verdens beste pappa boken

miste vanlig samværsrett. hva skal til?

Start Nytt Tema   Svar på Tema    Verdens Beste Pappa Forum Hovedsiden -> Stefar, skilt pappa og alenepappa
Vis Forrige Tema :: Vis Neste Tema  
Av Innlegg
ungkarn

Ble Medlem: 08 Jan 2011

InnleggSkrevet: Tor Mar 24, 2011 12:57 am    Tittel: miste vanlig samværsrett. hva skal til? Svar med Sitat

Er det noen som vet noe om hva som skal til for å ikke få vanlig samværsrett, altså annenhver helg og to ferieuker?

Jeg har en gravid ekskjæreste som sier hun er bekymret om jeg er i stand til å ta vare på et barn. jeg har en bipolar diagnose men der er en mild variant. jeg kan bli ordenltig deprimert innimellom, men aldri psykotisk, voldelig eller noe i den duren. har heller aldri kuttet emg opp eller gjort selvmordsforsøk osv. Saken er at når jeg blir deprimert blir jeg veldig distrè og pga. dette endte hun med helt feil inntrykk av meg i det korte forholdet vi hadde.

Jeg er redd hun kommer til å bruke dette mot meg, og lurer på om det er mulig å miste vanlig samværsrett for noe sånt.. hva skal i så fall til?
Til Toppen
Vis Medlemmets Profil Send Privat Melding AIM Adresse
Forumet

Skrevet: -    Tittel: -

Er du lei reklame? Registrer deg idag, innloggete brukere ser ikke denne reklamen.
Til Toppen
jens

Ble Medlem: 11 Jan 2011

InnleggSkrevet: Tor Mar 24, 2011 8:32 pm    Tittel: Svar med Sitat

Tror egentlig du kan få vanlig samværsretts om det heter.
Vanligvis skal det mye til å ikke få det. Siden du er syk ville jeg hørt med legen min, få en skrftlig uttalelse derfra. Videre søkt bistand hos advokat ut fra hva som legen anbefaler.
Tror i alle fall du trenger få hjelp av noen som kan dette, uasett hva BM sier. Det lurt sikkert mekling på famileværnkontor, da kan det sikkert i ditt tilfelle være lurt å ha med advokat. Det trenger ikke koste deg så mye om du får dekket noe av det.
Videre er det noe som heter samvær under tilsyn,dvs andre tilstede når du er sammen med barnet, håper du slipepr dette.

Lykke til.
Til Toppen
Vis Medlemmets Profil Send Privat Melding
Fantefar
Moderator

Ble Medlem: 15 Mai 2006

InnleggSkrevet: Tor Mar 24, 2011 8:37 pm    Tittel: Svar med Sitat

Hei!

Finnes utmerka bipolare fedre Very Happy . Det som blir viktig er spesialistuttalelse som sier at du er en fungerende fyr med bipolar lidelse og en sterk vilje til omsorg og tilknynting, ikke en spinnvill kar som overhodet ikke har reflektret over temaet.

Lurer på hva Magnus (18.03.11) sitt blir?
Til Toppen
ungkarn

Ble Medlem: 08 Jan 2011

InnleggSkrevet: Tor Mar 24, 2011 9:53 pm    Tittel: Svar med Sitat

takker for råd og støtte! Smile

Dette er en litt komplisert situasjon, I og med at BM bor på en øy som det tar to timer med båt og komme til. For å få størst mulig sjanse for å få meg jobb og et nytt nettverk, har jeg ganske nettopp flyttet til en by hvor jeg må kjøre en time for å komme meg på ferjen. det er allikevel mulig å ta meg en dagstur. samvær med en person til stede hadde vært veldig ønskelig i og med at BM er veldig lite vennlig innstilt.

Sist kontakt vi hadde på mail gikk ut på at jeg la meg flat og ville få henne til å få til at samarbeid med å oppfostre ungen sammen. hun opplyser om at hun har ultralydbilder og vet hvilket kjønn det blir, samt sier at den eneste måten hun ser for seg at vi kan ha en dialog å samarbeide er at jeg viser selvinniskt til min manglende evne til å passe på et barn.

mao. bruker hun info om kjønn, ultralydbilder, og min vilje til å få til et samarbeid til å skrive på mail at jeg ikke har evner til å passe på et barn.

Det er jo ganske klart at hun har planer om å bruke denne uttalelsen i forbindelse med megling.

jeg tenker på å søke jobb i barnehage her, og nå skal jeg prøve å få flere profesjonelle uttalser om min evne til å passe et barn.

Men uff.. Jeg blir så sint! er det mulig å være så utspekulert og manipulerende?
Til Toppen
Vis Medlemmets Profil Send Privat Melding AIM Adresse
jens

Ble Medlem: 11 Jan 2011

InnleggSkrevet: Fre Mar 25, 2011 9:03 am    Tittel: Svar med Sitat

Blir aldri klok på de som får planlagte barn og/eller er i forhold som får uplanlagte barn etter kort tid vil skilles, uten det har skjedd noe spesielt. Kan begynne å lure på om det er gjort med hensikt,har stilt meg det spm.flere ganger.
Uansett er det sårt for deg å bli avist slik. En føler seg hjelpesløs, da makten innen dette ligger hos BM.
Men du er på rett vei når du forsøker få utalelser ang.din sykdom av fagpersonell som du kan bruke videre i en tvist.

Lykke til.
Til Toppen
Annonse:

Skrevet: akkurat nå    Tittel: Lignende saker

Artikler med lignende innhold

Mest diskutert i uke 12
Årsaken til Spontanabort?
Kan jeg flytte?

Lignende diskusjoner:

Kva må til for at mor skal få overgangsstønad?
Kva skal ein gjere når sakskyndig meiner eg overdriver?
skal jeg flytte og hva vil skje?

Er du ikke medlem enda? Registrer deg idag, det tar bare noen sekunder.

Vi har også gaver til nybakte fedre og mødre.

---------
Denne meldingen er autogenerert for å gi deg tips om relevant innhold.
Til Toppen
Vis Innlegg fra:   
Start Nytt Tema   Svar på Tema    Verdens Beste Pappa Forum Hovedsiden -> Stefar, skilt pappa og alenepappa Alle klokkeslett er CET (Europa)
Side 1 av 1

Gå Til:  
Du kan ikke starte nye temaer i dette forumet
Du kan ikke svare på temaer i dette forumet
Du kan ikke endre dine egne innlegg i dette forumet
Du kan ikke slette dine egne innlegg i dette forumet
Du kan ikke delta i avstemninger i dette forumet

Verdensbestepappa.no finnes også i mobil utgave. Trykk her for å bruke mobilversjonen.

micro