|
|
| Vis Forrige Tema :: Vis Neste Tema |
| Av |
Innlegg |
3barnspappa
Ble Medlem: 12 Aug 2011 Innlegg: 13
|
Skrevet: Søn Sep 04, 2011 5:40 pm Tittel: Gjest i sitt eget hus...livet på vent... |
|
|
Jeg og mor til mine barn skal separeres. Hun beholder huset, og mesteparten av samværet med våre 3 felles barn under 10 år. Problemet er at det er ikke hus å oppdrive her i min prisklasse, som ikke bør gå over ca 1,7-1,8 mill. Har fått høre ett rykte om at mitt gamle hus kommer til salgs, iløpet av relativt kort tid. Dette har også en egen leilighet i kjelleren der huseieren får 4500 kr skattefritt inn på konto hver måned. Disse ville kommet godt med for meg som skal betale ca 7000 kr i bidrag hver måned. Har ikke nubbesjangs å kjøpe noe særlig hus uten muligheten for utleie pga det høye barnebidraget, selv om jeg kanskje får utbetalt en 400-600 000 kr av eksen som min del av huset.
Har ringt og snakket med huseier, og fikk høre at jo da, han trodde nok han skulle selge, og litt att og fram. Men ikke før rundt jul/nyttår... Dette er jo veldig lenge for meg i denne situasjonen jeg befinner meg i akkurat nå. Har prøvd å foreslå at vi kan bli enige om en pris gjennom en megler og få ordnet papirene gjennom advokat, noe som han vile spare 60-70 000 kr på i forhold til å selge huset gjennom en megler. Men jeg føler ikke jeg får den helt store responsen av han som skal selge... Slitsomt. Så derfor går jeg rundt her og føler meg som gjest i mitt eget hus, og ett helt merkelig forhold til hun som fortsatt er min kone. Barna er lykkelig uvitende ennå, men jeg kjenner situasjonen tærer veldig på meg. Hun har sagt at jeg må vel bo her til nyttår, om det er det som trengs, men allikevel så føler jeg at hun har fjernet meg helt fra livet sitt. Leie er jo heller ikke noe alternativ da en leilighet med 3 soverom ligger på 6-7000 kr pr måned, og da har jeg jo ingen skattefordel. Og heller ikke nok rom til barna, når de kommer til meg...
Så her går jeg og venter, og aner ingenting om hva fremtiden vil bringe... |
|
| Til Toppen |
|
 |
Forumet
|
Skrevet: - Tittel: - |
|
|
Er du lei reklame? Registrer deg idag, innloggete brukere ser ikke denne reklamen. |
|
| Til Toppen |
|
 |
Ensom far
Ble Medlem: 04 Sep 2011 Innlegg: 8
|
Skrevet: Søn Sep 04, 2011 8:10 pm Tittel: |
|
|
feil fra meg å skrive
Sist endret av Ensom far den Ons Nov 02, 2011 4:46 am, endret 2 ganger |
|
| Til Toppen |
|
 |
jens
Ble Medlem: 11 Jan 2011 Innlegg: 191
|
Skrevet: Man Sep 05, 2011 12:26 am Tittel: |
|
|
Hei.
Var mye bidrag dette, det tærer mye på budskjettet.
Skal flytte lang ? Bor du nærmere og kan ha mer samvær blir bidrag mindre vet du. Mor jobber ikke heller?
Men lykke til, virker som du har bestemt deg. |
|
| Til Toppen |
|
 |
3barnspappa
|
Skrevet: Man Sep 05, 2011 9:31 am Tittel: |
|
|
| Skal ikke flytte langt, Mora jobber 100% i barnehage, men jeg tjener en del bedre enn henne, så derfor må jeg betale en del. Også pga det er snakk om 3 barn. Vi kommer ikke til å bo lengre enn ett par km fra hverandre. Problemet er at jeg ønsker at barna skal få minst mulig omveltninger i hverdagen sin, og bo der de alltid har bodd. Jeg kan ikke ha barna på fulltid pga skiftarbeid. Vi er begge to fra skilte familier, og har en del overbevisninger om hvordan vi vil at skilsmissen skal bli for barna. Samarbeidet mellom våre skilte foreldre var elendig, for å si det mildt. I våre øyne er det viktig med ett "hjem", der de på en måte hører til. Derfor tar jeg den belastningen for barna. Er sikker på at jeg vil være glad for det en dag. |
|
| Til Toppen |
|
 |
3barnspappa
|
Skrevet: Søn Sep 18, 2011 11:41 am Tittel: |
|
|
Ble til at jeg kjøpte meg ett sted bare ett par hundre meter fra BM. Hadde ikke så veldig lyst på stedet i utgangspunktet, var nesten kun fordi det var nært og i min prisklasse.
Men.... Jeg gjorde ett kjempekjøp rent prismessig. Alt er nytt, pent, trivelig og lite vedlikehold. Og det mest fantastiske i hele verden var barnas reaksjon. " jeg er utrolig lei meg fordi dere ikke skal være kjærester lengre". " men det er så flott at pappa bor så nær, da kan jeg besøke han alt jeg vil".
I en tung tid er det enkelte ting som setter seg fast i minnet. Disse ordene vil jeg huske til den dagen jeg dør. Anbefaler alle som opplever samlivsbrudd å forsøke så godt de kan å bo så nær hverandre som mulig. |
|
| Til Toppen |
|
 |
ED
Ble Medlem: 26 Sep 2011 Innlegg: 14
|
Skrevet: Tir Sep 27, 2011 12:00 am Tittel: |
|
|
Gratulererer med huskjøpet og lykke til med alt Håper også dere har ett bra sammarbeid fremover og tror du valgte lurt med bostedet. Om noen år kan situasjonen din være anderledes med ny kone, nytt hus o.l så du får se på dette som en midleridlig løsning før noe bedre skjer  |
|
| Til Toppen |
|
 |
Annonse:
|
|
| Til Toppen |
|
 |
|
|
|
|
|
Du kan ikke starte nye temaer i dette forumet Du kan ikke svare på temaer i dette forumet Du kan ikke endre dine egne innlegg i dette forumet Du kan ikke slette dine egne innlegg i dette forumet Du kan ikke delta i avstemninger i dette forumet
|
|