verdens beste pappa boken

ikke lenger usikker!! NÅ SKAL JEG BLI PAPPA!!=)=)

Start Nytt Tema   Svar på Tema    Verdens Beste Pappa Forum Hovedsiden -> Om det å bli pappa
Vis Forrige Tema :: Vis Neste Tema  
Av Innlegg
mats20

Ble Medlem: 17 Aug 2009

InnleggSkrevet: Man Aug 17, 2009 6:30 pm    Tittel: ikke lenger usikker!! NÅ SKAL JEG BLI PAPPA!!=)=) Svar med Sitat

heisann!

Nytt medlem her! var hos legen forrige uke (onsdag) å fikk vite det at jeg skal bli pappa! Dette var jo ikke planlagt! men jeg ble meget glad og følte meg litt stolt da jeg fikk vite det! men nå er det store spørsmålet?? Hva gjør vi? vi har begge lyst på barnet! men er jo veldig usikre på om vi klarer det! hva mener dere andre?? jeg er 22 og hun 21 men har jo fast jobb begge to å tjener greit! men er likevel redde for det økonomiske rundt dette... noen andre som har tenkt det samme?? andre sine synspunkter??

Sist endret av mats20 den Ons Aug 19, 2009 10:21 pm, endret 1 gang
Til Toppen
Vis Medlemmets Profil Send Privat Melding AIM Adresse
Forumet

Skrevet: -    Tittel: -

Er du lei reklame? Registrer deg idag, innloggete brukere ser ikke denne reklamen.
Til Toppen
thomasNilsson

Ble Medlem: 15 Aug 2009

InnleggSkrevet: Man Aug 17, 2009 6:40 pm    Tittel: Re: usikker Svar med Sitat

Første jeg gjorde da jeg fant ut at jeg skulle bli pappa var å skaffe noen av de pappa-retta bøkene - deriblandt Verdens Beste Pappa.

Ikke sikkert hodet ditt er skrudd på samme måten, men jeg fant iallfall stor ro i å skaffe meg noenlunde overblikk over alt det innebærer å få en liten en. Følelser, økonomi, praktiske greier... jeg hadde ikke spesielt mye erfaring med småbarn, da. Smile

Grattis forresten!

PS jeg tenkte også en del på pengene i forkant. Det økonomiske ordner seg nok helt fint, særlig siden du sier begge har jobb og ålreit inntekt. Det er ikke så himmla mye man EGENTLIG trenger av utstyr og du får greit tak i de dyreste nødvendighetene på bruktmarked. Bare du er enige med mamman om forventingsnivået på utstyr til småttingen og levestandard generelt så går det nok fint!
mats20

Ble Medlem: 17 Aug 2009

InnleggSkrevet: Tir Aug 18, 2009 11:34 pm    Tittel: Svar med Sitat

takk for det ene svaret jeg har fått!! det ser jo ut som vi beholder det=)=) JIPPI!! JEG SKAL BLI PAPPA for første gang!!!!!=)=)=)=)
Til Toppen
Vis Medlemmets Profil Send Privat Melding AIM Adresse
Patman
Moderator

Ble Medlem: 24 Feb 2006

InnleggSkrevet: Ons Aug 19, 2009 6:13 am    Tittel: Svar med Sitat

Gratulerer! Det kommer til å gå kjempebra når dere begge to er innstilt på å få det til. Det økonomiske går seg fint til skal du se.

Forummoderator
Til Toppen
Vis Medlemmets Profil Send Privat Melding
BompiBjørn

Ble Medlem: 25 Aug 2007

InnleggSkrevet: Ons Aug 19, 2009 7:55 am    Tittel: Svar med Sitat

Gratulerer Very Happy
Dere er ikke de første i begynnelsen av 20-åra som får barn, så dette går nok helt strålende.
Som allerede nevnt, så finnes det mange gode råd og tips i forskjellige pappa-bøker, som f.eks "Verdens beste pappa", "Pappa for første gang" og sist men ikke minst "Baby - en bruksanvisning". Og så må du selvfølgelig ikke glemme all kunnskapen du kan suge ut av alle som henger rundt her på Verdens Beste Pappa Smile

Lykke til på ferden.
Rico

Ble Medlem: 20 Jan 2009

InnleggSkrevet: Ons Aug 19, 2009 2:03 pm    Tittel: Svar med Sitat

Heisann og GRATULERER SÅÅÅ Masse!!!

Har hatt akkurat de samme bekymringer som du beskriver , men ta det heeelt med ro. Det ordner seg! Bare dere er lykkelige og vil dette , er det dét som teller mest.

Som skrevet over , skaff deg et par av de Pappa-rettede bøkene eller for eksempel bøkene til Gro Nylander , de er heeelt fantastiske. Regner nesten med at madam'en din kommer til å skaffe seg endel bøker hun også , og det er veldig bra at du også leser de. Vi kan aldri lære nok om dette!

Lykke til med svangerskapet videre og gratulerer nok en gang til dere begge!
Dancing
Til Toppen
Vis Medlemmets Profil Send Privat Melding Send e-post MSN Messenger
nonick

Ble Medlem: 03 Jul 2009

InnleggSkrevet: Ons Aug 19, 2009 10:46 pm    Tittel: man modnes med tiden Svar med Sitat

Gratulerer så masse! Og jeg skjønner godt alle de følelsene og tankene du sitter med nå. Når man ikke har hatt barn før aner man jo ikke hva man går til, og er du som jeg var så har jeg heller aldri interessert meg så mye for barn før jeg plutselig skulle bli pappa. Jeg gjorde som de andre over her også sier, skaffet meg Verdens beste pappa (så klart :p) og Gro Nylander, og leste på forumer, snakket med de rundt meg og lot tanken på å få barn modne. I min erfaring er det ikke bare mor som gjennomgår store forandringer i løpet av av svangerskapet. Hvis du involverer deg i det som skjer, vil du også gradvis bli mer klar. Avslutningsvis vil jeg bare gratulere igjen og velkommen til den mest intense og altomfattende opplevelsen i ditt liv!
Til Toppen
Vis Medlemmets Profil Send Privat Melding
Annonse:

Skrevet: akkurat nå    Tittel: Lignende saker

Artikler med lignende innhold

Hva snakkes det om på forumet?
Mødre mener fars jobb er viktigst
- Jenter nekter pappa permisjon

Lignende diskusjoner:

Bli pappa?
Hjelp, jeg skal bli pappa.
Fødselspermisjon når pappa har vært student

Er du ikke medlem enda? Registrer deg idag, det tar bare noen sekunder.

Vi har også gaver til nybakte fedre og mødre.

---------
Denne meldingen er autogenerert for å gi deg tips om relevant innhold.
Til Toppen
Vis Innlegg fra:   
Start Nytt Tema   Svar på Tema    Verdens Beste Pappa Forum Hovedsiden -> Om det å bli pappa Alle klokkeslett er CET (Europa)
Side 1 av 1

Gå Til:  
Du kan ikke starte nye temaer i dette forumet
Du kan ikke svare på temaer i dette forumet
Du kan ikke endre dine egne innlegg i dette forumet
Du kan ikke slette dine egne innlegg i dette forumet
Du kan ikke delta i avstemninger i dette forumet

Verdensbestepappa.no finnes også i mobil utgave. Trykk her for å bruke mobilversjonen.

micro