|
|
| Vis Forrige Tema :: Vis Neste Tema |
| Av |
Innlegg |
dobbelpappa Moderator

Ble Medlem: 08 Des 2010 Innlegg: 191 Bosted: Stavanger
|
Skrevet: Tir Feb 01, 2011 1:15 pm Tittel: Kona har "gitt lov" til innkjøp av BÅDE PS3 og XBO |
|
|
Jeg gikk rundt her for en uke siden, og hadde det ganske stress med flytting og masse overtid på jobben... Gikk på jobb før fuglene feis og kom hjem omtrent til leggetid... ikke så veldig koselig med tanke på at jeg ikke fikk noe tid med guttene våre, men det økonomiske ordner seg heldigvis til slutten av februar når all overtiden kommer på lønna...
Men her en dag kom kona bort til meg og sa; "Du er så stressa, vennen. Sett deg ned og slapp av litt... Jeg har tenkt litt og håpte vi kunne kjøpe en XBOX360 med Kinect, som vi kunne hatt i stua?"
- HÆ???? tenkte eg... Eg har masa om en PS3 i over 1 år nå, åsså kommer kona selv og spør etter en xbox... ikke nok med det, men når jeg sa at en kompis hadde nevnt at "PS Move" var bedre enn en Wii, sa hun bare: "Kan vi ikke kjøpe det først, så ser vi. Og om vi ikke liker det, kjøper vi en xbox"
HVEM ER DU OG HVOR HAR DU GJORT AV KONA MI!!!  _________________ 09.07.10 - 1655gram, 44cm lang - gutt
09.07.10 - 1675gram, 43cm lang - gutt
Moderator. |
|
| Til Toppen |
|
 |
Forumet
|
Skrevet: - Tittel: - |
|
|
Er du lei reklame? Registrer deg idag, innloggete brukere ser ikke denne reklamen. |
|
| Til Toppen |
|
 |
Ost Moderator

Ble Medlem: 27 Sep 2006 Innlegg: 1193 Bosted: Oslo
|
Skrevet: Tir Feb 01, 2011 1:41 pm Tittel: |
|
|
Høh!?
Kanskje kona mi er kona di, slik som hun var?
Har mast frempå om PS3, men hun viser til at spillmengden på den PS2 som vi har ikke er all verden, så da trenger vi ikke noen ny før vi bruker PS" langt mer enn i dag... _________________ Klumpen, knerten, og snart knøttet. |
|
| Til Toppen |
|
 |
dobbelpappa Moderator

|
Skrevet: Tir Feb 01, 2011 1:58 pm Tittel: |
|
|
Ja, jeg VET!! Men det som har "stoppa" litt hjemme hos oss, er vel at spillmengden kan bli litt mye kanskje, om hun tar dataspillingen i betraktning... _________________ 09.07.10 - 1655gram, 44cm lang - gutt
Moderator. |
|
| Til Toppen |
|
 |
dalnetslem Moderator

Ble Medlem: 05 Okt 2005 Innlegg: 1574 Bosted: Nittedal
|
Skrevet: Tir Feb 01, 2011 2:28 pm Tittel: |
|
|
Forstår ikke helt dette "spørre om lov" til å kjøpe seg noe man vil ha, her må dere forklare litt mer. _________________ Meget stolt pappa til Casper siden 20.05.06!
Moderator. |
|
| Til Toppen |
|
 |
dobbelpappa Moderator

|
Skrevet: Tir Feb 01, 2011 2:55 pm Tittel: |
|
|
Det har vel ikke om å "spørre om lov", men heller hva vi som en samlet familie, ser hva vi har råd til..
Noe jeg har lagt mer og mer merke til i det siste, er familier som har individuell økonomi og fokuserer veldig på mitt og ditt..
Hos oss har vi økonomi sammen og har det veldig fint på denne måten.. Men da blir det også fokus på hva vi som familie har råd til og hva vi velger å unne oss, da blir det denne gang spillkonsoll, fremfor en konkurranse for meg selv... _________________ 09.07.10 - 1655gram, 44cm lang - gutt
Moderator. |
|
| Til Toppen |
|
 |
dalnetslem Moderator

|
Skrevet: Tir Feb 01, 2011 3:06 pm Tittel: |
|
|
| dobbelpappa skrev: | Det har vel ikke om å "spørre om lov", men heller hva vi som en samlet familie, ser hva vi har råd til..
Noe jeg har lagt mer og mer merke til i det siste, er familier som har individuell økonomi og fokuserer veldig på mitt og ditt..
Hos oss har vi økonomi sammen og har det veldig fint på denne måten.. Men da blir det også fokus på hva vi som familie har råd til og hva vi velger å unne oss, da blir det denne gang spillkonsoll, fremfor en konkurranse for meg selv... |
Da forsto jeg det bedre. Vi har også felles økonomi, om vi skulle hatt individuell økonomi måtte kona ha lånt penger av meg hver måned, haha.
En kollega av meg skulle kjøpe en ny bil, og da ble det spurt hvilken bil han kunne tenke seg. Han sa da at kona ville ha en Skoda Superb, så da ble det nok slik. Og kona hans har ikke lappen. Så det synes jeg var litt artig.
Så var egentlig bare derfor jeg lurte, om dette var en utbredt greie at kona bestemte.
Men på PS3 får du jo med blueray spiller også, hadde uten tvil gått for det. _________________ Meget stolt pappa til Casper siden 20.05.06!
Moderator. |
|
| Til Toppen |
|
 |
dobbelpappa Moderator

|
Skrevet: Tir Feb 01, 2011 3:14 pm Tittel: |
|
|
Ja, det er litt i hovedsak det jeg har tenkt også... Du får jo også et mediesenter som du kan sette opp trådløst.. Det er vel det som er planen min, slik at kona kan få se seriene sine i fred :p
Men for å svare litt på det andre som du sier, så nei, kona bestemmer ikke her i huset.. Vi tar de avgjørelsene sammen... Det er verre hos et vennepar av oss, der han kjøpte data til 15000kr uten å spørre dama engang.. Og de sliter med pengene vet jeg... _________________ 09.07.10 - 1655gram, 44cm lang - gutt
Moderator. |
|
| Til Toppen |
|
 |
dalnetslem Moderator

|
Skrevet: Tir Feb 01, 2011 3:26 pm Tittel: |
|
|
| dobbelpappa skrev: | Ja, det er litt i hovedsak det jeg har tenkt også... Du får jo også et mediesenter som du kan sette opp trådløst.. Det er vel det som er planen min, slik at kona kan få se seriene sine i fred :p
|
Mediesenter saken fungerer helt ypperlig (som jeg nylig oppdaget,hehe), jeg kjøpte en slik også, med en 2 TB hd til, som jeg legger alt av filmer og serier over på, så streamer den det trådløst helt problemfritt, supersweet! _________________ Meget stolt pappa til Casper siden 20.05.06!
Moderator. |
|
| Til Toppen |
|
 |
kjas Moderator

Ble Medlem: 06 Feb 2006 Innlegg: 1377 Bosted: Tønsberg
|
Skrevet: Tir Feb 01, 2011 3:33 pm Tittel: |
|
|
Jeg har tenkt på å oppgradere til PS3 lenge, men har holdt igjen grunnet skral studentøkonomi og generelt lite tid til å spille på denslags. Derfor har jeg ikke tenkt noe mer over det, inntil fruen for noen dager siden ymtet frampå at jeg burde kjøpe meg en slik, siden hun hadde sett omtale at et spill jeg garantert kom til å like.
Jeg ble minst like overrasket som deg da, dobbelpappa!
Det er nok noe muffens på gang, alien abductions eller lignende. _________________ Pappa til Brage - født 09.09.2006,
og Ronja - 02.08.2009.
Moderator på forumet, så husk reglene.
Gi Blod! Bli blodgiver. |
|
| Til Toppen |
|
 |
dobbelpappa Moderator

|
Skrevet: Tir Feb 01, 2011 3:43 pm Tittel: |
|
|
| kjas skrev: | Jeg ble minst like overrasket som deg da, dobbelpappa!
Det er nok noe muffens på gang, alien abductions eller lignende. |
Ja, det må være noe slikt... Eller så må det være noe innen mammaforumene som går...
Kanskje en ny type influensa???  _________________ 09.07.10 - 1655gram, 44cm lang - gutt
Moderator. |
|
| Til Toppen |
|
 |
Ost Moderator

|
Skrevet: Tir Feb 01, 2011 4:32 pm Tittel: |
|
|
| dobbelpappa skrev: |
Kanskje en ny type influensa???  |
Da må det være en hittil uoppdaget en, kona har influensa nå, uten at det har hjulpet på situasjonen. _________________ Klumpen, knerten, og snart knøttet. |
|
| Til Toppen |
|
 |
Ost Moderator

|
Skrevet: Tir Feb 01, 2011 4:34 pm Tittel: |
|
|
| dalnetslem skrev: | | Forstår ikke helt dette "spørre om lov" til å kjøpe seg noe man vil ha, her må dere forklare litt mer. |
Blandingsøkonomi her, dvs egne konti, men felles forståelse av hva som skal prioriteres.
Få lov gjenspeiler på at vi begge må være enige i at vi skal gjøre/kjøpe det. _________________ Klumpen, knerten, og snart knøttet. |
|
| Til Toppen |
|
 |
JohnE
Ble Medlem: 10 Jan 2011 Innlegg: 6 Bosted: Bergen
|
Skrevet: Tir Feb 01, 2011 11:36 pm Tittel: |
|
|
| Synes vi har en grei ordning, vi har en felles konto til alt vi trenger av mat og "daglig må ha ting". utover det så bruker vi våre egne penger, er det en mnd der vaske maskinene ryker til helvette, ja så punger jeg eller hun ut for rep. på den, vi er kansje litt godt stillt økonomisk sånn sett, begge har ok greit betalte jobber da, dette funker meget fint for oss da. |
|
| Til Toppen |
|
 |
dalnetslem Moderator

|
Skrevet: Ons Feb 02, 2011 7:42 am Tittel: |
|
|
Ok, var ikke meningen å kuppe hele tråden med det resultat at den går offtopic i hvem som bestemmer over pengene i huset, så la oss nå gå tilbake til hovedtema, at dobbeltpappa skal få seg en ny spillkonsoll, en spillkonsoll i hus er aldri feil! _________________ Meget stolt pappa til Casper siden 20.05.06!
Moderator. |
|
| Til Toppen |
|
 |
dobbelpappa Moderator

|
Skrevet: Ons Feb 02, 2011 8:04 am Tittel: |
|
|
| dalnetslem skrev: | | Ok, var ikke meningen å kuppe hele tråden med det resultat at den går offtopic i hvem som bestemmer over pengene i huset, så la oss nå gå tilbake til hovedtema, at dobbeltpappa skal få seg en ny spillkonsoll, en spillkonsoll i hus er aldri feil! |
Ta det helt med ro, dalnet jeg overlever nok det...
Når det gjelder spill til dette, har jeg tenkt litt på NHL-11, GT5, og muligens CODMW2. Åsså selvfølgelig Guitar Hero og Playstation Move
Har noen andre noen tips? _________________ 09.07.10 - 1655gram, 44cm lang - gutt
Moderator. |
|
| Til Toppen |
|
 |
dalnetslem Moderator

|
Skrevet: Ons Feb 02, 2011 8:53 am Tittel: |
|
|
| dobbelpappa skrev: |
Ta det helt med ro, dalnet jeg overlever nok det...
Når det gjelder spill til dette, har jeg tenkt litt på NHL-11, GT5, og muligens CODMW2. Åsså selvfølgelig Guitar Hero og Playstation Move
Har noen andre noen tips? |
GT5 er virkelig ikke feil! Jeg kjøpte det siste Medal Of Honor for en stund siden, ble litt skuffet over selve spillet, men online delen var utrolig kult, kunne dog vært litt flere baner. Men CODMW2 skal jo være hakket fetere har jeg hørt. _________________ Meget stolt pappa til Casper siden 20.05.06!
Moderator. |
|
| Til Toppen |
|
 |
dobbelpappa Moderator

|
Skrevet: Ons Feb 02, 2011 9:09 am Tittel: |
|
|
| dalnetslem skrev: | | GT5 er virkelig ikke feil! Jeg kjøpte det siste Medal Of Honor for en stund siden, ble litt skuffet over selve spillet, men online delen var utrolig kult, kunne dog vært litt flere baner. Men CODMW2 skal jo være hakket fetere har jeg hørt. |
En kompis av meg har MOH og han er veldig fornøyd, men har selv spilt CODMW, men har hørt at MW2 er mye bedre.. blir nok det til slutt  _________________ 09.07.10 - 1655gram, 44cm lang - gutt
Moderator. |
|
| Til Toppen |
|
 |
kjas Moderator

Ble Medlem: 06 Feb 2006 Innlegg: 1377 Bosted: Tønsberg
|
Skrevet: Ons Feb 02, 2011 9:55 am Tittel: |
|
|
Om jeg kjøper PS3, ender jeg nok opp med å kjøpe L.A. Noire (utgis april 2011), Red Dead Redemption og Grand Theft Auto 4. _________________ Pappa til Brage - født 09.09.2006,
og Ronja - 02.08.2009.
Moderator på forumet, så husk reglene.
Gi Blod! Bli blodgiver. |
|
| Til Toppen |
|
 |
AMH

Ble Medlem: 06 Aug 2007 Innlegg: 103 Bosted: Oslo
|
Skrevet: Ons Feb 02, 2011 9:15 pm Tittel: Hva er greia med spillkonsoll? |
|
|
Har aldri helt skjønt greia med spillkonsoll for voksne. Hvilke spill digger dere sånn? Jeg synes Super Mario var heftig i to-tre år, men har aldri savnet det etter at Nintendo gikk på dynga i 90-årene.
Innbilte meg at damene først og fremst var skeptiske til for mye tv-tid og ikke til pengebruken. Registrerer uansett at jeg slipper billig unna sånne diskusjoner. Kjøpte akkurat ny lap top uten å lure på hva kona synes. _________________ Stolt pappa til Hedvig, f. 29.02.2008, og Oda f. 20.06.2011 |
|
| Til Toppen |
|
 |
dalnetslem Moderator

|
Skrevet: Ons Feb 02, 2011 9:35 pm Tittel: Re: Hva er greia med spillkonsoll? |
|
|
| AMH skrev: | Har aldri helt skjønt greia med spillkonsoll for voksne. Hvilke spill digger dere sånn? Jeg synes Super Mario var heftig i to-tre år, men har aldri savnet det etter at Nintendo gikk på dynga i 90-årene.
Innbilte meg at damene først og fremst var skeptiske til for mye tv-tid og ikke til pengebruken. Registrerer uansett at jeg slipper billig unna sånne diskusjoner. Kjøpte akkurat ny lap top uten å lure på hva kona synes. |
Mye man ikke forstår. Jeg har foreksempel aldri forstått meg på rollespill der man kler seg ut, men konstaterer at mange gjør det, og synes det er stas, så da dveler jeg ikke mer over det.
Jeg har perioder da jeg synes det er gøy å slappe av med litt bilspill på PS3'en, men det går i bølgedaler med både interessen og prioritering av tid til det. Ellers kan jeg synes det er morsomt med online spilling, med da foreksempel Medal Of Honor. Savner egentlig å "digge" det, slik jeg gjorde før, nå om dagen spiller jeg sjelden et spill mer enn 10 timer før jeg har gått lei.
Men sønnen min synes Toystory er veldig gøy å spille, så blir litt av det, som heldigvis er gøy for voksne også. _________________ Meget stolt pappa til Casper siden 20.05.06!
Moderator. |
|
| Til Toppen |
|
 |
Annonse:
|
|
| Til Toppen |
|
 |
|
|
|
|
|
Du kan ikke starte nye temaer i dette forumet Du kan ikke svare på temaer i dette forumet Du kan ikke endre dine egne innlegg i dette forumet Du kan ikke slette dine egne innlegg i dette forumet Du kan ikke delta i avstemninger i dette forumet
|
|