| Vis Forrige Tema :: Vis Neste Tema |
| Av |
Innlegg |
Dameigutteverden
Ble Medlem: 24 Nov 2011 Innlegg: 1
|
Skrevet: Tor Nov 24, 2011 2:51 pm Tittel: Kan noen pappaer hjelpe meg? |
|
|
Håper noen pappaer kan berolige en nybakt mamma.
Vi har fått vårt første barn. Det var ikke planlagt og vi (jeg) var usikker på om vi skulle beholde. Vi hadde snakket om å aldri få barn, men jeg valgte å beholde. Mannen overlot den avgjørelsen til meg, men sa at for han gjorde det ikke noe om det ble abort.
Som skrevet så ble det ikke abort. Med tiden så begynte mannen å glede seg til barnet skulle komme. Nå er barnet her, og han angrer ikke på at vi beholdt, barnet er jo verdens fineste
Men han er dårlig på å skifte bleie og å gi mat til babyen. Det er jeg som gjør dette 90% av tiden når vi begge er hjemme. Jeg har spurt om han ikke kan gjøre det oftere, men nei det er så kjedelig!
Han er veldig flink til å "leke" og kose med babyen og er påpasselig med at han ikke er for kald eller varm og han går å trøster gutten vår like mye som meg.
Gutten vår er fire uker.
Er det noen andre pappaer her som har vært dårlige på å skifte bleie og mate o.l når babyen var liten? Har det blitt bedre etterhvert? Blir det mer ålreit når barnet blir større? (det er jo sjelden ålreit å bytte bleier, men dere skjønner hva jeg mener!) |
|
| Til Toppen |
|
 |
Forumet
|
Skrevet: - Tittel: - |
|
|
Er du lei reklame? Registrer deg idag, innloggete brukere ser ikke denne reklamen. |
|
| Til Toppen |
|
 |
Fantefar Moderator

Ble Medlem: 15 Mai 2006 Innlegg: 755 Bosted: Arendal
|
Skrevet: Tor Nov 24, 2011 4:27 pm Tittel: |
|
|
Flytta tråden din hit, da dette er damenes plass.
Bra at mannen din gjør mange ting med babyen. Men; at han ikke vil mate og skifte bleie, fordi det er kjedelig, det er rein latskap. Trur faktisk det er viktig det er viktig at du setter ned foten ganske hardt og med en gang. Hvis ikke kan det danne se et mønster der han blir en stas-pappa, dvs. gjør det som er gøy, og overlater resten til deg. _________________ - ...og når vi slapper av, så gjør vi det i full fart! - Kanninby
Og tydeligvis Jonas (01.07.06) sitt valgspråk
Lurer på hva Magnus (18.03.11) sitt blir? |
|
| Til Toppen |
|
 |
jerry
Ble Medlem: 14 Nov 2011 Innlegg: 43
|
Skrevet: Fre Nov 25, 2011 12:13 am Tittel: |
|
|
bleier går bra jeg skifta da bleier på unger jeg ikke er far til jeg i en del år,
alt det der er reine instillingen men jeg tror nok det at et kan være godt for dere og dele tingene fast da for slike ting blir en forbanna irritert på i lengden.
å at en mor vil at pappa skal gi barnet mat skal du ha skrøyd for  |
|
| Til Toppen |
|
 |
OsloPappa
Ble Medlem: 27 Jun 2011 Innlegg: 22
|
Skrevet: Ons Des 14, 2011 1:33 pm Tittel: |
|
|
Kanskje det er litt mer som ligger bak enn at det er "kjedelig"?
Er det mulig at han er litt engstelig for å ikke gjøre noe feil osv? |
|
| Til Toppen |
|
 |
iFar v1
Ble Medlem: 15 Jan 2009 Innlegg: 189 Bosted: Stavanger
|
Skrevet: Fre Des 16, 2011 12:22 pm Tittel: |
|
|
njaaaa....
1. ikke overreager
2. det kan være som det er sagt over: det kan ligge noe mere bak
3. med tiden vil faren til barnet bli mere knyttet til barnet og da kommer slike ting mere naturlig, husk: det er du som mor til barnet som har bært det frem og det er da du som har det sterkeste båndet til det, foreløbig....
lykke til videre. _________________ Kjør først du, så venter jeg på deg der.  |
|
| Til Toppen |
|
 |
dalnetslem Moderator

Ble Medlem: 05 Okt 2005 Innlegg: 1574 Bosted: Nittedal
|
Skrevet: Fre Des 16, 2011 7:45 pm Tittel: |
|
|
| iFar v1 skrev: | njaaaa....
1. ikke overreager
2. det kan være som det er sagt over: det kan ligge noe mere bak
3. med tiden vil faren til barnet bli mere knyttet til barnet og da kommer slike ting mere naturlig, husk: det er du som mor til barnet som har bært det frem og det er da du som har det sterkeste båndet til det, foreløbig....
lykke til videre. |
For meg høres det ut som ren latskap og vås, man trenger ikke ha noe tilknytning til et barn for å skifte en bleie, om det er det det står på. Ekte menn skifter bleier. _________________ Meget stolt pappa til Casper siden 20.05.06!
Moderator. |
|
| Til Toppen |
|
 |
GeirB
Ble Medlem: 08 Aug 2008 Innlegg: 45
|
Skrevet: Man Des 19, 2011 9:36 am Tittel: |
|
|
Hvordan noen kan syntes at det er kjedelig å gi mat til ungen sin finner jeg litt merkelig.
Men problemet er vel at du spør feil folk også da. Her inne er det folk som ofte er veldig aktive i sine barns hverdag.
Jeg syntes ikke nødvendigvis at bleieskift er det artigste som finnes, men hos oss kjører vi annenhver prinsippet. Så fordelingen hos oss på bleier har vel vært 40/60 tipper jeg. (Da har jeg tatt 40%). _________________ GeirB
Stolt pappa til Leon (f. 31.01.09) og Julian (f. 19.07.2011) |
|
| Til Toppen |
|
 |
bjortork
Ble Medlem: 16 Feb 2010 Innlegg: 19
|
Skrevet: Fre Des 23, 2011 1:55 pm Tittel: |
|
|
Selv om noe er kjedelig må det vel gå an å holde på med det i ett minutt (bleieskift) eller ti-tjue (mating i de alle fleste tilfellene). Høres ut som litt latskap for meg, men som det står over spør du kanskje på feil forum...
Imidlertid kan det tenkes at en fire uker gammel baby er litt "skremmende" og at han er redd for å gjøre feil. Har ikke annet råd enn at du får pushe forsiktig på, sånn at du ikke blir sittende med de "kjedelige" jobbene når barnet blir større og gjerne ikke er like samarbeidsvillig hele tiden. |
|
| Til Toppen |
|
 |
This is David
Ble Medlem: 20 Okt 2011 Innlegg: 13 Bosted: Sandefjord
|
Skrevet: Ons Des 28, 2011 9:02 am Tittel: |
|
|
Til trådstarter: Hva har du selv gjort for at BF skal være mer aktiv på bleiefronten? Er det kun bleieskift han ikke vil ta? Hvordan er det om natten, står han opp like mye som deg når barnet gråter?
Hvordan er han ellers i hverdagen, med tanke på andre og mer huslige sysler (vasking, rydding, klesvask etc), er han like nølende til slikt arbeid?
Det er jo veldig bra at han gjør de tingene han gjør, det vitner jo om en viss grad av interesse for barnet. Men de 'kjedelige' tingene er like viktige som de morsomme, så jeg håper han vil snu på dette og også ta bleier og andre ting snart.
Jeg synes hvertfall det er stas med bæsjebleier, det er så moro å se gutten min ligge på stellebordet og kose seg når jeg vasker ham. Håper mannen din kan oppdage gleden ved alle aspektene foreldrerollen bringer med seg. Lykke til!
Hadde vært interessant å høre litt om hvordan det går nå? _________________ - and in the end, the love you take is equal to the love you make.. (The Beatles - The End) |
|
| Til Toppen |
|
 |
Annonse:
|
|
| Til Toppen |
|
 |
|
|