verdens beste pappa boken

Gleder meg ikke lengre :(

Start Nytt Tema   Svar på Tema    Verdens Beste Pappa Forum Hovedsiden -> Om det å bli pappa
Vis Forrige Tema :: Vis Neste Tema  
Av Innlegg
Dr.Lind

Ble Medlem: 25 Des 2011

InnleggSkrevet: Søn Des 25, 2011 4:07 pm    Tittel: Gleder meg ikke lengre :( Svar med Sitat

Jeg har vært samboer i 4.5 år, ting har vært turbulent til tider men trodde ting var bedre nå.

Jeg har jobbet mye dem to siste årene fordi jeg er i utdanning og vi har leilighet og bil med lån som vi må betale.
Hun ble gravid i vår, har termin i januar. Det var ikke planlagt at hun skulle bli gravid fra min side, så i starten gikk det ikke helt opp for meg at jeg skulle bli pappa, hun pratet om at magen vokste og at ting skjedde med kroppen, fint det men jeg følte det litt som mas i perioder.
Jeg og en venn hadde planlagt en 4ukers reise samme i lengre tid, som jeg gjennomførte i oktober, følte ting var bra når jeg reiste og jeg hadde begynt å glede meg skikkelig til å bli pappa!
Kjøpt barnevogn, seng, bilstol og alt var klart før jeg reiste!
Tenkte det skulle bli deilig å komme seg litt bort og få litt tid til egene tanker på reisen jeg dro på.

Men en uke før jeg skulle hjem fikk jeg mail at hun flyttet ut og ikke ønsket å være sammen med meg mer, hun flyttet nordover til svigers, som også hjalp henne å gjennomføre flyttingen.
Hun ønsker og selge alt vi har sammen og kvitte seg med vår felles hund.

Jeg har prøvd alt for å få henne hjem igjen, men det virker dødt...
Hun begrunner at hun ikke vil prøve mer med at om jeg og hun bor samme vil hun måtte dele samvær med meg, og hun kan ikke flytte nord om hun ønsket det senere, uten samtykke fra meg.
Føler at hun virkelig har stukket en kniv i ryggen på meg.

Skuffet og lei meg nå, føler jeg har betalt og gitt henne et barn jeg sannsynligvis ikke vil få tatt del i oppveksten til, at jeg kommer til å ende opp som en pappa som ikke får stilt opp Sad
Snakker på tlf, hun sier han sparker i magen og er livlig men jeg får ikke tatt del i det engang.
Redd jeg ikke vil få noe farsfølelse til barnet om jeg går glipp av starten Sad
Til Toppen
Vis Medlemmets Profil Send Privat Melding AIM Adresse
Forumet

Skrevet: -    Tittel: -

Er du lei reklame? Registrer deg idag, innloggete brukere ser ikke denne reklamen.
Til Toppen
PushPull

Ble Medlem: 19 Des 2011

InnleggSkrevet: Man Des 26, 2011 2:30 pm    Tittel: Svar med Sitat

Kontakt advokat umiddelbart og finn ut av rettighetene dine. Jeg vet ikke hvordan det stiller seg når hun skifter adresse før barnet er født. Men tolker det slik at du ønsker å være en del av barnets liv, og barnebidrag vil du måtte betale uansett. Så du bør få klarhet i rettighetene dine snarest. Alltid enklere å ha noe konkret å forholde seg til, selv om det høres ut som en rimelig kald og kalkulert handling fra hennes side. Advokatfirmat Frykman & Kramer er ett av flere firmaer som kan bistå deg.

Ønsker deg lykke til.
Til Toppen
Vis Medlemmets Profil Send Privat Melding AIM Adresse
This is David

Ble Medlem: 20 Okt 2011

InnleggSkrevet: Tir Jan 17, 2012 7:45 am    Tittel: Svar med Sitat

Det slår meg at du ikke forteller noe særlig om hva slags reaksjoner og adferd din eks hadde som respons på ditt manglende engasjement i graviditeten. Når du sier at det ikke gikk opp for deg i starten og at du til tider opplevde det som masete, og endte opp med å gjennomføre denne reisen din, så vil jeg tro det kan ha vært ganske traumatisk for en vordende mor. Dere har forhåpentligvis snakket sammen hele veien, men hvordan tonen har vært dere i mellom kan ha vært avgjørende for hennes beslutning.

Hvordan var kommunikasjonen dere i mellom i starten av reisen, hadde dere kontakt overhodet? Eller var mailen om at hun flyttet ut den første kontakten dere hadde etter at du reiste?

Ikke meningen å virke kritisk til din opplevelse av dette, men enhver sak har minst to sider, og jeg har en følelse av at det er mye vesentlig her som du ikke forteller.

Hvordan er status nå, har dere kommet noe nærmere hverandre? Termin er vel nokså nært forestående, dersom barnet ikke allerede har kommet til verden? Uansett, lykke til til dere alle tre =)
Annonse:

Skrevet: akkurat nå    Tittel: Lignende saker

Artikler med lignende innhold

Fingrene avslører hvilke fag barna vil gjøre det best i
Hvordan få barnet til å sove lengre på morgenen?
Eldre fedre tar lengre pappaperm

Lignende diskusjoner:

Abort eller ikke
venner som ikke gratulerer
Vet ikke om jeg får lov til å bli pappa...

Er du ikke medlem enda? Registrer deg idag, det tar bare noen sekunder.

Vi har også gaver til nybakte fedre og mødre.

---------
Denne meldingen er autogenerert for å gi deg tips om relevant innhold.
Til Toppen
Vis Innlegg fra:   
Start Nytt Tema   Svar på Tema    Verdens Beste Pappa Forum Hovedsiden -> Om det å bli pappa Alle klokkeslett er CET (Europa)
Side 1 av 1

Gå Til:  
Du kan ikke starte nye temaer i dette forumet
Du kan ikke svare på temaer i dette forumet
Du kan ikke endre dine egne innlegg i dette forumet
Du kan ikke slette dine egne innlegg i dette forumet
Du kan ikke delta i avstemninger i dette forumet

Verdensbestepappa.no finnes også i mobil utgave. Trykk her for å bruke mobilversjonen.

micro