| Vis Forrige Tema :: Vis Neste Tema |
| Av |
Innlegg |
aerandir
Ble Medlem: 12 Jan 2011 Innlegg: 15
|
Skrevet: Tir Feb 01, 2011 1:01 pm Tittel: Hvordan selge bilen? |
|
|
Hei,
Har pr nå en Dodge Avenger, men med hund og familieforøkelse i vente har vi funnet ut at vi kan tenke oss å bytte til en stasjonsvogn.
Så langt ligger det an til at vi går for en Avensis, men vi har fått en liten utfordring med å få solgt Dodgen. Toyotaforhandleren har gitt oss en innbyttepris, men den var lav. De sier klart at det er en lav pris, men at de forventer at den kan være vrien for dem å selge siden det ikke er et merke de normalt selger noe av.
Sjekket så med Bergheim Auto som forhandler Dodge, men de tar kun inn bruktbiler som innbytte og vi fant ikke helt noe vi ønsket oss derfra.
Så da blir jo spørsmålet om noen har gode råd å komme med? Enten dere kjenner til en forhandler som tar inn brukte Dodger, eller har noen tips med tanke på å selge bilen privat.
Knotten kommer ikke før i slutten av juni, og Dodgen vil kunne fungere de første to-tre månedene, så vi har forsåvidt ikke hastverk.
Kan opplyse litt om bilen;
Det er en Dodge Avenger SXT, 2.0TDI, 2008 modell som har gått 40.000. Tilsvarende biler ligger på finn.no til ca 250.000, tilbudet vi fikk fra Toyota innebar at de ville legge seg på ca 200.000 i utsalg. |
|
| Til Toppen |
|
 |
Forumet
|
Skrevet: - Tittel: - |
|
|
Er du lei reklame? Registrer deg idag, innloggete brukere ser ikke denne reklamen. |
|
| Til Toppen |
|
 |
Focus

Ble Medlem: 15 Mar 2007 Innlegg: 833 Bosted: Bergen
|
Skrevet: Tir Feb 01, 2011 2:02 pm Tittel: |
|
|
Prøv å legg den ut privat på finn.no og andre steder å se om det er noen som er intresert og vist ikke så ville jeg bare tatt den i innbytte.. biler er uansett tapsvare. Jeg er på jakt etter nybil selv og da er det snakk om helt NY bil. har vært hos 2 forhandlere som ikke ville tat min gamle bil i innbytte(forstår dem egentlig litt) den er snart 11 år gammel og heter Huyndai. Men fant en forhandler som ville ha den de gav også ganske god innbyttepris.Men ble nei for orket ikke vente 10 mnd på nybilen.. så nå venter jeg å ser hva som skjer. men prøv først selv også kansskje du får napp.. alltid lov å håpe..
lykke til værtfall.. _________________ Tarzan 16.08.2005
Turbo 19.06.2008
Lynet 18.02.2010 |
|
| Til Toppen |
|
 |
dobbelpappa Moderator

Ble Medlem: 08 Des 2010 Innlegg: 191 Bosted: Stavanger
|
Skrevet: Tir Feb 01, 2011 2:04 pm Tittel: |
|
|
Skriver under på posten fra Focus... Legg den ut på finn.no ASAP, og om du ikke får noe svar innen 2 uker, så gå for innbytten... jo lengre tid det går før du bytter, jo mindre får du for den... _________________ 09.07.10 - 1655gram, 44cm lang - gutt
09.07.10 - 1675gram, 43cm lang - gutt
Moderator. |
|
| Til Toppen |
|
 |
T82
Ble Medlem: 13 Jan 2011 Innlegg: 28
|
Skrevet: Ons Feb 02, 2011 11:51 am Tittel: |
|
|
Legg den ut på finn, men ha litt mer tålmodighet enn 2 uker. Solgt noen biler på finn, og det hender det tar litt lengre tid. Denne tiden på året som vi er i nå er det vanskeligt å få solgt bil, nærmere våren så er det mye lettere å få solgt. Legg den ut på autodb når du først er igang. Og ta skikkelige bilder i fra mange vinkler/ motorrom,innvendig osv. Vask bilen før du tar bilder av den  |
|
| Til Toppen |
|
 |
AMH

Ble Medlem: 06 Aug 2007 Innlegg: 103 Bosted: Oslo
|
Skrevet: Ons Feb 02, 2011 9:19 pm Tittel: Bilauksjon |
|
|
Hei,
Hvis du er for lat til å selge på Finn så er bilauksjon et godt alternativ. Du får en dårligere pris, men kan avtale hvilken minstepris du forlanger og slipper alt arbeidt. Min erfaring er at biler i lavere prisklasser får du mer for hos bilauksjonene enn om du gir den i innbyttebil.
Økern bil eller Oslo bilauksjon. Sjekk nettsidene. _________________ Stolt pappa til Hedvig, f. 29.02.2008, og Oda f. 20.06.2011 |
|
| Til Toppen |
|
 |
aerandir
Ble Medlem: 12 Jan 2011 Innlegg: 15
|
Skrevet: Fre Feb 04, 2011 10:18 am Tittel: |
|
|
Takk for alle tips.
Vurderer litt å sjekke med bilauksjon, har i hvert fall litt utfordringer med å få noen til å ta den inn. Ulempen for vår del med Finn er at vi er avhengige av bilen til daglig, men samtidig må få solgt den for å finansiere ny bil.
Tenker likevel litt om jeg skal legge den ut på Finn frem til ny bil skal anskaffes, er den solgt er alt bra og hvis ikke kan jeg jo da levere den inn som innbytte. Tror jeg skal klare å forhandle frem en litt bedre pris enn opprinnelig. Uansett, som det ble sagt; bil er et tapsprosjekt... Omtrent som barn. |
|
| Til Toppen |
|
 |
AMH

Ble Medlem: 06 Aug 2007 Innlegg: 103 Bosted: Oslo
|
Skrevet: Søn Feb 20, 2011 10:21 pm Tittel: leiebil? |
|
|
| aerandir skrev: | Takk for alle tips.
Vurderer litt å sjekke med bilauksjon, har i hvert fall litt utfordringer med å få noen til å ta den inn. Ulempen for vår del med Finn er at vi er avhengige av bilen til daglig, men samtidig må få solgt den for å finansiere ny bil. |
Hva med leiebil? Du får ganske rimelig leiebiler hvis du f.eks. leier for en måned. Så har du bil mens bilen selges på auksjon og når du skal kjøre rundt for å se på en ny bil. Er du OBOS-medlem får du 30 pst rabatt hos Avis. _________________ Stolt pappa til Hedvig, f. 29.02.2008, og Oda f. 20.06.2011 |
|
| Til Toppen |
|
 |
Annonse:
|
|
| Til Toppen |
|
 |
|
|