Vi har detektert at du kan bruke mobilversjonen av verdensbestepappa.no. Trykk her for å bruke mobilversjonen.
|
|
|
|
| Vis Forrige Tema :: Vis Neste Tema |
| Av |
Innlegg |
Sunshine
Ble Medlem: 02 Feb 2012 Innlegg: 2
|
Skrevet: Man Feb 06, 2012 10:43 pm Tittel: Mor er fulltidsarbeider, far er student. hvor mye kan vi få? |
|
|
Hei,
Min samboer er fulltidsarbeidende og hun kan motta fødselspenger.
Jeg, derimot, er student og håper derfor at det er noen i samme båt.
1. Ifølge nav/lånekassen kan jeg få 50% av lån omgjort til stipend, hvis mor tar ut 50-99% av fødselspengene. Ved 80% uttak over 57(?) uker, vil dette telle som 50-99%? eller må vi ta ut 99% av pengene ved 80%?
2. Kan jeg, siden jeg ikke har opparbeidet meg noe grunnlag for fødselspenger, motta engangsstønad som omtales hos nav? Eller gjelder det kun for mor? Denne: http://www.nav.no/Familie/Svangerskap%2C+f%C3%B8dsel+og+adopsjon/Engangsst%C3%B8nad+ved+f%C3%B8dsel+og+adopsjon
3. Kan min permisjonstid overføres til mor? Liten vits å ta perm som student.
4. Er det andre ting jeg bør tenke på/søke på som student?
Takk for alle svar!
Hilsen en som blir far i Juli/August [/url] |
|
| Til Toppen |
|
 |
Forumet
|
Skrevet: - Tittel: - |
|
|
Er du lei reklame? Registrer deg idag, innloggete brukere ser ikke denne reklamen. |
|
| Til Toppen |
|
 |
Nils82
Ble Medlem: 28 Mar 2012 Innlegg: 1
|
Skrevet: Ons Mar 28, 2012 8:17 pm Tittel: Lurer på det samme.. |
|
|
Jeg er student og mor arbeider 100%. Har du funnet noe mer ut av spørsmålene dine så gjerne del svarene! Jeg lurer spesielt på om mor kan overta pappapermen.
Mvh Nils |
|
| Til Toppen |
|
 |
Annonse:
|
|
| Til Toppen |
|
 |
|
|
|
|
|
Du kan ikke starte nye temaer i dette forumet Du kan ikke svare på temaer i dette forumet Du kan ikke endre dine egne innlegg i dette forumet Du kan ikke slette dine egne innlegg i dette forumet Du kan ikke delta i avstemninger i dette forumet
|
|
|
|
|
Verdensbestepappa.no finnes også i mobil utgave. Trykk her for å bruke mobilversjonen.