verdens beste pappa boken

HJELP! MOR BLIR VANSKELIG!

Start Nytt Tema   Svar på Tema    Verdens Beste Pappa Forum Hovedsiden -> Stefar, skilt pappa og alenepappa
Vis Forrige Tema :: Vis Neste Tema  
Av Innlegg
IdarTHansen

Ble Medlem: 26 Sep 2011

InnleggSkrevet: Man Sep 26, 2011 5:25 pm    Tittel: HJELP! MOR BLIR VANSKELIG! Svar med Sitat

Hei!
Jeg er enn pappa fra finnmark på bare 22 år gammel, har en sønn på 4 år og en datter på 6 år. Med 2 forskjellige mødre.

Dette gjelder min datter, da jeg har fått min sønn får flytte til meg på hel tid gunnet at det ikke er barnehage plass hos moren. Så vi blei enige om at han skulle flytte hit å gå i barnehage til han begynte på skolen i første omgang.

Angående min datter.

Moren flyttet med min datter for drøyt 1 år og 6 månder ca. Da flyttet du til Larvik da dette er på andre sia av landet. Jeg var selvfølgelig uenig men hun og mente at min datter skulle bo hos meg.

Men vi kom fram til en muntlig avtale. For etter papiran så har vi delt på foreldre ansvar og omsorg. Før de fløttet hadde vi hun 50/50 fra ho var veldig lita.

Men nokk om det, avtalen lyder slik:

1. Jeg(far) skal ikke betale barne bidrag på dattern min, men jeg skal bidra til klær, frisør osv, når dette må til. Altså om dattra mi sku klippe seg så er jeg med på og bidra til det, trenger hun nye klær så hjelper jeg med det. Jeg skal ikke lide noe økonomisk utav at dem flytter

2. Vi skulle dele på fly bilettene, altså vi sku bruke ett regne stykke som sku gå på mi og hennes inntekt.

3. Det skulle også ikke være hinder for meg og ha henne hos meg. Ho skal bringe ho til gardemoen osv.

4. Hvist hun ville når hun blei eldre som 12 år ca så skulle hun få flytte til meg.

Dette sa jeg meg enig på.

Men nå hagler det inn med barnebidrag og hun er arbeidsledig og sliter med økonomien. Hun har samboer også. Jeg har også bidratt med frisør, klær til skole start osv.

Jeg har betalt stortsett alle fly bilettene til hun siden dem flyttet.

Så jeg mener at en muntlig avtale er like gydig som en skriftlig.
Stemmer dette???

Som dere ser så har hun brøte noen punkter i avtalen.
Til Toppen
Vis Medlemmets Profil Send Privat Melding AIM Adresse
Forumet

Skrevet: -    Tittel: -

Er du lei reklame? Registrer deg idag, innloggete brukere ser ikke denne reklamen.
Til Toppen
lekebamse

Ble Medlem: 30 Des 2010

InnleggSkrevet: Man Sep 26, 2011 8:57 pm    Tittel: Svar med Sitat

Hei!

Du har gjort den største feilen som mannfolk flest gjer. Du har ikkje ein skriftleg avtale. Nå må du slåss mot eit system som ikkje kjemper for deg, men for mor.

Du bør få til eit møte på familievernkontoret og kome fram til ein skriftleg avtale. Eg rekne med at det blir til at du betaler nokre tusenlappar i månaden i barnebidrag. Det med flybillettar er noko som dykk skal dele på. Men det går også an å inngå ein avtale om det.

Om det er vanskeleg å få til noko på familievernkontoret så få deg ein advokat. Om du har råd så bare få deg ein advokat med ein gong.
Til Toppen
Vis Medlemmets Profil Send Privat Melding
ED

Ble Medlem: 26 Sep 2011

InnleggSkrevet: Man Sep 26, 2011 11:30 pm    Tittel: Svar med Sitat

Siden hun ikke holder seg til den muntlige avtalen så ville jeg enkelt å greit bedd om en skriftlig med nye punkter. Jeg ville ikke gjort en særlig stor sak utav det siden gevinsten din er at du har vært der og støttet barnet ditt. Bruk gjerne nav sin bidragskalkulator å regn ut ett ca. beløp som du kan prøve å få henne med på. Jeg vet om flere mødre som har slått seg vrange når de har måttet betale halve reisen så greit å få alt ned på papiret Smile
Til Toppen
Vis Medlemmets Profil Send Privat Melding AIM Adresse
Annonse:

Skrevet: akkurat nå    Tittel: Lignende saker

Artikler med lignende innhold

Nekter samvær
På skitur i påsken?
Mor flytte når far ikke har foreldreansvar

Lignende diskusjoner:

jeg trenger hjelp til sammvær
Hjelp - hva gjør jeg nå? Råd ønskes...
Hjelp! Moren til barnet nekter å samarbeide

Er du ikke medlem enda? Registrer deg idag, det tar bare noen sekunder.

Vi har også gaver til nybakte fedre og mødre.

---------
Denne meldingen er autogenerert for å gi deg tips om relevant innhold.
Til Toppen
Vis Innlegg fra:   
Start Nytt Tema   Svar på Tema    Verdens Beste Pappa Forum Hovedsiden -> Stefar, skilt pappa og alenepappa Alle klokkeslett er CET (Europa)
Side 1 av 1

Gå Til:  
Du kan ikke starte nye temaer i dette forumet
Du kan ikke svare på temaer i dette forumet
Du kan ikke endre dine egne innlegg i dette forumet
Du kan ikke slette dine egne innlegg i dette forumet
Du kan ikke delta i avstemninger i dette forumet

Verdensbestepappa.no finnes også i mobil utgave. Trykk her for å bruke mobilversjonen.

micro