verdens beste pappa boken

Hybridbil som familiebil?

Start Nytt Tema   Svar på Tema    Verdens Beste Pappa Forum Hovedsiden -> Barn og bil
Vis Forrige Tema :: Vis Neste Tema  
Av Innlegg
Frankium

Ble Medlem: 08 Aug 2009

InnleggSkrevet: Søn Aug 30, 2009 10:07 am    Tittel: Hybridbil som familiebil? Svar med Sitat

Noen som har testet hybridbil som familiebil?
Lar det seg gjøre?
Noen tanker om hvilken hybridbil som er best egnet til dette formålet?
(og jeg regner ikke lexus som et faktisk alternativ)

-
Frank
Til Toppen
Vis Medlemmets Profil Send Privat Melding AIM Adresse
Forumet

Skrevet: -    Tittel: -

Er du lei reklame? Registrer deg idag, innloggete brukere ser ikke denne reklamen.
Til Toppen
Rikerud

Ble Medlem: 22 Jun 2008

InnleggSkrevet: Tir Sep 01, 2009 9:32 am    Tittel: Svar med Sitat

Skulle det være noen problemer med hybridbil som familiebil? Ettersom de er ganske teknisk avanserte så må man kanskje regne med et noe høyre vedlikeholdskostnad på disse?

Så lenge dere synes bilen er praktisk nok for dere så er det vel bare å kjøre på.

Har en kollega som har Prius, han erfarte at denne brukte mer bensin på mila enn hans forrige vanlige bil. Han har dog en aktiv kjørestil, tipper det kan være noe å spare om man kjører veldig veldig veldig passivt. En moderne diesel er kanskje vel så miljøvennlig?
Til Toppen
Vis Medlemmets Profil Send Privat Melding
n0stra

Ble Medlem: 09 Sep 2009

InnleggSkrevet: Ons Sep 09, 2009 1:42 pm    Tittel: Svar med Sitat

Det som forrige innlegg sier, du må nesten se an hvordan du selv kjører og hvilken type biler du foretrekker. Om du kjører forsiktig, bruker lang tid ut fra kryss og girer så raskt du har mulighet og ikke har behov for moment så er motoren grei nok for deg.

Når det gjelder plass bør du vite at den ikke er all verdens. Grunnen til at slike biler er bygd som de er skyldes batteripakker og teknologi. Du får mindre plass utav bilen sammenlignet med dens størrelse og det er litt mer kronglete baki.

Du kan aldri dra noe med en slik hybridbil da moment er ekstremt dårlig. Derfor er det umulig å få hengerfeste til de også. Dette kan være et viktig punkt.

Til slutt kommer prisen. De er dyyyyre sammenlignet med hva man kan få ellers. Hvis jeg hadde vært grådig på bensinen hadde jeg heller kjøpt en bil med en liten motor men med en rask turbo. På den måten hvis man kjøre sakte i byen bruker man lite men om man trenger kreftene på tur så er det bare å trykke i gassen.

Hvis det er miljøhensyn som gjør at du vurderer bilen så husk at 30 prosent av de totale utslipp fra en bils levetid er allerede gått opp i atmosfæren før bilen ankommer norge. Det har også vist seg at om man kjører i noe annet en flat varm (temperatur har noe å si også i forhold til forbruk) og rolig bytrafikk øker forbruket voldsomt. Så med andre ord, om du ikke kun skal kjøre i bykjernen i en storby så er det lite eller ingenting å spare.

Selv elsker jeg biler med såkalt variabelt ventilløft. Dette er biler som skifter "takt" underveis avhengig av hvor mye turtall man har. På den måten kan man ha en gnien motor når man kjører under 3-5000rpm og mye mer å ta av over. Eksempler er toytotas i-vvti, hondas vtec/i-vtec blandt annet.
Til Toppen
Vis Medlemmets Profil Send Privat Melding AIM Adresse
Rico

Ble Medlem: 20 Jan 2009

InnleggSkrevet: Lør Sep 12, 2009 11:27 am    Tittel: Svar med Sitat

Ikke noen av de hybridbilene jeg har sett som er på markedet , som hverken SER bra ut , eller har nok plass. Men de kommer vel... Ford prøver seg jo med sine "grønne" modeller , men Ford er og blir UAKTUELLT for meg gitt. Så blir nok ikke noe hybridbiler er i gården ennå Smile

Honda Insight , ser jo fa*n meg ut som en barbermaskin med fire hjul...
Prius er jo rett og slett bare verdens styggeste bil.... Laughing

Men men , fungerer det er jo det vel og bra.
Smagen er som Bagen Smile
Til Toppen
Vis Medlemmets Profil Send Privat Melding Send e-post MSN Messenger
Annonse:

Skrevet: akkurat nå    Tittel: Lignende saker

Artikler med lignende innhold

Er Toyota Avensis den perfekte familiebil?
Hva snakkes det om på forumet?

Lignende diskusjoner:

har KJØPT ny familiebil (med bilder)
På utkikk etter familiebil til rundt 100 000,- Erfaringer?
Hva er den perfekte familiebil?

Er du ikke medlem enda? Registrer deg idag, det tar bare noen sekunder.

Vi har også gaver til nybakte fedre og mødre.

---------
Denne meldingen er autogenerert for å gi deg tips om relevant innhold.
Til Toppen
Vis Innlegg fra:   
Start Nytt Tema   Svar på Tema    Verdens Beste Pappa Forum Hovedsiden -> Barn og bil Alle klokkeslett er CET (Europa)
Side 1 av 1

Gå Til:  
Du kan ikke starte nye temaer i dette forumet
Du kan ikke svare på temaer i dette forumet
Du kan ikke endre dine egne innlegg i dette forumet
Du kan ikke slette dine egne innlegg i dette forumet
Du kan ikke delta i avstemninger i dette forumet

Verdensbestepappa.no finnes også i mobil utgave. Trykk her for å bruke mobilversjonen.

micro