Vi har detektert at du kan bruke mobilversjonen av verdensbestepappa.no. Trykk her for å bruke mobilversjonen.
|
|
|
|
| Vis Forrige Tema :: Vis Neste Tema |
| Av |
Innlegg |
tante blå
Ble Medlem: 20 Des 2011 Innlegg: 1
|
Skrevet: Tir Des 20, 2011 7:44 pm Tittel: Hva skjer når pappa ikke betaler barnebidrag? |
|
|
Hei
Tenkte jeg skulle spørre her inne, i tilfelle noen har vært i samme situasjon som meg...
Pappaen til barnet har hatt et langt fraværsopphold, da han har ruset seg. På den tiden hadde vi privat avtale når det gjaldt barnebidrag, men det skled jo ut etterhvert.
Jeg orket ikke styret med å spørre etter pengene, så valgte da å la det gå via NAV.
Bidraget er innvilget og alt er i orden, men jeg mottar altså fortsatt forskuttert bidrag fra NAV. Kontaktet NAV, og de sa jeg ville motta bidrag så snart far betalte...noe han altså ikke gjør...
Han har samvær under oppsyn en gang i uken nå pga fortiden. Og han har sagt på dette samværet at han er i jobb igjen.
Hva skjer fremover nå da? Når pappaen unnlater å betale? Skal jeg bare gå og vente som NAV sier? Er det noen som vet hvordan saksgangen til NAV er når det gjelder sånne ting? Barnet begynner fullplass i barnehage nå, og vokser fort, så bidraget kommer jo godt med.
Håper på svar. |
|
| Til Toppen |
|
 |
Forumet
|
Skrevet: - Tittel: - |
|
|
Er du lei reklame? Registrer deg idag, innloggete brukere ser ikke denne reklamen. |
|
| Til Toppen |
|
 |
GeirB
Ble Medlem: 08 Aug 2008 Innlegg: 45
|
Skrevet: Ons Des 21, 2011 11:57 am Tittel: |
|
|
Hvis han er i betalt jobb, så vil NAV ta kontakt med arbeidsgiver og sørge for at bidrag blir trukket rett av lønna. _________________ GeirB
Stolt pappa til Leon (f. 31.01.09) og Julian (f. 19.07.2011) |
|
| Til Toppen |
|
 |
Annonse:
|
|
| Til Toppen |
|
 |
|
|
|
|
|
Du kan ikke starte nye temaer i dette forumet Du kan ikke svare på temaer i dette forumet Du kan ikke endre dine egne innlegg i dette forumet Du kan ikke slette dine egne innlegg i dette forumet Du kan ikke delta i avstemninger i dette forumet
|
|
|
|
|
Verdensbestepappa.no finnes også i mobil utgave. Trykk her for å bruke mobilversjonen.