| Vis Forrige Tema :: Vis Neste Tema |
| Av |
Innlegg |
suppegjøken
Ble Medlem: 08 Mai 2009 Innlegg: 1
|
Skrevet: Fre Mai 08, 2009 2:47 pm Tittel: Hva synes dere menn om at damen frir? |
|
|
både jeg og sambo har lyst til å gifte oss. Tror ikke noen av oss tør å fri. Jeg tør ikke fordi jeg synes det er rart når jeg er jente. Men han har selv gitt uttrykk for at det ikke har noe å si =)
Men altså. Han har bursdag helgen etter 17.mai og da lurer jeg på å fri. Men føler ikke for å gå ned på kne liksom.
Hva hadde dere tenkt om damen fridde? |
|
| Til Toppen |
|
 |
Forumet
|
Skrevet: - Tittel: - |
|
|
Er du lei reklame? Registrer deg idag, innloggete brukere ser ikke denne reklamen. |
|
| Til Toppen |
|
 |
Ost Moderator

Ble Medlem: 27 Sep 2006 Innlegg: 1193 Bosted: Oslo
|
Skrevet: Fre Mai 08, 2009 3:27 pm Tittel: |
|
|
Jeg personlig hadde følt meg litt støtt, selv om jeg vet om mange par rundt meg der hun har fridd til ham.
Kommer an på om han er veldig macho eller ikke, ville nå jeg si, og også om han er tilhenger av tradisjonsmønster eller om han gjerne bryter disse.
Men for all del, det viktigste er jo at noen frir, hvis man først har tenkt å gifte seg, så om den ene parten ikke viser tegn til initiativ, så bør jo den andre parten gjøre noe med det  _________________ Klumpen, knerten, og snart knøttet. |
|
| Til Toppen |
|
 |
Tath
Ble Medlem: 30 Sep 2008 Innlegg: 230 Bosted: Nøtterøy
|
Skrevet: Fre Mai 08, 2009 3:55 pm Tittel: |
|
|
Personlig følte jeg at det var litt min "jobb" å fri, selv om vi var så godt som enige på forhånd. Men ser slettes ikke noe galt i at en dame frir. Bedre det enn at det står helt stille
Tror heller ikke at det er noen idé å gå ned på et kne. Kan kanskje for enkelte føles som at du tar hans jobb. Hva med å f.eks. bake en kake og skrive "vil du gifte deg med meg?" eller lignende på? Gir en leken tone, samtidig som det ikke kan unngås å skjønne at det er seriøst. |
|
| Til Toppen |
|
 |
Gnubel Moderator

Ble Medlem: 19 Jan 2007 Innlegg: 1025 Bosted: Modum
|
Skrevet: Fre Mai 08, 2009 6:31 pm Tittel: |
|
|
| Ost skrev: | Jeg personlig hadde følt meg litt støtt, selv om jeg vet om mange par rundt meg der hun har fridd til ham.
Kommer an på om han er veldig macho eller ikke, ville nå jeg si, og også om han er tilhenger av tradisjonsmønster eller om han gjerne bryter disse. |
Er du veldig Macho, Ost?
Jeg syns gjerne dama kan fri, men jeg ville også ungått å gå ned på kne... _________________ Stolt far til gutt 29.12.01, jente 05.03.04 og jente 06.11.06 |
|
| Til Toppen |
|
 |
Ost Moderator

Ble Medlem: 27 Sep 2006 Innlegg: 1193 Bosted: Oslo
|
Skrevet: Fre Mai 08, 2009 8:10 pm Tittel: |
|
|
| Gnubel skrev: |
Er du veldig Macho, Ost?
|
Ikke noe mer enn deg  _________________ Klumpen, knerten, og snart knøttet. |
|
| Til Toppen |
|
 |
Sylvan

Ble Medlem: 06 Jul 2008 Innlegg: 247 Bosted: Trondheim
|
Skrevet: Lør Mai 09, 2009 1:32 am Tittel: |
|
|
Jeg hadde syntes det var dritfett og sagt ja på flekken. Jeg sørget riktignok for å komme henne i forkjøpet...  _________________ Pappa til Håvard (okt 2007) og Oda (sep 2010) |
|
| Til Toppen |
|
 |
Geir
Ble Medlem: 09 Mai 2009 Innlegg: 2
|
Skrevet: Lør Mai 09, 2009 10:16 am Tittel: Helt greit |
|
|
Jeg syns det er helt greit at damene frir. Om vi ikke vil er det jo bare å si nei  |
|
| Til Toppen |
|
 |
kjas Moderator

Ble Medlem: 06 Feb 2006 Innlegg: 1377 Bosted: Tønsberg
|
Skrevet: Lør Mai 09, 2009 10:37 am Tittel: |
|
|
Er det egentlig sånn at en av dere må fri, om dere likevel er enige? Vi ble bare enige om at vi like gjerne kunne gifte oss, og etter det bare ordnet vi det praktiske og fikk det overstått. _________________ Pappa til Brage - født 09.09.2006,
og Ronja - 02.08.2009.
Moderator på forumet, så husk reglene.
Gi Blod! Bli blodgiver. |
|
| Til Toppen |
|
 |
RRSS79
Ble Medlem: 19 Des 2008 Innlegg: 9
|
Skrevet: Man Mai 18, 2009 3:08 pm Tittel: |
|
|
| Jeg hadde ikke syntes noe om det, men jeg er kanskje gammeldags... |
|
| Til Toppen |
|
 |
Daddyoh

Ble Medlem: 25 Jan 2006 Innlegg: 74 Bosted: Bergen
|
Skrevet: Tir Mai 19, 2009 9:14 am Tittel: |
|
|
Helt greit egentlig det snakkes jo om likestilling hele tiden.. hehe.. Men ska man følge tradisjon så er jo det mannen som skal fri. Og da skal man først be den kommende svigerfar om datterens hånd før man frir Det synes jeg er den beste og mest riktige måten å gjøre det på.. Godt jeg ikke har noen planer...  _________________ Så var jenta mi kommet! 10/09-2007 3590g og 50 cm.. Oj,der kom det en til 16/4-2011 3660 og 50 cm. |
|
| Til Toppen |
|
 |
Annonse:
|
|
| Til Toppen |
|
 |
|
|