| Vis Forrige Tema :: Vis Neste Tema |
| Av |
Innlegg |
superjorn
Ble Medlem: 23 Jan 2011 Innlegg: 2
|
Skrevet: Søn Jan 23, 2011 1:24 pm Tittel: hvor på nettet kan jeg kjøpe emmaljunga |
|
|
Heisann!
Jeg og dama venter vår første i mai og er som smått begynnt med forberedelsene.
Nå har hun satt foten ned og bestemt av vi skal ha ei emmaljunga city cross vogn med en bag (?) jeg har overhodet ikke peiling på slik men fikk bakoversveis da jeg fikk høre prisen på den lokale sjappa (vogn 5000, bag 2000) hadde egentlig regnet med at en vogn skulle koste 700 - 800 kr hehe...
Uansett så prøver jeg å finne en nettside jeg kan bestille vogn fra, ser for meg det er litt billigere på nett. Men alle google søke kombinasjonene jeg prøver ender jeg opp med en masse treff fra mammaforum.no, snartmamma.no og en haug med tester, ingen butikker som selger...noen her som vet om en nettbutikk som selger emmaljunga? |
|
| Til Toppen |
|
 |
Forumet
|
Skrevet: - Tittel: - |
|
|
Er du lei reklame? Registrer deg idag, innloggete brukere ser ikke denne reklamen. |
|
| Til Toppen |
|
 |
sparkel
Ble Medlem: 14 Jun 2010 Innlegg: 15
|
Skrevet: Søn Jan 23, 2011 7:13 pm Tittel: |
|
|
Hei
Hvis dere har anledning til å kjøre til Karlstad i Sverige for å hente så er www.kopbarnvagn.se en veldig god butikk. Vi kjøpte vår Emmaljunga Edge duo kombivogn der, og de ga veldig god service og vi hentet vognen ferdig skrudd sammen og fikk en god gjennomgang av vognen før vi reiste.
Absolutt å anbefale!
.t |
|
| Til Toppen |
|
 |
BompiBjørn

Ble Medlem: 25 Aug 2007 Innlegg: 410 Bosted: Kolbotn
|
Skrevet: Søn Jan 23, 2011 8:44 pm Tittel: |
|
|
Vi kjøpte også vår Emmaljunga-vogn i Sverige, hos Kattis Babyshop i Strømstad. www.kattisbabyshop.se
Sparte en del på det bl.a. pga gunstig kronekurs.
Babyshop har jo også nettbutikk, men tipper prisene der er som i de fysiske butikkene. Kan heller ikke finne den modellen du nevner på babyshop.no _________________ Stolt pappa til to, 050608 og 311209  |
|
| Til Toppen |
|
 |
dobbelpappa Moderator

Ble Medlem: 08 Des 2010 Innlegg: 191 Bosted: Stavanger
|
Skrevet: Man Jan 24, 2011 8:04 am Tittel: |
|
|
Vi kjøpte vår tvillingvogn i tyskland, sparte litt over 5000kr på å kjøpe den der i forhold til å kjøpe den i norge..
www.babyone.de _________________ 09.07.10 - 1655gram, 44cm lang - gutt
09.07.10 - 1675gram, 43cm lang - gutt
Moderator. |
|
| Til Toppen |
|
 |
kjas Moderator

Ble Medlem: 06 Feb 2006 Innlegg: 1377 Bosted: Tønsberg
|
Skrevet: Man Jan 24, 2011 9:27 am Tittel: |
|
|
Vi har kjøpt både vogn og trille fra Babyjungle i Nederland. Om de har akkurat den du ser etter vet jeg ikke, men vi sparte i alle fall en del tusenlapper på det.
Er noen ukers leveringstid der, så ikke utsett vognkjøpet til i siste liten. _________________ Pappa til Brage - født 09.09.2006,
og Ronja - 02.08.2009.
Moderator på forumet, så husk reglene.
Gi Blod! Bli blodgiver. |
|
| Til Toppen |
|
 |
superjorn
Ble Medlem: 23 Jan 2011 Innlegg: 2
|
Skrevet: Man Jan 24, 2011 12:48 pm Tittel: |
|
|
| Takker for svar allesammen. Å kjøre til sverige er ikke så veldig aktuellt da jeg nok bor endel timer unna. Da bør fortjenesten være god for å si det sånn. Men mulig jeg kan bestille. Tro om det er no toll og mva påslah for å bestille feks fra tyskland? |
|
| Til Toppen |
|
 |
dobbelpappa Moderator

|
Skrevet: Man Jan 24, 2011 12:52 pm Tittel: |
|
|
Både og, du slipper 19% moms som er i tyskland, men du må legge på 25% moms når du skal ha varen inn i norge, pluss tollklareringskostnader og håndteringskostnader.
Vi kjørte ned å hentet den selv, og sparte MASSE penger på det også.. Men hver sin smak.. _________________ 09.07.10 - 1655gram, 44cm lang - gutt
Moderator. |
|
| Til Toppen |
|
 |
Kai81
Ble Medlem: 14 Apr 2008 Innlegg: 58 Bosted: Drammen
|
Skrevet: Lør Feb 05, 2011 11:06 am Tittel: |
|
|
topic var Emmaljunga-vogner, og kan ikke se at det er noe av det p det tyske nettsted eller det nederlandske nettstedet. Eller heter det noe anna der isåfall hva? _________________ Pappa te Kevin født 14-07\09 |
|
| Til Toppen |
|
 |
dobbelpappa Moderator

|
Skrevet: Lør Feb 05, 2011 2:09 pm Tittel: |
|
|
Det er ikke sikkert at de nettsidene har Emmaljunga-vogner, siden dette er et svenskt merke (om jeg ikke tar feil), men tingen er den, at kanskje, etter litt sjekking, de finner ut at de gjerne vil prøve en annen vogn...
Min personlige erfaring, nå må jeg jo bruke tvillingvogn, er at TFK sin vogn for enlinger, skal være veldig bra og lett.. Emmaljunga sine vogner er blant de tyngste på markedet, samt TFK sine vogner er trehjulte og har svingbar fronthjul..
Men som sagt, det er bare et tips på en mulig måte for å slippe å betale, i mine øyne, blodpris for en barnevogn, kun fordi man kjøper den i Norge... _________________ 09.07.10 - 1655gram, 44cm lang - gutt
Moderator. |
|
| Til Toppen |
|
 |
jerry
Ble Medlem: 14 Nov 2011 Innlegg: 43
|
Skrevet: Tor Nov 17, 2011 11:28 pm Tittel: |
|
|
Emljunga vogner tror jeg faktisk de ikke har lov og kjøre rabbater på fra leverandøren.
Leste i svergie så kan du få slike start kit da med city cross,bag,pose, slik stelle taske til og det enda 2 tusen billigere en kun vogn og bag i norge.
Det er godt med en kjøre tur til Svergie da, mye billigt barne utstyr der og det er alltid kjekt med en romantisk tur der før skrikingen starter
Tror det var Nordby kjøpe senter jeg så tilbudet. |
|
| Til Toppen |
|
 |
hedmarking

Ble Medlem: 19 Jul 2011 Innlegg: 31
|
Skrevet: Fre Nov 18, 2011 7:11 pm Tittel: |
|
|
| jerry skrev: | Emljunga vogner tror jeg faktisk de ikke har lov og kjøre rabbater på fra leverandøren.
Leste i svergie så kan du få slike start kit da med city cross,bag,pose, slik stelle taske til og det enda 2 tusen billigere en kun vogn og bag i norge.
Det er godt med en kjøre tur til Svergie da, mye billigt barne utstyr der og det er alltid kjekt med en romantisk tur der før skrikingen starter
Tror det var Nordby kjøpe senter jeg så tilbudet. |
Som jerry skriver, prisene fra Emmaljunga er fastsatt, og prisene er stort sett like overalt (noe varierende fra land til land pga kronekurs dog), du får den dermed ikke billigere av å kjøpe over nett. Noen butikker tilbyr en del ekstrautstyr med på kjøpet iom at de ikke kan gi rabatt på selve vogna, du bør nok sjekke litt rundt med forskjellige butikker for å høre hva de kan tilby.
Vi sjekket flere kjedebutikker, også i Sverige. Butikken på Nordbysenteret hadde ingen Emmaljunga-vogner når vi var der, stort sett bare Brio, og jeg vet mange andre butikker har sluttet å føre Emmaljunga nettopp fordi de tjener lite penger på de, mens andre sverger til de pga kvaliteten.
Vi har selv bestilt Emmaljunga-vogn, Edge duo combo, den kom på ca 8.000 med den bagen, fargen og understellet vi ville ha. Fikk med stelleveske gratis, samt selvsagt alt som følger med vognen (sittedel, regntrekk, insektsnett ++) _________________ Livets korte øyeblikk - om det å bli far!
http://www.olastuen.no |
|
| Til Toppen |
|
 |
jerry
Ble Medlem: 14 Nov 2011 Innlegg: 43
|
Skrevet: Fre Nov 18, 2011 9:44 pm Tittel: |
|
|
Er fin den der emmaljunga city cross da den flt for meg ved første øye kast,
prøvde tidligere en slik 3 hjuls vogn med snurre hjul på en vintersdag i snå og regn har aldri bannet så mye før var som og komme til himmelen med den andre der og enkel og ta sammen og få i bil og greier ikke er den altfor tung heller dyr er den men du får litt igjen med videre salg etterpå vist du passer på den  |
|
| Til Toppen |
|
 |
hedmarking

|
Skrevet: Fre Nov 18, 2011 9:58 pm Tittel: |
|
|
Fordelen med city cross er at den er mye lettere enn f.eks Edge duo som vi har bestilt. Men bagen er litt mindre, og vi ville ha god plass til voksipose osv da vi har termin mens det fremdeles er godt med kuldegrader ute. en 3-hjuls vogn var uaktuelt da vi bor på et sted med tidvis mye snø, og da vil vi ha en stabil og solid vogn som kommer seg frem  _________________ Livets korte øyeblikk - om det å bli far!
|
| Til Toppen |
|
 |
hedmarking

|
Skrevet: Fre Nov 18, 2011 11:47 pm Tittel: |
|
|
Du bør være oppmerksom på at om du kjøper vogn i Sverige risikerer du å måtte reise dit for å få reparert den om det skulle skje noe. Mange butikker nekter å ta inn vogner til service som er kjøpt i utlandet, men det varierer veldig fra sted til sted. _________________ Livets korte øyeblikk - om det å bli far!
|
| Til Toppen |
|
 |
OsloPappa
Ble Medlem: 27 Jun 2011 Innlegg: 22
|
Skrevet: Ons Des 14, 2011 1:36 pm Tittel: |
|
|
| Vi kikka rundt og forsøkte å finne rimelige steder, men vi endte opp med å kjøpe her i Oslo. Prisforskjellen var for oss ikke stor nok til at vi starta på en masete tur til et kjøpesenter på en lørdag med bensinbruken osv. Leveringstiden var 4-6 uker på vår lettere knallgrønne city cross. |
|
| Til Toppen |
|
 |
Annonse:
|
|
| Til Toppen |
|
 |
|
|