|
|
| Vis Forrige Tema :: Vis Neste Tema |
| Av |
Innlegg |
FredrikFredrik

Ble Medlem: 06 Okt 2009 Innlegg: 1
|
Skrevet: Tir Okt 06, 2009 9:57 pm Tittel: kontroll |
|
|
6. januar er dagen for min del. veien dit så langt har i grunn vært helt suveren. det vingler en del oppi hodet selvsagt, men det går. uansett, det er veldig mye oppi hodet. det jeg søker etter, er kontroll. forleden kjøpte jeg en haug med kluter (sånt er jo kjekt?), og det ga meg en herlig følelse av kontroll.
om noen har noen andre stalltips for å få mer kontroll - kom med dem! |
|
| Til Toppen |
|
 |
Forumet
|
Skrevet: - Tittel: - |
|
|
Er du lei reklame? Registrer deg idag, innloggete brukere ser ikke denne reklamen. |
|
| Til Toppen |
|
 |
raye
Ble Medlem: 28 Jan 2009 Innlegg: 49
|
Skrevet: Ons Okt 07, 2009 6:14 pm Tittel: |
|
|
- zinksalve
- vippestol (veldig praktisk)
- bæresele
- vinterdress (bør ha det hjem fra sykehus)..
det er jo seff masse annet praktisk å ha, men regner med du
vet om det mest elementære..
good luck, og grattis med unge på vei!! |
|
| Til Toppen |
|
 |
HoboDan Moderator

Ble Medlem: 10 Okt 2005 Innlegg: 2383 Bosted: Bergen
|
Skrevet: Tor Okt 08, 2009 10:12 am Tittel: |
|
|
Finnes en del gode tips her, bare å søke
omslagsbodyer for nyfødte er genialt praktiske, og er den typen tøy ungene bruker mest av den første tiden.
Babybjørn er forøvrig ikke en bæresele jeg vil anbefale, kjøp heller en av de gode formsydde som har baby-innlegg  _________________ Stolt pappa siden 7/12 - 05
Tobarnsfar fra 2/5 - 11
Moderator |
|
| Til Toppen |
|
 |
Luffe
Ble Medlem: 05 Jan 2009 Innlegg: 89 Bosted: Tønsberg
|
Skrevet: Tor Okt 08, 2009 11:20 am Tittel: |
|
|
| Vinterstid er en Voksipose absolut å anbefale. |
|
| Til Toppen |
|
 |
ivarfj

Ble Medlem: 23 Apr 2009 Innlegg: 61 Bosted: Eide på Nordmøre
|
Skrevet: Man Okt 12, 2009 9:46 am Tittel: |
|
|
Du har 3 lange, men spennende måneder foran deg. Mitt beste tips er å være engasjert og sammen med mor gå gjennom hva dere skal anskaffe av utstyr. Det finnes et utall barnevogner og bilseter å velge mellom, for eksempel. Her kan man engasjere seg, tenke gjennom hvilke egenskaper en barnevogn bør ha, lete opp ulike modeller, sjekke tester og lignende. Det føles godt å være med i prosessen, ikke bare stille kredittkortet til rådighet når mor har bestemt dere
Det er også smart å tenke gjennom i forkant hvordan dere vil organisere hverdagen når den lille kommer til verden. Hvor skal bleieskift og annet stell foregå? Hvor skal babyen sove på dagtid, i vognbag på stua eller i vogna ute? Hvor ute kan vogna stå for å være skjermet for vær og vind og støy? Jo mere som er gjennomtenkt av begge foreldre i forkant, jo mer kontroll føler man og blir mer komfortabel i foreldrerollen. _________________ Gi meg styrke til å endre det jeg bør endre, tålmod til å akseptere det jeg ikke bør endre, visdom til å skille de 2 fra hverandre.
Far til Adrian, f 17/5-07 og Annika, f. 5/5-09. |
|
| Til Toppen |
|
 |
Ost Moderator

Ble Medlem: 27 Sep 2006 Innlegg: 1193 Bosted: Oslo
|
Skrevet: Man Okt 12, 2009 11:38 am Tittel: |
|
|
| ivarfj skrev: |
Hvor skal babyen sove på dagtid, i vognbag på stua eller i vogna ute? Hvor ute kan vogna stå for å være skjermet for vær og vind og støy? |
For å helle litt malurt i såret. Vær klar over at visse ting er det vanskelig å planlegge. Det er ikke alltid at det som er gjennomtenkt på forhånd viser seg praktisk gjennomførbart. Noen unger sover ute, andre vil kun sove inne. Situasjoner som går inn på hvordan ungen viser seg å være, kan ofte være best å ta på sparket, alt ettersom unger er som folk flest - svært uforutsigbare.
Bortsett fra dette, så må du sørge for å være med på alt som har med innkjøp av materialt utstyr - vit at du også skal bruke dette, og sørg for at det som kjøpes også passer for deg, og ikke bare mammaen.
Lykke til! _________________ Klumpen, knerten, og snart knøttet. |
|
| Til Toppen |
|
 |
Annonse:
|
|
| Til Toppen |
|
 |
|
|
|
|
|
Du kan ikke starte nye temaer i dette forumet Du kan ikke svare på temaer i dette forumet Du kan ikke endre dine egne innlegg i dette forumet Du kan ikke slette dine egne innlegg i dette forumet Du kan ikke delta i avstemninger i dette forumet
|
|