|
|
| Vis Forrige Tema :: Vis Neste Tema |
| Av |
Innlegg |
elskerdatterami
Ble Medlem: 05 Sep 2010 Innlegg: 2
|
Skrevet: Søn Sep 05, 2010 4:54 pm Tittel: Lite samvær |
|
|
Det har vært en tøff sommer og håper noen kan bidra med litt anbefalinger og info. Min datter er nå 11 mnd gammel og har begynt i barnehagen. Hun ammer og vil ikke gjøre unntak for å gi meg mer sammenhengende samvær.
Kona og jeg er nå separert, vi bodde sammen som en familie til min datter var 7 mnd.
Siden ting ble som det ble flyttet jeg ut og vi skrev en samværsavtale for å komme i gang. Ca 4 timer pr uke fordelt på tre dager. Itillegg fikk hun 100% bosted siden barnet er lite og det var mest vanlig fikk jeg beskjed om. (Vi har delt foreldreansvar).
Jeg angrer selvsagt på det nå, men gjort er gjort. Jeg får smøre meg med toldmodighet og heller håpe det kan bli 50/50 bosted etterhvert.
Jeg ønsker mer samvær for jeg er så glad i dattera mi og vi har det så flott sammen. Jeg kom med et nytt forslag:
Oddetallsuker:
mandag 16-19
onsdag 18-19
lørdag 8-16
søndag 8-16
Partallsuker:
mandag 16-19
onsdag 18-19
fredag 16-19
Hun synes det er alfor mye og argumenterer med at det er vanskelig å se meg så ofte og at dette går utover ammingen (hun sier selv at amming er for kosen og ikke nødvendig for kosttilskuddet). F.eks at dattera mi skal amme ved 9-tiden, 14-tiden og 18:30.På ukedagene blir det for oppstykket for henne at hun må dra og komme tilbake for så å dra igjen...
Alt jeg ønsker er å få mer tid med min datter, føler jeg møter en vegg når jeg ber om mer....
Noen som har litt råd til meg i denne vanskelige situasjonen? |
|
| Til Toppen |
|
 |
Forumet
|
Skrevet: - Tittel: - |
|
|
Er du lei reklame? Registrer deg idag, innloggete brukere ser ikke denne reklamen. |
|
| Til Toppen |
|
 |
tusjmann
Ble Medlem: 01 Jan 2006 Innlegg: 90
|
Skrevet: Søn Sep 05, 2010 8:38 pm Tittel: |
|
|
Hei!
Det er ikke lett å få til noe når den ene parten steller seg på bakbena.
Syns i grunnen ikke at forslaget var ganske nøkternt og burde ikke være så vanskelig å få gjennomført. Saken er vel den at det mammaen som syns det blir for masete at du skal møte henne så ofte, og at hun ikke tenker på barnet i det hele tatt.
For å få til kommunikasjonen mellom dere, så burde dere kanskje gå til familievernkontoret. Der er det meglere som kan hjelpe dere å komme til enighet. Syns i grunnen du kan holde på den målsetningen du har, og ha en realistisk opptrappingsplan frem til hun blir f.eks 2 år. Tenk på hva som er praktisk for deg også.
Det er jo ikke noe problem å gi barnet morsmelkerstatning når det er ett år, så du burde kunne få lenger samvær og overnattingssamvær om ikke så lenge syns jeg.
Når det gjelder 50/50 i fremtiden, så avhenger det av en del faktorer. Flyttet du langt f.eks?
Du og moren må samarbeide i mange mange år fremover, enten dere vil eller ikke. Om moren kanskje er litt sår rett etter bruddet, så tenk litt på hvilket konflktnivå du vil legge deg på, for det er desverre ikke sånn at du slipper å forhandle med henne i fremtiden heller ... |
|
| Til Toppen |
|
 |
elskerdatterami
Ble Medlem: 05 Sep 2010 Innlegg: 2
|
Skrevet: Man Sep 06, 2010 5:12 pm Tittel: |
|
|
Hei og takk for svar
Har sagt til X at jeg vil kjempe for å se dattera mi mest mulig og er villig til å flytte etter mor hvis det er sånn. Har hørt at det beste for barnet er å begynne overnatting når barnet er 1,5-2 år. Men har jeg krav på 50/50 da? Noen som har erfaring fra rettskjennelser?
Jeg har god jobb, økonomi og ikke noe "på meg", bare er glad i min datter
Vi har vært hos megler nå en gang i uken for å diskutere hvordan vi skal få til bedre kommunikasjon. Sånn jeg ser det har mitt problem vært for lite samvær og hennes problem at hun var såret. Dette har gjort at frustrasjonen har kommet.
La frem mitt forslag og det hun kunne gi meg var man,ons,lør og søn + tirs og tors den andre uka. Men til svært redusert tid i forhold til forslaget mitt. Er glad jeg fikk lør og søndag (dog bare 9-13) ihvertfall, fikk endelig litt tid til aktiviteter. Var på badeland og skogtur
Jeg måtte smile da megleren sa, tror du ikke du kommer til å få litt mere timer etterhvert i dette regimet...
Føler jeg har vært en nikkedukke lenge nå og godtatt mye for å spare konflikter. Bør jeg unngå det for så å se om det løser seg etterhvert? Synes dattera mi er mer verdt enn all denne ventingen......  |
|
| Til Toppen |
|
 |
tusjmann
Ble Medlem: 01 Jan 2006 Innlegg: 90
|
Skrevet: Man Sep 06, 2010 5:39 pm Tittel: |
|
|
Hei igjen!
Da har du jo fått til en del.
Når du flagger at du kommer til å kjempe hardt for å se datteren din, så flagger du også en potensiell konflikt.
Prøv å kjør med det samværet du har en stund, vær positiv, livet er langt! Du vil definitivt få mest igjennom om samarbeidet er positivt. Ingen rettsak dømmer 50/50, og enda dårligere om konflikten er høy, uansett alder.
klarer du å karre til deg en time her og der på sikt, så er jo mye gjort. Mor komer nok til å innse at det er deilig med litt avlasting etterhvert, og spesiellt om hun ser at dette fungerer bra for alle parter.
De meklingsmøtene du har vært på, har de kun handlet om samværsordninger, eller har det handlet om alt annet også? Viktig å isolere dette litt, så det ikke blir så farget av alle andre konlfikter.
Det er veldig naturlig å være veldig frustrert i den fasen du er i, og det er vanskelig å ta det innover seg, men jeg gjentar at samarbeidet med moren kommer til å vare i mange mange år. I den forbindelse er dine 4 måneder veldig lite, og kanskje de mest sårbare...
Essensen er: Ikke tenk for mye på 50/50 enda, gjør det beste ut av det du har og søk forbedring over tid (naturlig opptrapping). Unngå konflikter. Ta opp igjen tråden tli neste sommer om det ikke helt går din vei f.eks. Eller før selvsagt om det skulle gå enda værre ... |
|
| Til Toppen |
|
 |
Annonse:
|
|
| Til Toppen |
|
 |
|
|
|
|
|
Du kan ikke starte nye temaer i dette forumet Du kan ikke svare på temaer i dette forumet Du kan ikke endre dine egne innlegg i dette forumet Du kan ikke slette dine egne innlegg i dette forumet Du kan ikke delta i avstemninger i dette forumet
|
|