som sin mor, og nå går det bare i Hakkebakke og Kardemomme by.
Barn nr. 2 fikk noe mildere behandling og fikk solid dose med Neil Young i sitt første år. Hun synes musikk er ok, men heller ikke noe mer og det beskriver også morens interesse.
Håper bare at jeg har sådd et frø og morens gener ikke slår for kraftig igjennom her. Utakk er som kjent verdens lønn.
Den dagen det kommer en spillkonsoll i huset blir det Guitar Hero fra morgen til kveld!
Antonsen _________________ Taubane er den nye trampolina!
www.funrides.no |
|
| Til Toppen |
|
 |
Gnubel Moderator

Ble Medlem: 19 Jan 2007 Innlegg: 1025 Bosted: Modum
|
Skrevet: Tor Mai 14, 2009 11:00 am Tittel: |
|
|
Jeg er stolt av å si at vi ikke har en eneste plate med barnesanger alla "Lille tutte synger" og "smurfehits" og "hits for kids". Den første der er fiktiv, men dere skjønner sikkert hva jeg mener. Ungene liker faktisk skikkelig musikk, og så kan man plukke ut noen plater man likte når man var liten sjøl. Hjemme er Trond Viggo, Knudsen & Ludvigsen, Øystein Sunde, Lillebjørn Nilsen og Bjelleklang ganske populære. I tillegg til Bob Marley, Susanne Vega og Bruce Sprinsteen. Mye anna også egentlig.
Eneste problemet er at ungene er like gode som faren på å lære tekst. Hva svarer man til en treåring som lurer på hva Dong er? (Har du dong? med Bjelleklang)  _________________ Stolt far til gutt 29.12.01, jente 05.03.04 og jente 06.11.06 |
|
| Til Toppen |
|
 |
bjornas
|
Skrevet: Ons Mai 20, 2009 9:59 pm Tittel: |
|
|
Update: Har vært mye og kjørt bil i det siste. Plutselig meldes det fra baksetet: "Sola skinner og jeg er så glad" osv.
Og da ble jeg glad!  |
|
| Til Toppen |
|
 |
ninjapappa
Ble Medlem: 02 Mai 2009 Innlegg: 9 Bosted: Møre og Romsdal
|
Skrevet: Fre Mai 29, 2009 11:39 am Tittel: |
|
|
Eg og guten min på tre år skulle bake ei kake her ein dag, og medan vi skulle gjere det skulle vi høyre musikk. Eg sa han skulle få velge. Han gjekk straks bort i cdhylla og fann fram best of-albumet til Motorhead!
Elles speler eg mykje musikk og han nynnar med. For ikkje lenge sidan song han med på Dead Moon i bilen. Han ropar også "Hey Ho, Let's Go" til tider.
Synst det er mykje ålreit barnemusikk også, da spesielt Torbjørn Egner og Knutsen og Ludvigsen. Men meir "moderne" barnemusikk, som t.d. er technoinspirert, skal aldri inn i mitt hus. _________________ “I’ve created an atmosphere where I’m a friend first, boss second. Probably entertainer third.” (David Brent, The Office). |
|
| Til Toppen |
|
 |
Hansemann

Ble Medlem: 31 Jul 2006 Innlegg: 1152
|
Skrevet: Tor Jun 04, 2009 12:40 am Tittel: |
|
|
| ninjapappa skrev: | | Eg og guten min på tre år skulle bake ei kake her ein dag, og medan vi skulle gjere det skulle vi høyre musikk. Eg sa han skulle få velge. Han gjekk straks bort i cdhylla og fann fram best of-albumet til Motorhead! |
Sånt noe hadde fått en tåre til å renne ned mitt kinn i ekstrem lykkerus  _________________ 26 og pappa for andre gang. Yikes. |
|
| Til Toppen |
|
 |
Annonse:
|
|
| Til Toppen |
|
 |
|
|