|
|
| Vis Forrige Tema :: Vis Neste Tema |
| Av |
Innlegg |
dalat
Ble Medlem: 11 Mai 2009 Innlegg: 1 Bosted: Oslo
|
Skrevet: Man Mai 11, 2009 8:23 pm Tittel: Hva skal jeg gjøre? (Dame bor i Spania og er gravid) |
|
|
Hei,
Kjæresten min bor i Spania og er blitt gravid. Planen er at hun skal flytte til Norge etterhvert.
Hva er smart å gjøre for oss nå i denne situasjonen? Hun er selvstendig næringsdrivende i Spania. Hvis hun melder adresseforandring før fødselen, vil vi ha mer rettigheter da? Så vidt jeg vet må mor ha jobbet i 12 måneder for å ha rett på permisjonslønn (80/100%). Men la oss si hun melder flytting i morgen. Vil hun da få godkjent jobbingen i Spania, hvis hun har adress emed meg i Norge? Eller vil hun få godkjent sitt arbeid i Spania som kvalifiserer til permisjonspenger i Norge pga en eller annen EØS-avtale?
Det er hennes side av saken. Så er det min side. Så vidt jeg har forstått, så har ikke jeg krav på så mye, siden jeg er mann. Men hva får jeg? 6 uker permisjon med lønn? Eller uten lønn? Har jeg i det hele tatt noen rett til å ta permisjon uten lønn fra min arbeidsgiver på grunnlag av at barnet bor i Spania?
Håper på noen gode råd fra dere!
hilsen
A |
|
| Til Toppen |
|
 |
Forumet
|
|
| Til Toppen |
|
 |
|
|
|
|
|
Du kan ikke starte nye temaer i dette forumet Du kan ikke svare på temaer i dette forumet Du kan ikke endre dine egne innlegg i dette forumet Du kan ikke slette dine egne innlegg i dette forumet Du kan ikke delta i avstemninger i dette forumet
|
|