| Vis Forrige Tema :: Vis Neste Tema |
| Av |
Innlegg |
Homer Simpson

Ble Medlem: 30 Jul 2006 Innlegg: 949 Bosted: Hetlevikåsen, Bergen
|
Skrevet: Man Des 18, 2006 10:50 pm Tittel: Må jeg bruke.... |
|
|
Har fått fullstendig krasj på våres stasjonere pc... trenger nå et nytt operativsystem. ser ut som jeg har slettet noe jeg ikke skulle ha slettet og da jeg slo på maskinen foretok den , helt av seg selv, en operasjon som gjorde at ingenting funket lenger. kan slå på maskinen men ikke noe mer... Spørsmålet er da? ( nå ser dere hvor grønn jeg er på data) må jeg bruke windows siden det var det som var på maskinen når vi fikk den eller er det noen andre op.systemer på markedet som er like "bra" eller kanskje bedre? har heldigvis vert lur nok til å ta bacup på ext.hardisk av alle bildene av bollen vår... håper på hjelp
(i'm not a genius, or are i... hmmm) _________________ Well.... i`m not a genius... or are I...?
Pappa til Tilde 30.05.2006
og Tomine 27.02.2009 |
|
| Til Toppen |
|
 |
Forumet
|
Skrevet: - Tittel: - |
|
|
Er du lei reklame? Registrer deg idag, innloggete brukere ser ikke denne reklamen. |
|
| Til Toppen |
|
 |
snokleby Site Admin

Ble Medlem: 26 Sep 2005 Innlegg: 1998 Bosted: Bergen
|
Skrevet: Man Des 18, 2006 10:58 pm Tittel: |
|
|
Når du slår på maskinen, kommer det ikke noe windows logo eller noenting? Står det noe i tekst?
I utgangspunket kan du legge inn et annet operativsystem. Alternativet til Windows er gjerne Linux. Linux er bra det, men jeg vil si det fortsatt kan være litt mer tungvint for de som ikke kan alt for mye data (la oss ikke start en relgiøs krig på det ).
Fordelen med å stappe i en windows CD og installere med den, er at du kan installere "oppå" den gamle installasjonen (ikke formatere). Fordelen med dette er at du bør kunne finne igjen gamle dokumenter og slikt, om det er noe annet du ikke har tatt backup av.
Om det ikke er noenting du vil ta vare på, så er nok det beste å formatere disken og ta en helt ren installasjon. Maskina føles som ny etterpå, mye kjappere
PS: Tusen poeng for å ta backup av bilder! _________________ Stolt pappa til Filip og Pernille!
Stikk også innom foreldreguiden.no, og følg pappa.no på twitter |
|
| Til Toppen |
|
 |
Homer Simpson

|
Skrevet: Man Des 18, 2006 11:02 pm Tittel: |
|
|
Niks og nei... ingen logo... da får jeg fortsette med windows siden konemor også skal bruke maskinen... øøø er mediaplayer edition et op.system? vista? er det noe? _________________ Well.... i`m not a genius... or are I...?
og Tomine 27.02.2009 |
|
| Til Toppen |
|
 |
snokleby Site Admin

Ble Medlem: 26 Sep 2005 Innlegg: 1998 Bosted: Bergen
|
Skrevet: Man Des 18, 2006 11:23 pm Tittel: |
|
|
Hmm... vista blir nok litt tungt om maskinen er litt eldre (et år eller to...). Media center edition er en fullverdig windows XP professional + et mediacenter program (andre kan sikkert forklare bedre ). Jeg kjører mediacenter edition på denne maskina, og bruker det som vanlig windows XP. _________________ Stolt pappa til Filip og Pernille!
Stikk også innom foreldreguiden.no, og følg pappa.no på twitter |
|
| Til Toppen |
|
 |
HoboDan Moderator

Ble Medlem: 10 Okt 2005 Innlegg: 2383 Bosted: Bergen
|
Skrevet: Tir Des 19, 2006 1:58 pm Tittel: |
|
|
Nå funker f.eks. SUSE linux vel så bra som Windows for nybegynnere etter min mening, men bevares - ettersom du har en lisens allerede er det jo bare å kjøre videre med denne.
Og det Sverre sier medflører riktighet ellers  _________________ Stolt pappa siden 7/12 - 05
Tobarnsfar fra 2/5 - 11
Moderator |
|
| Til Toppen |
|
 |
Homer Simpson

|
Skrevet: Tir Des 19, 2006 3:13 pm Tittel: |
|
|
Lisens? hehe... nope. Har hatt krasj før og en "datakyndig " fixet maskinen.. og har vel rotet vekk orginalen for etpar år siden _________________ Well.... i`m not a genius... or are I...?
og Tomine 27.02.2009 |
|
| Til Toppen |
|
 |
Junior

Ble Medlem: 09 Aug 2006 Innlegg: 790 Bosted: Sotra
|
Skrevet: Tir Des 19, 2006 8:23 pm Tittel: Re: Må jeg bruke.... |
|
|
| Homer Simpson skrev: | | ...og da jeg slo på maskinen foretok den , helt av seg selv, en operasjon som gjorde at ingenting funket lenger. |
Ett eller annet slemt virus? Bare som alternativ til sletting av feil fil  _________________ Ask 21/9-05
Eir 4/11-07 |
|
| Til Toppen |
|
 |
Patman Moderator

Ble Medlem: 24 Feb 2006 Innlegg: 1031 Bosted: Sandefjord
|
Skrevet: Tir Des 19, 2006 9:14 pm Tittel: |
|
|
Kall en spade for en spade du, Homer Simpson.  _________________ Sara Marie : 22. juli 2006
Thorbjørn og Theodor : 08. november 2008
Forummoderator |
|
| Til Toppen |
|
 |
Offroadern
Ble Medlem: 16 Mar 2006 Innlegg: 1376 Bosted: Kongsvinger
|
Skrevet: Tir Des 19, 2006 10:51 pm Tittel: |
|
|
Den person var da ærlig  _________________ Kjempe stolt pappa siden juli -06 |
|
| Til Toppen |
|
 |
Junior

Ble Medlem: 09 Aug 2006 Innlegg: 790 Bosted: Sotra
|
Skrevet: Tir Des 19, 2006 11:58 pm Tittel: |
|
|
Og til under 1000 lappen for å få det fikset, hva skal man da med antivirusprogram  _________________ Ask 21/9-05
Eir 4/11-07 |
|
| Til Toppen |
|
 |
Homer Simpson

|
Skrevet: Ons Des 20, 2006 7:14 am Tittel: |
|
|
Lenge siden jeg har gjort det du....dette lagde aldri noe problem heller Endte til slutt med Home edition... siden jeg ikke har tv kort eller et noe serlig med guffe i maskinen visstnok... konemor har lovd at visst tannlegebehandlingen min i thailand ikke blir for dyr, skal vi kjøpe oss et mediasenter til sommeren.. _________________ Well.... i`m not a genius... or are I...?
og Tomine 27.02.2009 |
|
| Til Toppen |
|
 |
Annonse:
|
|
| Til Toppen |
|
 |