| Vis Forrige Tema :: Vis Neste Tema |
| Keisersnitt eller fødsel? |
| Fødsel |
|
90% |
[ 9 ] |
| Keisersnitt |
|
10% |
[ 1 ] |
|
| Antall stemmer : 10 |
|
| Av |
Innlegg |
FakkU
Ble Medlem: 05 Feb 2011 Innlegg: 15 Bosted: Birkemo/Bjerkreim
|
Skrevet: Fre Mar 04, 2011 11:43 am Tittel: Keisersnitt eller fødsel? |
|
|
Er oppi et dilema, hva er best? for og mot keisersnitt eller fødsel? _________________ Holder på med et prosjekt http://www.ditthjem.net/
Todo
1: Om Oss
2: O.S.S
3: Leie erfaringer
4: Utleie erfaringer
5: Kjøps erfaringer
6: Bolig til leie
7: Bolig til salgs |
|
| Til Toppen |
|
 |
Forumet
|
Skrevet: - Tittel: - |
|
|
Er du lei reklame? Registrer deg idag, innloggete brukere ser ikke denne reklamen. |
|
| Til Toppen |
|
 |
Fantefar Moderator

Ble Medlem: 15 Mai 2006 Innlegg: 755 Bosted: Arendal
|
Skrevet: Fre Mar 04, 2011 12:54 pm Tittel: |
|
|
Kommer helt an på situasjonen. Generelt er vaginal fødsel gunstigere for både barn og mor, og rekonvalesensen for mor er mye greiere. I snitt går amminga greiere, mye tyder på at barnet har bedre immunforsvar og mindre sjanse for å bli astmatiker, og risikoen for blodpropp hos mor er langt mindre. Det må dog sies at det i så og si alle tilfeller er problemfritt med snitt, både for mor og barn. Det er en lang rekke ting som kan indikere at snitt er det mest hensiktsmessige i et gitt tilfelle, så det er helt avhengig av hvordan det er for akkurat dere. _________________ - ...og når vi slapper av, så gjør vi det i full fart! - Kanninby
Og tydeligvis Jonas (01.07.06) sitt valgspråk
Lurer på hva Magnus (18.03.11) sitt blir? |
|
| Til Toppen |
|
 |
FakkU
|
Skrevet: Fre Mar 04, 2011 1:49 pm Tittel: |
|
|
Okei tusen takk for godt svar Dama er litt stresset og fra seg med bekymringer med tanken på at det tar ca 1 time i fra her vi bor på birkemo(bjerkreim) til stvg sjukehus. Og vist jeg er på jobb må jeg kjøre først 1 time hjem også kan vi kjøre 1 time til sykehuset. Så hun har lyst på keisersnitt pga jeg ble født med hjertefeil(oppdaget det på ultralyd og ble haste-keisersnitt 9,5 uke før termin). Min søster holdt på og miste sin sønn pga mangel på surstoff. Så dama tenker på ALT det farlige og negative med vaginal fødsel, prøver så godt jeg kan og fortelle og tokk inisjative til og ta henne med på fødestuen(fødeloftet) på stvg sykehus og fikk de til og forklare alt. Men den gang ei, hun ble bare mer forvirret av det :s Noen tips? _________________ Holder på med et prosjekt http://www.ditthjem.net/
Todo
|
| Til Toppen |
|
 |
HoboDan Moderator

Ble Medlem: 10 Okt 2005 Innlegg: 2383 Bosted: Bergen
|
Skrevet: Fre Mar 04, 2011 1:59 pm Tittel: |
|
|
Vi bor og et godt stykke unna sykehuset, med kun en fastlandsforbindelse som har en herlig kork i rush-tiden.
Så her har vi i samtale med KK og jordmor fått anbefalt at det skal bestilles sykebiltransport - da slipper hun jo og å tenke på hva som skal skje hvis du er på jobb e.l.
På meg høres det ut som om damen din trenger en samtale med en erfaren jordmor og evt lege ansikt til ansikt på sykehuset. Det blir litt anderledes en fødselsforberedende samtale/kurs på sykehuset.
Kanskje en psykolog på helsestasjonen bør kobles inn og? _________________ Stolt pappa siden 7/12 - 05
Tobarnsfar fra 2/5 - 11
Moderator |
|
| Til Toppen |
|
 |
FakkU
|
Skrevet: Fre Mar 04, 2011 9:05 pm Tittel: |
|
|
Ja er det samme, kommer nerme Sandnes så kommer rush'en så kommer vi narme stavanger så kommer d kork rush :/
Det har jeg ikke hørt noe om før takk for tipset
Ja jeg tror også hun trenger samtale med jordmor og lege og eventuelt en psykolog  _________________ Holder på med et prosjekt http://www.ditthjem.net/
Todo
|
| Til Toppen |
|
 |