verdens beste pappa boken

Hei, jeg lurer på baby monitorer

Start Nytt Tema   Svar på Tema    Verdens Beste Pappa Forum Hovedsiden -> Anbefalinger, erfaringer og linker
Vis Forrige Tema :: Vis Neste Tema  
Av Innlegg
FakkU

Ble Medlem: 05 Feb 2011

InnleggSkrevet: Lør Feb 05, 2011 6:50 pm    Tittel: Hei, jeg lurer på baby monitorer Svar med Sitat

Hei, jeg lurer på baby monitorer Smile Hvilken som er best og tryggest for oss og barnet Smile Når det gjelder stråling osv Smile
Dama har termin 5 April og gleder meg ekstremt Very Happy

Mvh
Morten Anders Hansen
Til Toppen
Vis Medlemmets Profil Send Privat Melding Besøk Medlemmets Nettside
Forumet

Skrevet: -    Tittel: -

Er du lei reklame? Registrer deg idag, innloggete brukere ser ikke denne reklamen.
Til Toppen
Gnubel
Moderator

Ble Medlem: 19 Jan 2007

InnleggSkrevet: Søn Feb 06, 2011 11:11 am    Tittel: Svar med Sitat

Vi har brukt Phillips. Har aldri målt stråling...
FakkU

InnleggSkrevet: Søn Feb 06, 2011 4:53 pm    Tittel: Svar med Sitat

Okei Takk for tipse Smile Alle tips mottas med takk Smile
Til Toppen
Gnubel
Moderator

InnleggSkrevet: Man Feb 07, 2011 7:57 am    Tittel: Svar med Sitat

Kjøp en hvor lyttestasjonen er oppladbar, slik at den enkelt kan medbringes overalt. Den vi har nå må ha stikkkontakt og det gjør den mye mindre fleksibel. Vi er forøvrig på vår fjerde, så jeg kan ikke egentlig si at de varer så lenge... Men den siste røyk fordi den datt ned trappa. Ikke kast callingen ned trappa
HoboDan
Moderator

Ble Medlem: 10 Okt 2005

InnleggSkrevet: Man Feb 07, 2011 11:30 am    Tittel: Svar med Sitat

Vi har SuperNova, oppladbar, grei lyd - men aner ikke noe om strålingsstyrken. Den er uansett ikke store ekstra påvirkningen i et hjem med trådløs telefon, trådløst nettverk, trådløs alarm...

Moderator
Til Toppen
Vis Medlemmets Profil Send Privat Melding
faxe

Ble Medlem: 23 Jan 2010

InnleggSkrevet: Man Feb 07, 2011 2:01 pm    Tittel: Re: Hei, jeg lurer på baby monitorer Svar med Sitat

FakkU skrev:
Hei, jeg lurer på baby monitorer Smile Hvilken som er best og tryggest for oss og barnet Smile Når det gjelder stråling osv Smile
Dama har termin 5 April og gleder meg ekstremt Very Happy

Mvh
Morten Anders Hansen

Vi har noe som heter NeoNate. Kjøpt på babyshopen på Svinesund (ikke Nordby).
Funker helt greit til det vi trenger den til. Oppladbar foreldreenhet. Må bytte batterier endel på babyenheten, spesielt når det er kaldt ute.
Bra lyd. Funker når den skal.
Til Toppen
Vis Medlemmets Profil Send Privat Melding AIM Adresse
OveKu

Ble Medlem: 29 Sep 2007

InnleggSkrevet: Man Feb 07, 2011 4:14 pm    Tittel: Svar med Sitat

Phillips Avent digital sak, kan virkelig anbefales.
Firkantet kloss med temperaturmåler og luftfuktighetsmåler på senderen.

Ganske dyr, men du slipper at naboens nattevandrende smådævler slår inn, noe som er forholdsvis greit.
Til Toppen
BompiBjørn

Ble Medlem: 25 Aug 2007

InnleggSkrevet: Man Feb 07, 2011 6:14 pm    Tittel: Svar med Sitat

Vi har en Philips SCD488 (analog) som vi er kjempefornøyd med. Oppladbare batterier med docking til foreldre-enheten, og nett/batteridrift på babyenheten. Enkel sak, men den har alltid fungert som den skal, og den har aldri tatt inn andres barn. Fungerer ute i vogna på kalde dager også.

Kjøpte også en Philips Avent DECT SCD535 som er toppmodell i dag. Dette var en stor skuffelse. Den slo ikke inn når barnet gråt og enhetene mistet forbindelsen med hverandre. Kunne heller ikke brukes ute når det var minus-grader. Fikk byttet den i et nytt sett, men det var like dårlig.

Som erstatning for SCD535'en fikk vi siste utgave av Super Nova, som vi heller ikke er 100% fornøyd med. Den tar inn støy og slår inn sent. Det siste er slik den fungerer, at barnet må lage lyd i 5 sek før den slår inn, men jeg foretrekker å høre fra første lyd. Den gir også alarm når temp synker under 0 grader, og har ikke funnet ut hvordan jeg sletter denne. Jeg _vet_ at det er under 0 når jeg legger barna ut for å sove om vinteren...
Vet om mange er både fornøyd og misfornøyd med Super Nova, men det virker som de har en veldig varierende kvalitet...

Dette er våre erfaringer, og det viser at dyrt ikke nødvendigvis er bra. Den gamle analoge er faktisk den billigste og den vi har vært mest fornøyd med Very Happy
Focus

Ble Medlem: 15 Mar 2007

InnleggSkrevet: Man Feb 07, 2011 7:55 pm    Tittel: Svar med Sitat

kjøpte toppmodellen til philips i 2005 og den funker fint fortsatt.. er digital så ingen ting slå inn. Den har stoor radius også. Kostet skjorta den gang jeg kjøpte den har aldri byttet. er fortsatt i drift..
Til Toppen
FakkU

InnleggSkrevet: Man Feb 07, 2011 10:03 pm    Tittel: Svar med Sitat

Tusen takk for alle svarene jeg har fått Smile Har mye å tenke på nå Smile
Til Toppen
FakkU

InnleggSkrevet: Søn Feb 20, 2011 3:51 pm    Tittel: Svar med Sitat

Sitte her og leser på http://www.novababy.com/NO/index.asp. Og vurderer og kjøpe baby monitor i fra de, pga de har info om DECT stråling osv.
Lurer på om jeg skal velge SuperNOVA eller VisionNOVA Smile
Sitat:
SIKKERHET FØRST:
Alle babycall sender radiobølger fra babyenheten for å kunne gi lyd til foreldreenheten. Dette skaper et elektromagnetisk felt rundt senderen, men styrken på feltet er meget forskjellig for de enkelte babycall. Styrken er relatert til utgangseffekten som måles i milliwatt (mW). Denne er proporsjonal med rekkevidden. NOVAs utgangseffekt er maks 10mW. Dette gir en minimal stråling, som kan sammenlignes med det å bevege seg i det offentlige rom.

FAKTA OM PULSERENDE STRÅLING:
Walkietalkie-babycall (PMR) har rekkevidde på 2-3 km. Den stråler med utgangseffekt opptil 500mW og er derfor lite egnet som babycall. DECT babycall sender radiobølger med kraftige, repeterende pulser på 250mW i korte tidsluker per sekund. Å oppgi gjennomsnittseffekt på 10mW er derfor grovt misvisende. Dette er mikrobølger på linje med en aktiv mobiltelefon. Dette gjelder også for DECT telefoner med babycall-funksjon og digitale babycall med pulserende stråling. Pulserende stråling regnes som skadelig for nervesystemet, og det er blitt påvist forandringer i barnets adferd ved bruk av DECT babycall. Enkelte vil hevde at det ikke er bevist skadelig virkning, men for et spedbarn med 50 % utviklet hjernemasse gjelder et absolutt føre-var prinsipp.

FAKTA OM ELEKTRISKE- OG MAGNETISKE FELT:
Slike felt finnes rundt alt elektrisk husholdningsutstyr og ansees ikke som skadelig. NOVA gir meget lave elektriske og magnetiske felt sammenlignet med gjennomsnittet for babycall. Dessuten reduseres disse feltene vesentlig ved batteridrift. Velg derfor en babycall med lang batterilevetid, både av hensyn til sikkerhet og komfort.

FAKTA OM ANTALL KANALER:
De frekvensbånd som av det offentlige er tildelt babycall, tillater kun 4 kanaler. Hver kanal kan imidlertid kombineres med et stort antall koder. Det er lett å bli lurt når enkelte
produsenter oppgir antall kodekombinasjoner som 16 kanaler. Definert på denne måten, ville SuperNOVA inneholde 256 ”kanaler”. NOVA vektlegger derimot foreldres behov for saklig informasjon.
Til Toppen
HoboDan
Moderator

Ble Medlem: 10 Okt 2005

InnleggSkrevet: Søn Feb 20, 2011 10:11 pm    Tittel: Svar med Sitat

Jeg har supernova, fornøyd med den. Ser ikke helt vitsen med video.

Moderator
Til Toppen
FakkU

InnleggSkrevet: Man Feb 21, 2011 7:02 pm    Tittel: Svar med Sitat

Okei tusen takk for svar HoboDan Smile

Todo
1: Om Oss
2: O.S.S
3: Leie erfaringer
4: Utleie erfaringer
5: Kjøps erfaringer
6: Bolig til leie
7: Bolig til salgs
Til Toppen
martinho

Ble Medlem: 05 Mar 2009

InnleggSkrevet: Lør Mai 14, 2011 11:27 am    Tittel: Svar med Sitat

SuperNova er kjempebra, mest fordi du slipper å få inn alle i nabolaget, den har koding og dermed flere kanaler tilgjengelig. Begge dingsene er oppladbare og holder lenge. Litt dyr, men den eneste du vil komme til å trenge.
Gnubel
Moderator

InnleggSkrevet: Fre Mai 20, 2011 7:32 am    Tittel: Svar med Sitat

Har prøvd en DORO med bilde. Den mista dekning bare jeg gikk utafor huset, og den slo ikke inn på sutring. Dustedings! Har levert den tilbake, og venter spent på min nye avent dect.
guzaho

Ble Medlem: 29 Mai 2011

InnleggSkrevet: Søn Mai 29, 2011 8:29 pm    Tittel: Re: Hei, jeg lurer på baby monitorer Svar med Sitat

Bruker Phillips DECT med temperaturmåler. Har vært helt uproblematisk, og vi har ikke hatt behov for noe mer fancy enn det.
Til Toppen
Vis Medlemmets Profil Send Privat Melding AIM Adresse
Stigen

Ble Medlem: 16 Jan 2009

InnleggSkrevet: Søn Jun 12, 2011 10:38 pm    Tittel: Supernova Svar med Sitat

Vi bruker også Supernova. Sånn OK fornøyd med den, men når en lader foreldreenheten kan den etter en stund (når den er fulladet??) miste kontakten med babyenheten, slik at den begynner å pipe.

Ellers så hører den stort sett det som trengs, og fint med et display som lyser når den hører noe i andre enden. Ikke alltid at sutringen høres så godt midt på natten når jeg sover, men da lyser den rett i øynene mine.

Når det gjelder stråligen så er ikke det noe å bry seg med, men det er en helt annen diskusjon... Wink
Til Toppen
Annonse:

Skrevet: akkurat nå    Tittel: Lignende saker

Artikler med lignende innhold

Trene baby på å stå oppreist
Baby som nekter å ta flaske
Mat til 8 mnd gammel baby

Lignende diskusjoner:

baby oljer og kremer ++ hva trenger man og hva er bra???
bra baby-butikk
Baby i bil: Bag, Boxette eller barnesete?

Er du ikke medlem enda? Registrer deg idag, det tar bare noen sekunder.

Vi har også gaver til nybakte fedre og mødre.

---------
Denne meldingen er autogenerert for å gi deg tips om relevant innhold.
Til Toppen
Vis Innlegg fra:   
Start Nytt Tema   Svar på Tema    Verdens Beste Pappa Forum Hovedsiden -> Anbefalinger, erfaringer og linker Alle klokkeslett er CET (Europa)
Side 1 av 1

Gå Til:  
Du kan ikke starte nye temaer i dette forumet
Du kan ikke svare på temaer i dette forumet
Du kan ikke endre dine egne innlegg i dette forumet
Du kan ikke slette dine egne innlegg i dette forumet
Du kan ikke delta i avstemninger i dette forumet

Verdensbestepappa.no finnes også i mobil utgave. Trykk her for å bruke mobilversjonen.

micro