verdens beste pappa boken

Mannspanelets nyttårsforsetter

Start Nytt Tema   Svar på Tema    Verdens Beste Pappa Forum Hovedsiden -> Nyheter
Vis Forrige Tema :: Vis Neste Tema  
Av Innlegg
snokleby
Site Admin

Ble Medlem: 26 Sep 2005

InnleggSkrevet: Ons Jan 02, 2008 9:14 am    Tittel: Mannspanelets nyttårsforsetter Svar med Sitat

Her kan man lese mannspanelets forslag til nyttårsforsetter for oss. Tanken er nok god, og mange (inklusive meg selv) kan nok ha godt av å vaske mer gulv. Men er det fler enn meg som blir litt irritert over at han antar at vi jobber for mye, ikke tilbringer tid med barna våre, og ikke kan bruke en vaskemaskin?

Her har jeg noen nyttårsforsetter for mammaer der ute:

* Ikke tro at hele permisjonen minus seks uker er bare din.
* Ikke sidestill alle som bruker framovervendt barnesete med kriminelle.
* La pappa slippe til, og gjøre tingene på sin måte.

I likhet med listen til Stokkan-Grande gjelder denne langt fra alle, men såvidt jeg har observert på mammaforum de siste 2-3 årene, så gjelder den noen Smile

Stikk også innom foreldreguiden.no, og følg pappa.no på twitter
Til Toppen
Vis Medlemmets Profil Send Privat Melding
Forumet

Skrevet: -    Tittel: -

Er du lei reklame? Registrer deg idag, innloggete brukere ser ikke denne reklamen.
Til Toppen
kjas
Moderator

Ble Medlem: 06 Feb 2006

InnleggSkrevet: Ons Jan 02, 2008 9:54 am    Tittel: Svar med Sitat

Det er jo litt trist at Stokkan-Grande føler for å forsterke stereotype oppfatninger om mannen på denne måten, men det kan jo være jeg kun tror det er stereotypt siden jeg er en mann som kan vaskemaskinen, liker skjortene ustrøkne, kjøper maten på veien hjem fra barnehagen, og snakker godt med kompisene mine om alt mulig og har gjort det i mange år, og allerede er den som tar brorparten av stelling, mating og tur/retur barnehagen fordi jeg synes det er så gøy at jeg knapt slipper til min egen kone.

Da synes jeg han er inne på langt viktigere ting helt til sist i VG-artikkelen jeg tror du refererer til (link på nyhetsartikkelen din, Snokle?). Ensomhet blant menn, gjerne i forbindelse med skilsmisse, er et langt større problem enn at moren til Stokkan-Grande ikke lærte han å vaske gulvet da han var yngre. Ofte er slike problemer relatert til at far ofte taper når man fordeler barn, eller at mannen med allerede voksne barn ikke har samme sosiale nettverk å falle tilbake på når det blir skilsmisse etter tredve år, fordi det ofte er kvinnen som bryter ekteskapet og derfor er mer klar for å gå videre.

Moderator på forumet, så husk reglene.

Gi Blod! Bli blodgiver.
Til Toppen
snokleby
Site Admin

Ble Medlem: 26 Sep 2005

InnleggSkrevet: Ons Jan 02, 2008 10:07 am    Tittel: Svar med Sitat

Jeg tok dette fra en artikkel i dn.no, men din link er jo den riktige Smile Oppdaterte artikkelen, takker.

Stikk også innom foreldreguiden.no, og følg pappa.no på twitter
Til Toppen
Annonse:

Skrevet: akkurat nå    Tittel: Lignende saker

Artikler med lignende innhold

Mannspanelets forslag til nyttårsforsetter

Lignende diskusjoner:

Noen som har nyttårsforsetter?

Er du ikke medlem enda? Registrer deg idag, det tar bare noen sekunder.

Vi har også gaver til nybakte fedre og mødre.

---------
Denne meldingen er autogenerert for å gi deg tips om relevant innhold.
Til Toppen
Vis Innlegg fra:   
Start Nytt Tema   Svar på Tema    Verdens Beste Pappa Forum Hovedsiden -> Nyheter Alle klokkeslett er CET (Europa)
Side 1 av 1

Gå Til:  
Du kan ikke starte nye temaer i dette forumet
Du kan ikke svare på temaer i dette forumet
Du kan ikke endre dine egne innlegg i dette forumet
Du kan ikke slette dine egne innlegg i dette forumet
Du kan ikke delta i avstemninger i dette forumet

Verdensbestepappa.no finnes også i mobil utgave. Trykk her for å bruke mobilversjonen.

micro