| Vis Forrige Tema :: Vis Neste Tema |
| Av |
Innlegg |
Speedman
Ble Medlem: 16 Jan 2011 Innlegg: 10
|
Skrevet: Fre Jun 10, 2011 4:13 am Tittel: Hvilken side skal barnesetet stå? |
|
|
På hvilken side bruker dere å ha barnesetet? Vi har et CabrioFix med base, og noen mener at det bør stå bak fører pga påkjørsel ved brudd på vikeplikt, mens andre mener at det bør stå på høyresiden med tanke på front mot front osv. Hva mener dere? Utdyp gjerne  |
|
| Til Toppen |
|
 |
Forumet
|
Skrevet: - Tittel: - |
|
|
Er du lei reklame? Registrer deg idag, innloggete brukere ser ikke denne reklamen. |
|
| Til Toppen |
|
 |
kjas Moderator

Ble Medlem: 06 Feb 2006 Innlegg: 1377 Bosted: Tønsberg
|
Skrevet: Fre Jun 10, 2011 9:30 am Tittel: |
|
|
Nå som vi har to barn, har vi jo en på hver side. Så problemstillingen gjelder nok ikke lengre.
Men da vi bare hadde ett barn falt det seg veldig naturlig å plassere det til høyre, altså bak passasjersetet. Da kunne jeg som bilfører lettere kikke bak de gangene vi kjørte uten mor.
Jeg har aldri gjort en bevisst vurdering ut fra ulykkesrisiko, men det kan jo også ha vært et instinktivt valg. Skadepotensialet er mye større ved front mot front grunnet fart, dessuten er det vel større hyppighet av den typen ulykker også (uten at jeg skal si det helt sikkert). _________________ Pappa til Brage - født 09.09.2006,
og Ronja - 02.08.2009.
Moderator på forumet, så husk reglene.
Gi Blod! Bli blodgiver. |
|
| Til Toppen |
|
 |
pAppaNorD Moderator

Ble Medlem: 13 Mai 2008 Innlegg: 318 Bosted: Oppegård
|
Skrevet: Fre Jun 10, 2011 10:14 am Tittel: |
|
|
Bryter du ofte vikeplikten?
Jeg tenker slik at sjansen er større for at noen andre (som ikke har barn i bilen?) bryter vikeplikten å kjører inn i førersiden på bilen, enn at jeg skal være uvøren med dattera i baksetet. Dessuten har jeg alltid hørt at passasjersiden er tryggest, uten at jeg helt vet hvorfor. Man kan ikke vite alt
Men et poeng er jo det som Kjas skriver, at om man skal ha litt kontroll med barnet så er det enklere å få kontakt når det sitter til høyre. _________________ Galskap? Det er å tilbringe et liv i sofaen...
Pappa til Cecilia 03.01.2009 & Sunniva, født 16.08.2011 <3 |
|
| Til Toppen |
|
 |
Speedman
|
Skrevet: Fre Jun 10, 2011 5:26 pm Tittel: |
|
|
Ser ut som om det blir bak til høyre da Takker for alle svar  |
|
| Til Toppen |
|
 |
Focus

Ble Medlem: 15 Mar 2007 Innlegg: 833 Bosted: Bergen
|
Skrevet: Lør Jun 11, 2011 9:50 am Tittel: |
|
|
sikreste stedet er i midten av bilen men bare vist du kan montere sete der.. er ikke alle seter som kan plasseres i midten på biler.. _________________ Tarzan 16.08.2005
Turbo 19.06.2008
Lynet 18.02.2010 |
|
| Til Toppen |
|
 |
Speedman
|
Skrevet: Lør Jun 11, 2011 7:43 pm Tittel: |
|
|
| Focus skrev: | | sikreste stedet er i midten av bilen men bare vist du kan montere sete der.. er ikke alle seter som kan plasseres i midten på biler.. |
Ja jeg vet, men har kun isofix på høyre og venstre side. |
|
| Til Toppen |
|
 |
dalnetslem Moderator

Ble Medlem: 05 Okt 2005 Innlegg: 1574 Bosted: Nittedal
|
Skrevet: Lør Jun 11, 2011 8:25 pm Tittel: |
|
|
| Focus skrev: | | sikreste stedet er i midten av bilen men bare vist du kan montere sete der.. er ikke alle seter som kan plasseres i midten på biler.. |
Var jeg ikke klar over, det må jeg teste om funker i bilen i morgen. Kanskje han blir sittende så han kan titte ut av frontruta også, synes han sikkert er stas. _________________ Meget stolt pappa til Casper siden 20.05.06!
Moderator. |
|
| Til Toppen |
|
 |
Focus

Ble Medlem: 15 Mar 2007 Innlegg: 833 Bosted: Bergen
|
Skrevet: Lør Jun 11, 2011 9:28 pm Tittel: |
|
|
| Speedman skrev: | | Focus skrev: | | sikreste stedet er i midten av bilen men bare vist du kan montere sete der.. er ikke alle seter som kan plasseres i midten på biler.. |
Ja jeg vet, men har kun isofix på høyre og venstre side. |
Isofix er bare på høyre eller venstre side.. men vist du har store biler som S-max sharon osv.. så kan du få isofix feste på alle 3 setene bak forer og passasjer.. _________________ Tarzan 16.08.2005
Turbo 19.06.2008
Lynet 18.02.2010 |
|
| Til Toppen |
|
 |
Annonse:
|
|
| Til Toppen |
|
 |