verdens beste pappa boken

Hjelp! Moren til barnet nekter å samarbeide

Start Nytt Tema   Svar på Tema    Verdens Beste Pappa Forum Hovedsiden -> Stefar, skilt pappa og alenepappa
Vis Forrige Tema :: Vis Neste Tema  
Av Innlegg
brunen81

Ble Medlem: 23 Sep 2011

InnleggSkrevet: Fre Sep 23, 2011 5:55 pm    Tittel: Hjelp! Moren til barnet nekter å samarbeide Svar med Sitat

Moren til gutten jeg vet jeg mest sansynlig er faren til, har under mesteparten av svangerskapet og etter at gutten ble født, vært meget vanskelig å ha med å gjøre. Hun vet at det er bare jeg som er interessert i å finne ut om jeg er far til gutten, men har ikke opgitt noe om dette da han ble født den 7. juni. Etter at gutten ble født har jeg nesten ikke snakket med henne. Jeg tok kontakt med nav for å få tatt dna-test i slutten av juni.
Da det ble lenge å vente engasjerte jeg advokat i saken. Advokaten har gjort det han kan, men har nå valgt å overlate dna-test til nav. Han har også purret på nav flere ganger for å få fortgang i saken, men jeg har bare fått beskjed fra nav om at det tar lang tid og jeg bare må vente.
Jeg har heller ikke fått kontakt med barnets mor i det siste, så dette er en sak som begynner å gå meg på nervene. Jeg lurer på om hun i dette tilfellet var pliktig til å oppgi meg som mulig far ved fødselen da hun visste at det bare var meg som var interessert i å finne ut om jeg er far til barnet. Jeg lurer også på hvilke konsekvenser dette kan få for barnets mor, økonomisk og juridisk om det skulle vise seg at jeg er far til gutten.
Jeg har kun gode hensikter og ønsker å ta meg av gutten og være en god far, så derfor sårer det meg veldig at hun oppfører seg så vanskelig og at jeg ikke vet sikkert om jeg er far til gutten.
Håper det er noen her som vet mer om temaet og kan svare på mine spørsmål.
Hilsen frustrert
Til Toppen
Vis Medlemmets Profil Send Privat Melding AIM Adresse
Forumet

Skrevet: -    Tittel: -

Er du lei reklame? Registrer deg idag, innloggete brukere ser ikke denne reklamen.
Til Toppen
jens

Ble Medlem: 11 Jan 2011

InnleggSkrevet: Lør Sep 24, 2011 8:17 pm    Tittel: Svar med Sitat

SE LENKEN.
http://www.nav.no/rettskildene/Rundskriv/148163.cms

Det blit nok ikke noen konsekvenser for mor i slike tilfeller. Hun kan vanskeliggjøre fastsettelsen så mye hun vil. Det er først når det blir rettssak kostnader kan begynne for mor. Men da må hun nekte å avgi DNA prøver og fylkesmannen reise sak mot henne.
Mener forøvrig det ikke får noen konsekvenser for hvor barnet sak bo.

Oppfølging
Fylkestrygdekontoret må på vanlig måte holde seg orientert om partene møter til blodprøver. I forbindelse med purring, må parten gjøres oppmerksom på at fylkestrygdekontoret vil reise sak om farskapet etter barneloven § 6 dersom prøver ikke gis.

Siden du har kontaktet advokat er det vel ikke noe å tilføye. Skulle tro advokaten vet best.
Vet bare mor kan drøye 3 mnd.før NAV kan i verksette noe.
Dette blir en lang og vanskelig sak for deg.
Hvis du leser rundskrivet ser du at NAV kan pålegge mor å ta med barnet og avgi prøve for dna. Unntak er når det ikke er fordel barnet.
Vil anta grunnen til at advokaten kontaktet NAV er at de plikter følge opp saken og at det vil bli rimligere om du reiser sivil sak selv. Da koster NAV saken noe de plikter.
Tror rundskrivet i lenken vil gi deg noen svar,
Til Toppen
Vis Medlemmets Profil Send Privat Melding
ED

Ble Medlem: 26 Sep 2011

InnleggSkrevet: Man Sep 26, 2011 11:35 pm    Tittel: Svar med Sitat

Da vi tok test via NAV var den andre pålagt til å sende inn prøvene innen en hvis dato. Jeg mener også på at ett sted står det at mor skal føre opp far hvis hun vet hvem han er, men det er jo lett å skylde på at man er usikker.
Til Toppen
Vis Medlemmets Profil Send Privat Melding AIM Adresse
Annonse:

Skrevet: akkurat nå    Tittel: Lignende saker

Artikler med lignende innhold

Fars rettigheter
Angående farskapstest
Mor nekter samboer å hente i barnehagen

Lignende diskusjoner:

jeg trenger hjelp til sammvær
Samboerskapet ryker - hva med barnet vårt...?
Hjelp - hva gjør jeg nå? Råd ønskes...

Er du ikke medlem enda? Registrer deg idag, det tar bare noen sekunder.

Vi har også gaver til nybakte fedre og mødre.

---------
Denne meldingen er autogenerert for å gi deg tips om relevant innhold.
Til Toppen
Vis Innlegg fra:   
Start Nytt Tema   Svar på Tema    Verdens Beste Pappa Forum Hovedsiden -> Stefar, skilt pappa og alenepappa Alle klokkeslett er CET (Europa)
Side 1 av 1

Gå Til:  
Du kan ikke starte nye temaer i dette forumet
Du kan ikke svare på temaer i dette forumet
Du kan ikke endre dine egne innlegg i dette forumet
Du kan ikke slette dine egne innlegg i dette forumet
Du kan ikke delta i avstemninger i dette forumet

Verdensbestepappa.no finnes også i mobil utgave. Trykk her for å bruke mobilversjonen.

micro