verdens beste pappa boken

Gravid og hormonell. Tror dere det blir bedre etter fødsel?

Start Nytt Tema   Svar på Tema    Verdens Beste Pappa Forum Hovedsiden -> Mammahjørnet
Vis Forrige Tema :: Vis Neste Tema  
Av Innlegg
leirbål

Ble Medlem: 17 Apr 2010

InnleggSkrevet: Lør Apr 17, 2010 3:51 pm    Tittel: Gravid og hormonell. Tror dere det blir bedre etter fødsel? Svar med Sitat

Jeg ønsker ærlige svar fra dere fedre med erfaring.
Nå er jeg gravid og hormonell. Masse humørsvigninger og følelser, noe som er slitsomt for mannen min.
Men det har vært lettere å leve med det siden vi visste om muligheten på forhånd.
Men alle bøkene vi har lest sier ingenting om hvordan det pleier å arte seg etter at barnet har kommet. (Bortsett ifra de første dagene etterpå.)
Må han regne med noe lignende etterpå pga. hormoner og søvnmangel, eller pleier det å bli lettere?
Takk for svar.
Til Toppen
Vis Medlemmets Profil Send Privat Melding AIM Adresse
Forumet

Skrevet: -    Tittel: -

Er du lei reklame? Registrer deg idag, innloggete brukere ser ikke denne reklamen.
Til Toppen
HoboDan
Moderator

Ble Medlem: 10 Okt 2005

InnleggSkrevet: Søn Apr 18, 2010 10:57 pm    Tittel: Svar med Sitat

Det pleier å bli lettere etter en stund - men så kommer jo alt an på om englebarnet vil sove skikkelig...
Hormoner er en ting, søvnmangel noe annet - men resultatet er jo veldig likt da Razz

Moderator
Til Toppen
Vis Medlemmets Profil Send Privat Melding
Christensen

Ble Medlem: 20 Apr 2010

InnleggSkrevet: Ons Apr 21, 2010 9:59 am    Tittel: Svar med Sitat

Det er en hovedforskjell her som du påpeker selv. Når en kvinne er gravid så forventes det delvis slik oppførsel. Vi utviser den samme "forståelse" som vi har lært oss å utvise en gang i mnd.

Etter at barnet er født så har du fortsatt amme perioden som gir samme "forståelse" i fra oss menn.

Når puppen pakkes inn, så forventes det derimot likestilling, med unntak av en gang i mnd så klart.

Det ble litt utenfor tema dette, så for å svare på spm ditt. Det blir ikke nødvendigvis lettere. Dere har nå ansvaret for en person som er 100% avhengig av konstant omsorg, dette kan ta på.

Det positive er at dere lever i en lykkerus. Det finnes ikke noe her i livet som er større enn å følge sine egene barns utvikling. Dette veier ikke helt opp for alle utfordringer man møter i hverdagen, så man må som alltid jobbe for å beholde et godt parforhold.
HoboDan
Moderator

Ble Medlem: 10 Okt 2005

InnleggSkrevet: Ons Apr 21, 2010 10:11 am    Tittel: Svar med Sitat

Christensen skrev:
Det positive er at dere lever i en lykkerus.
Må få arrestert deg litt der - det er langt fra alle mødre og/eller fedre som lever i en lykkerus etter fødselen. Så den kan være litt problematisk Smile

Moderator
Til Toppen
Thomas82

Ble Medlem: 21 Jun 2009

InnleggSkrevet: Ons Apr 21, 2010 10:17 am    Tittel: Svar med Sitat

Haha det er jammen sant. Eg var meir sjokkskada enn noko anna i vekene etterpå. Klart, det hjalp ikkje med 32 med rier som endte i keisersnitt heller Smile
Til Toppen
Christensen

Ble Medlem: 20 Apr 2010

InnleggSkrevet: Ons Apr 21, 2010 10:23 am    Tittel: Svar med Sitat

Ok, var kanskje litt kjapp på avtrekkeren der. Baserte det utsagnet litt ut i fra min egen erfaring.
Thomas82

Ble Medlem: 21 Jun 2009

InnleggSkrevet: Ons Apr 21, 2010 10:31 am    Tittel: Svar med Sitat

Forøvrig eit vanskelig spørsmål det der. Madammen var svært lite hormonell i løpet av svangerskapet, så eg kan ikkje tilføre noko frå mi eiga erfaring.

Eg mistenker dette for å vere svært individuelt, men trur at den hormonelle irritasjonen i hovudsak vil vike for morsinstinktet. Med unntak av dei som får fødselsdepresjonar o.l.
Til Toppen
Gnubel
Moderator

Ble Medlem: 19 Jan 2007

InnleggSkrevet: Ons Aug 25, 2010 2:34 pm    Tittel: Svar med Sitat

det viktigste er vel å forberede gubben på at det ikke blir som før. Sjøl er min erfaring at sexlivet tar seg opp igjen når den yngste er passert halvannet. I perioden fra før eldstemann til etter yngstejenta var det bare å være tolmodig.

og så kan du tipse ham om at han hjelper til mer, slik at du blir mindre sliten, da blir det mer overskudd. Mer overskudd --> bedre humør --> bedre samliv for alle Smile

Lykke til!
Om ikke det blir lykkerus som Christensen, så blir det garantert "the ride of your life"
martin78

Ble Medlem: 27 Aug 2010

InnleggSkrevet: Fre Aug 27, 2010 11:50 pm    Tittel: Svar med Sitat

HOHOHO...hun er hormonell!! Men det er bare å bite tenna sammen, og ta det som en mann. hehe. Har nettopp vært å gått fra meg litt frustrasjon. Kan bli litt sånn når man er sliten på jobb, og så kommer man hjem til "HVORFOR HAR VI IKKE DITT NÅ DU SKJØNNER VEL AT VI MÅ DET NÅ ETC ETC." Men herregud. Hun skal føde barnet vårt. Det står det respekt av, og da må jeg takle å bli kronet til herr Uduglig en periode.

Det har egentlig ikke vært så ille gjennom graviditeten, men jeg frykter at Hulken dukker opp etter fødselen. Men nok engang. Herregud! Skal jo bli pappa. Hvor fett er ikke det? Bring it on.
Til Toppen
Vis Medlemmets Profil Send Privat Melding AIM Adresse
Annonse:

Skrevet: akkurat nå    Tittel: Lignende saker

Artikler med lignende innhold

Foreldrepenger etter dagpengeperioden
Rettigheter for vordende far når mammaen vil gå
Aksjon mot fødekaos

Lignende diskusjoner:

Mannfolk som går videre etter et brudd. Hva er greia??
Hva synes dere om lekeslåssing?
Hvordan var sexen etter hun hadde født?

Er du ikke medlem enda? Registrer deg idag, det tar bare noen sekunder.

Vi har også gaver til nybakte fedre og mødre.

---------
Denne meldingen er autogenerert for å gi deg tips om relevant innhold.
Til Toppen
Vis Innlegg fra:   
Start Nytt Tema   Svar på Tema    Verdens Beste Pappa Forum Hovedsiden -> Mammahjørnet Alle klokkeslett er CET (Europa)
Side 1 av 1

Gå Til:  
Du kan ikke starte nye temaer i dette forumet
Du kan ikke svare på temaer i dette forumet
Du kan ikke endre dine egne innlegg i dette forumet
Du kan ikke slette dine egne innlegg i dette forumet
Du kan ikke delta i avstemninger i dette forumet

Verdensbestepappa.no finnes også i mobil utgave. Trykk her for å bruke mobilversjonen.

micro