Verdens Beste Pappa Forum Hovedsiden
Naviger og bli medlem

Siste artikler
Delt bosted, 50/50 Verdens beste tv-pappaer Delt omsorg?
Foreldreansvar for samboers barn Foreldrestipend som student One Button Bob
Attføring, arbeidsavklaringspenger og foreldrepenger Uenige om barnebidrag ved delt omsorg Mor flytter

Frustrasjon hjemme

Start Nytt Tema   Svar på Tema   RSS for emnet Del på facebook    Verdens Beste Pappa Forum Hovedsiden -> Om det å bli pappa
Vis Forrige Tema :: Vis Neste Tema  
Av Innlegg
Ost

Ble Medlem: 27 Sep 2006

InnleggSkrevet: Ons Sep 17, 2008 11:28 am    Tittel: Frustrasjon hjemme Svar med Sitat

Vi er nå 13 uker på vei, og kona har begynt å vise tegn til bedring etter 5-6 uker med alt fra 100% til 30% sykemelding. Godt å se at hun blir bedre, men det viser seg nå at det nesten var lettest for meg når hun var 100% sykmeldt. Dette fordi jeg nå ikke vet om hun orker å gjøre ting hjemme, i motsetning til før når jeg visste at hun ikke orket å gjøre ting hjemme.

Når da hormonene begynner å gjøre seg gjeldene på toppen av usikerhet om hva som blir gjort hjemme samt en sliten gubbe (meg), så kan frustrasjonen komme løpende ut av intet så fort som bare det.

Som befaren pappa (en gutt fra før) så vet jeg at det å klage til kona i denne situasjonen blir som å snakke til en vegg. Hormonelle forandringer gjør som kjent at hun ikke er så veldig tilstede hele tiden, slik at ting som sies den ene dagen ikke gjelder den neste.

I tillegg så vet jeg jo også godt at kona ikke må lastes for hormonelle utslag, men det er jo så forbanna irriterende og vanskelig av og til å la være å si fra.

Arrg, møkk og ball og det som er. Har vel egenltlig ikke så mye å klage over, som egentlig var det jeg hadde tenkt å gjøre i dette innlegget, men frustrasjon, det har jeg nok av.
Vis Medlemmets Profil Send Privat Melding Besøk Medlemmets Nettside MSN Messenger
Jafo70

Ble Medlem: 17 Aug 2006

InnleggSkrevet: Ons Sep 17, 2008 12:23 pm    Tittel: Re: Frustrasjon hjemme Svar med Sitat

Ost skrev:
....Arrg, møkk ....

Akkurat for det har vi kastet oss inn på en løsning (som jeg håper blir super). Via noen bekjente kommer det heretter en polsk dame (eller to) hver 14. dag og gjør rent... (det TRENGS)...
Ost

InnleggSkrevet: Ons Sep 17, 2008 12:54 pm    Tittel: Re: Frustrasjon hjemme Svar med Sitat

Jafo70 skrev:
Ost skrev:
....Arrg, møkk ....

Akkurat for det har vi kastet oss inn på en løsning (som jeg håper blir super). Via noen bekjente kommer det heretter en polsk dame (eller to) hver 14. dag og gjør rent... (det TRENGS)...

Kanskje det hadde vært en løsning akkurat nå... Cool

Tror nok jeg skal klare den biten, så lenge jeg kan gjøre ting i mitt eget tempo.
Vis Medlemmets Profil Send Privat Melding Besøk Medlemmets Nettside MSN Messenger
Gnubel

Ble Medlem: 19 Jan 2007

InnleggSkrevet: Ons Sep 17, 2008 2:18 pm    Tittel: Svar med Sitat

Stå på kompis!

Godt å ha et sted som dette der du kan få ut frustrasjonene og få medfølelse. Ofte er det alt som skal til.

Ellers er det vel lurt å skru ned forventningene. Hvis du forventer at ingenting blir gjort, så blir du gledelig overrasket over alt som blir gjort.
Ost

InnleggSkrevet: Ons Sep 17, 2008 4:31 pm    Tittel: Svar med Sitat

Gnubel skrev:
Hvis du forventer at ingenting blir gjort, så blir du gledelig overrasket over alt som blir gjort.

Er vel egentlig slik jeg tenker, men problemet dukker fort opp når noen ting begynner å bli gjort, og man venner seg til at "nå er bedringen her og ting blir gjort" for så å oppleve at det bare var et balff. Da vet man plutselig ikke helt hvordan ting ligger ann...
Marsan

Ble Medlem: 06 Aug 2007

InnleggSkrevet: Ons Sep 17, 2008 9:57 pm    Tittel: Svar med Sitat

Hold ut Ost. Jeg har hatt et hormonellt udyr hjemme i 39uker nå..Så jeg kan faktisk sette meg i din situasjon.

6-7 måneder så er det over Smile

Tolmodighet er vel en egenskap som testes ganske heftig hos pappa når partneren er i svangerskap.
Vis Medlemmets Profil Send Privat Melding Besøk Medlemmets Nettside
thomasallisson

Ble Medlem: 19 Okt 2008

InnleggSkrevet: Søn Okt 19, 2008 1:10 pm    Tittel: Samarbeid Svar med Sitat

Hei

Det å skulle få et barn til er en felles beslutning, og jeg mener at man også må beslutte å få forholdet og hjemmet til å fungere underveis også, 9 mnd er jo faktisk ganske lang tid.

Er for at damer har det tøffest med det kroppen blir utsatt for både når det gjelder det fysiske og hormon biten. Men om en jobber 100% og da ikke har noen energi igjen til å fungere hjemme, da er man i for masse jobb.
En frisk person som jobber 100% fungere også hjemme etter jobb, gjør man ikke det er det noe feil og man bør finne ut av det. Mener det samme burde telle når man er gravid.

Om problemet fortsatt er det samme, ta en prat med din kjære å spør om ikke 70% friskmeldt er det beste både for far, mor og barn?

I et lykkelig svangerskap er også far glad Very Happy
Til Toppen
Vis Medlemmets Profil Send Privat Melding AIM Adresse MSN Messenger
Ost

InnleggSkrevet: Man Okt 20, 2008 9:22 am    Tittel: Re: Samarbeid Svar med Sitat

thomasallisson skrev:
Hei

En frisk person som jobber 100% fungere også hjemme etter jobb, gjør man ikke det er det noe feil og man bør finne ut av det. Mener det samme burde telle når man er gravid.

Har du flere barn?

Har du sett hvordan en gravid jente kan svinge fra topp ene dagen til bunn neste dagen uten noe som helst forvarsel?

Er kanskje litt brå nå, men man blir jo selv påvirket av disse homonelle svingningene hjemme.

For ordens skyld: alt er mye bedre hjemme nå, de verste forholdene har passert/jeg har tilpasset meg det (pick your choice). Men når det gjelder kommentarer om at man har seg selv å takke for slitne forhold hjemme når det er graviditet inne i bildet, ja det synes jeg er noe tynt. Selvfølgelig er graviditeten selvforskyldt/planlagt, men de hormonelle svingningene er ikke noe man kan planlegge for eller forutsi.
Max Milo

Ble Medlem: 11 Sep 2008

InnleggSkrevet: Ons Nov 05, 2008 4:37 pm    Tittel: Svar med Sitat

Tenk deg oss mannfolk med de hormonene.. Da hadde det vært utrygt å trampe litt for hardt i salaten Laughing
Hadde vært veldig mange fler slåsskamper på byen en lørdagskveld\natt da.. Selv om man ikke skal drikke når man er gravid.

Vi mennesker har en utrolig tilpassningsevne..

La støvet ligge!! Er ikke så veldig nøye om det ligger en dag til.
Vis Medlemmets Profil Send Privat Melding Besøk Medlemmets Nettside
Forumet

Skrevet: akkurat nå    Tittel: Lignende saker

Artikler med lignende innhold

Kjøp bleiene hjemme
Barna bør hjelpe til hjemme
Foreldrestipend

Lignende diskusjoner:

Min sønn, født 3 mnd for tidlig| Endelig hjemme
Treffe potensiell kjæreste med barna hjemme?
alternativ energi hjemme

Er du ikke medlem enda? Registrer deg idag, det tar bare noen sekunder.

Vi har også gaver til nybakte fedre og mødre.

---------
Denne meldingen er autogenerert for å gi deg tips om relevant innhold.
Til Toppen
Vis Innlegg fra:   
Start Nytt Tema   Svar på Tema    Verdens Beste Pappa Forum Hovedsiden -> Om det å bli pappa Alle klokkeslett er CET (Europa)
Side 1 av 1

Gå Til:  
Du kan ikke starte nye temaer i dette forumet
Du kan ikke svare på temaer i dette forumet
Du kan ikke endre dine egne innlegg i dette forumet
Du kan ikke slette dine egne innlegg i dette forumet
Du kan ikke delta i avstemninger i dette forumet
rss feed rss feed topics only