| Vis Forrige Tema :: Vis Neste Tema |
| Av |
Innlegg |
bjorn

Ble Medlem: 04 Feb 2007 Innlegg: 360 Bosted: Hønefoss
|
Skrevet: Fre Apr 25, 2008 10:24 pm Tittel: Hjemme fra sykehuset. |
|
|
Idag er vi hjemme igjen fra sykehuset etter å ha vært på Drammen Sykehus med gutten på 3 år. Han har fjernet mandlene, polypper og lagt inn dren i venstre øre. Jeg må si vi ble godt tatt vare på ved Barneavdelingen på Drammen Sykehus. Jeg og frua hadde forbredt oss på det værste etter operasjonen, men alt har vært kjempe bra. Seb har ikke veldig mye smerter og var kjapt oppe igjen etter narkosen. 45 minutt etter operasjonen ville han gjerne leke.. Men hadde en litt ubehagelig opplevelse før operasjonen... Kvelden før fikk jeg beskjed om at operasjonen ikke skulle skje før 10.00, men dagen kom og kl var ca 09.00 kom en av sykepleierne bortog stresset masse om at vi måtte forte oss fordi han skulle opereres snart. Jeg så at Seb ble veldig redd pga måten hun opptrådte på. Tilslutt var vi på vei opp til operasjonsalen. Da hadde mammaen til Seb også kommet slik at hun tok over Seb.. Jeg måtte ut å legge mer penger på parkometeret..... Når jeg kom inn igjen hadde Seb fått rød saft med bedøvelse i.. Han var rimelig likegyldig og lo masse... Jeg ble med Seb inn på forværlse til operasjonssalen hvor han skulle få inn venflon.. Det gikk veldig greit ,men når de koblet på Narkose slangen var det tydligvis rester igjen i slangen for Seb sovnet med en gang.. Jeg så han ble blå på leppene og en av sykepleierne sa at han sluttet å puste.. Da ble jeg fulgt ut igjen på gangen.. når jeg gikk hørte jeg de ropte på flere leger.....
Hadde ingen god følese når jeg kom ut på gangen igjen... Men anestesilegen kom fort ut og fortalte at alt stod bra til med Seb...
Denne operasjonen er piece of cake, men er veldig spesielt setting rundt at det mest dyrbare man har skal opereres...
Men nå håper vi at Seb får en bedre hverdag og det har vi merket allerede. Før operasjonen sov han veldig urolig og måtte hive eter pusten ofte..
Men nå må jeg gå helt inn til han for å høre om han puster.... _________________ Pappa til Kevin, Sebastian
og Trym |
|
| Til Toppen |
|
 |
Fantefar

Ble Medlem: 15 Mai 2006 Innlegg: 403 Bosted: Arendal
|
Skrevet: Fre Apr 25, 2008 10:55 pm Tittel: |
|
|
Så bra at alt gikk fint!
Skummelt med operasjoner på knøtta, det med narkose synes jeg var ordentlig ekkelt. Jeg trur det som skjedde i forbindelse med at dere plutselig blei pesa kl. 9 og hadde fått beskjed om at operasjonen starta 10 har med dårlig kommunikasjon / lesing av operasjonsprogram blant personalet å gjøre. På et operasjonsprogram står det to tidspunkt, det ene er "stue inn", det vil si når de begynner å klargjøe for operasjon, f.eks. med likegladmedisinering og bedøvelse. Det neste er "operasonsstart", som betyr når selve inngrepet starter. Den som ga dere beskjed om operason kl. 10 hadde sikkert sett på tidspunktet for operasjonsstart, men det som er interesant for dere jeg er "stue inn", for det er jo da ting begynner for dere.
Det med rester av gass i anestesisystemet er noe som absolutt ikke skal skje, der har noen rett og slett ikke fulgt prosedyrene sine. Men godt å høre at alt gikk bra. Totalt sett var det nok uansett ikke nok til å skulle ha vært dirkete farlig, heldigvis. Men, skjønner at opplevelsen var kjip.
Nyt Sebs bedra pust!
(Jonas skal i narkose for andre gang i sluttenn av mai, opp-sondering av tett tårekanal - i tyskland gjør de det uten narkose *grøss* - og så skal han ta nesemandelen i månedskiftet august / september. Må si jeg gruer meg.) _________________ - ...og når vi slapper av, så gjør vi det i full fart! - Kanninby
Og tydeligvis Jonas (01.07.06) sitt valgspråk |
|
| Til Toppen |
|
 |
Hansemann

Ble Medlem: 31 Jul 2006 Innlegg: 1154
|
Skrevet: Lør Apr 26, 2008 1:32 am Tittel: moh |
|
|
Oj, men så bra at alt gikk finfint da. _________________ 26 og pappa for andre gang. Yikes. |
|
| Til Toppen |
|
 |
Raynil

Ble Medlem: 07 Apr 2007 Innlegg: 388 Bosted: Åmot, Modum
|
Skrevet: Lør Apr 26, 2008 9:35 am Tittel: |
|
|
Flott at alt sammen gikk fint. Har selv kun gode erfaringer med folkene på BSS. Utrolig flinke folk der, selv om man ikke alltid får beskjed om ting, før i siste liten. :p
Følger med for oppdatering.
Lykke til. _________________ <3Emma Amina<3 |
|
| Til Toppen |
|
 |
bjorn

|
Skrevet: Søn Apr 27, 2008 9:33 pm Tittel: |
|
|
4 dager har gått og Seb har ikke hatt noen store smerter. Vi har gitt han stikkpiller med 6 timers mellomrom de siste døgnene. Det er merkelig å se at gutten vår fatisk kan puste med munnen igjen. Stemmen hans har blitt noe forandret. Han har også begynt å snakke mer hele setninger og lettere forstående enn før operasjonen. _________________ Pappa til Kevin, Sebastian
og Trym |
|
| Til Toppen |
|
 |
kjas

Ble Medlem: 06 Feb 2006 Innlegg: 1067 Bosted: Tønsberg
|
Skrevet: Fre Mai 02, 2008 9:43 pm Tittel: |
|
|
Hvor lang tid tok det fra det ble oppdaget, og til dere fikk operert? Ser ut til at vi må gjennom tilsvarende type inngrep. _________________ Pappa til Brage - født 09.09.2006,
og Ronja - 02.08.2009.
Moderator på forumet, så husk reglene.
Gi Blod! Bli blodgiver. |
|
| Til Toppen |
|
 |
bjorn

|
Skrevet: Man Mai 05, 2008 1:00 pm Tittel: |
|
|
Ble først henvist til øre nese hals spesialist.. Som tok ca 1 mnd. Derifra tok det ei ukes tid at vi fikk brev fra sykehuset om at det var venteliste.. Fikk vel det brevet i feb/mars . Gikk 1,5 mnd så ringte jeg til Drammen Sykehus for å høre hvordan det lå ann, så fikk jeg fortgang på ventelista.. Operasjonen ble unnagjort 2 uker etterpå. Han kunne risikert ihvertfall å vente til august.. _________________ Pappa til Kevin, Sebastian
og Trym |
|
| Til Toppen |
|
 |
kjas

|
Skrevet: Man Mai 05, 2008 9:40 pm Tittel: |
|
|
Vi får satse på fortgang her da, hadde egentlig vært greit å få det gjort før ferien, synes jeg.
Skal til ØNH på torsdag. _________________ Pappa til Brage - født 09.09.2006,
og Ronja - 02.08.2009.
|
| Til Toppen |
|
 |
Fantefar

Ble Medlem: 15 Mai 2006 Innlegg: 403 Bosted: Arendal
|
Skrevet: Tir Mai 06, 2008 8:38 am Tittel: |
|
|
Om det er lang ventetid, kan det være lurt å sjekke ut sidene for fritt sjukehusvalg, en del ting (spesielt innafor ØNH, har variasjoner på mange måender mellom sjukehusa)
Lykke til! _________________ - ...og når vi slapper av, så gjør vi det i full fart! - Kanninby
Og tydeligvis Jonas (01.07.06) sitt valgspråk |
|
| Til Toppen |
|
 |
kjas

|
Skrevet: Tir Mai 06, 2008 10:18 am Tittel: |
|
|
| Fantefar skrev: | Om det er lang ventetid, kan det være lurt å sjekke ut sidene for fritt sjukehusvalg, en del ting (spesielt innafor ØNH, har variasjoner på mange måender mellom sjukehusa)
Lykke til! |
Har forsåvidt sjekket allerede, Sykehuset i Vestfold er noenlunde midt på treet hva ventetid angår, 8 uker tror jeg. Greit nok det. Vi er litt lite mobile i forhold til slikt, siden vi ikke har bil. _________________ Pappa til Brage - født 09.09.2006,
og Ronja - 02.08.2009.
|
| Til Toppen |
|
 |
bjorn

|
Skrevet: Man Sep 22, 2008 9:51 pm Tittel: |
|
|
Ja ja .. Idag skulle minstemann inn på sykehuset i Drammen for å ta polyppene. Tassen har vært masse syk og med erfaringen vi hadde med andre gutten vår har vi mast masse på legene for å få fortgang. Trym er 15 mnd og har vært på x-antall pencilin kurer allerede. Og han er nesten konstant syk. Så idag hadde vi fått time pga andre som hadde avbestilt, men alt var klart på sykehuset og vi hadde forbredt oss på at mini skulle legges i narkose, kom anestesilegen inn for å ta en siste sjekk.. Da ble det ingen operasjon for mini var forkjølet og det var ikke forsvarlig å legge han i narkose. Legene vet selvsagt best, men Trym er jo alltid syk. Han er jo faktisk i god form nå synes vi. Så konklusjonen er vel egentlig at det kan bli lenge før han blir operert. For han må gå på NOK en pencilinkur før operasjonen.. Huff huff. Alt disse småe må igjennom.... _________________ Pappa til Kevin, Sebastian
og Trym |
|
| Til Toppen |
|
 |
Ost

Ble Medlem: 27 Sep 2006 Innlegg: 1049 Bosted: Oslo
|
Skrevet: Tir Sep 23, 2008 9:01 am Tittel: |
|
|
Kjip situasjon  _________________ Olav kom 31.01.07 klokken 05.07