| Vis Forrige Tema :: Vis Neste Tema |
| Av |
Innlegg |
Stabak85
Ble Medlem: 09 Jan 2011 Innlegg: 58 Bosted: Oslo
|
Skrevet: Man Feb 07, 2011 11:42 am Tittel: Innbilt svangerskap |
|
|
| Noen som har erfaring med dette? Har en gærn eks som har det og det er ganske slitsomt |
|
| Til Toppen |
|
 |
Forumet
|
Skrevet: - Tittel: - |
|
|
Er du lei reklame? Registrer deg idag, innloggete brukere ser ikke denne reklamen. |
|
| Til Toppen |
|
 |
Stabak85
|
Skrevet: Tir Feb 08, 2011 4:40 pm Tittel: |
|
|
| Nada? |
|
| Til Toppen |
|
 |
Gnubel Moderator

Ble Medlem: 19 Jan 2007 Innlegg: 1025 Bosted: Modum
|
Skrevet: Tir Feb 08, 2011 8:00 pm Tittel: |
|
|
jøss, jeg trodde det var noe bare hunder fikk jeg. Aldri hørt at mennesker kan få det... _________________ Stolt far til gutt 29.12.01, jente 05.03.04 og jente 06.11.06 |
|
| Til Toppen |
|
 |
Gnubel Moderator

|
Skrevet: Tir Feb 08, 2011 8:05 pm Tittel: |
|
|
Fant noe om det på lommelegen:
| Sitat: | Om "innbilt svangerskap":
Du tenker kanskje på at man tror man er gravid uten å virkelig være det. Dette er en "psykisk forstyrrelse" som er svært sjelden, men det er beskrevet, også i Norge. Tilstanden ses hyppigst hos kvinner mellom 30 og 40 år som har et desperat ønske om å bli mødre. Normalt har en kvinne med innbilt svangerskap alle svangerskapssymptomer. Hun kjenner til og med fosterbevegelser. Kvinnen er i en psykisk tilstand hvor hun virkelig tror at hun er gravid til tross for at hun ikke er det.
Det kan være umulig å overbevise en slik kvinne om at hun ikke er gravid, på tross av at det kan "bevises" medisinsk. I slike tilfeller er det nødvendig med tett psykisk oppfølging hos lege eller psykolog.
Det høres ikke ut som om dette er tilfelle hos deg, og en gravitest vil jo avsløre om du er reellt er gravid. |
_________________ Stolt far til gutt 29.12.01, jente 05.03.04 og jente 06.11.06 |
|
| Til Toppen |
|
 |
Stabak85
|
Skrevet: Tir Feb 08, 2011 9:06 pm Tittel: |
|
|
Leste om det i ste...
Hun er gal i hodet... Skikkelig stalker, og jeg har fått helt angst for at hun er gravid.
Det er tatt to blodprøver og en drøss med urinprøver på sykehuset samt en ultralyd for å overbevise henne om at hun ikke er gravid, men neida! |
|
| Til Toppen |
|
 |
HoboDan Moderator

Ble Medlem: 10 Okt 2005 Innlegg: 2383 Bosted: Bergen
|
Skrevet: Tir Feb 08, 2011 9:27 pm Tittel: |
|
|
Au da...
Ja, som det jo står i den artikkelen så er det eneste som hjelper tett psykologisk oppfølging... Lykke til... _________________ Stolt pappa siden 7/12 - 05
Tobarnsfar fra 2/5 - 11
Moderator |
|
| Til Toppen |
|
 |
Stabak85
|
Skrevet: Tir Feb 08, 2011 9:33 pm Tittel: |
|
|
Vel hun har blitt tvangsinnlagt to ganger på psykriatisk avdelign men har sluppet ut begge gangene siden hun er for "frisk". Hun kommer til å avstå fra Psykolog...
Ta prøvene og det faktum at både leger sykepleiere og moren hennes sier at hun ikke er gravid men angsten min er der enda... What if |
|
| Til Toppen |
|
 |
Gnubel Moderator

|
Skrevet: Ons Feb 09, 2011 8:29 am Tittel: |
|
|
| Stabak85 skrev: | Vel hun har blitt tvangsinnlagt to ganger på psykriatisk avdelign men har sluppet ut begge gangene siden hun er for "frisk". Hun kommer til å avstå fra Psykolog...
Ta prøvene og det faktum at både leger sykepleiere og moren hennes sier at hun ikke er gravid men angsten min er der enda... What if |
Høres nesten ut som du er innbilt vordende far. Hvis hun tester negativt så blir hun ikke plutselig gravid uten at du ligger med henne. Hold buksene på så er du trygg. _________________ Stolt far til gutt 29.12.01, jente 05.03.04 og jente 06.11.06 |
|
| Til Toppen |
|
 |
Stabak85
|
Skrevet: Ons Feb 09, 2011 3:33 pm Tittel: |
|
|
Kjøpt meg jerntruse;)
Og gitt nøklene til mor så det ikke blir noe mer kluss nå før hun evnt godkjenner dama:P |
|
| Til Toppen |
|
 |
Annonse:
|
|
| Til Toppen |
|
 |
|
|