Vi har detektert at du kan bruke mobilversjonen av verdensbestepappa.no. Trykk her for å bruke mobilversjonen.
|
|
|
|
| Vis Forrige Tema :: Vis Neste Tema |
| Av |
Innlegg |
stark
Ble Medlem: 19 Jan 2012 Innlegg: 1
|
Skrevet: Søn Jan 29, 2012 5:49 pm Tittel: Fødselspermisjon når pappa har vært student |
|
|
Jeg er student nå, ferdig til våren og skal bli pappa i juni. Begynner å jobbe som lærer i august, og ønsker å dele permisjon 50/50 med mor. Vi er gift og hun jobber som sykepleier. Har jeg opparbeidet meg rett til permisjon? Synes regelverket er vanskelig å sette meg inn i, og det meste omhandler mor som student eller at man skal studere videre.
Takker for svar!
 |
|
| Til Toppen |
|
 |
Forumet
|
Skrevet: - Tittel: - |
|
|
Er du lei reklame? Registrer deg idag, innloggete brukere ser ikke denne reklamen. |
|
| Til Toppen |
|
 |
albus
Ble Medlem: 08 Feb 2011 Innlegg: 15
|
Skrevet: Ons Feb 29, 2012 11:19 am Tittel: |
|
|
NAV har mye informasjon på nettsidene sine: http://www.nav.no/Familie/Svangerskap%2C+f%C3%B8dsel+og+adopsjon men det er ikke akkurat enkelt å forstå hva som står der...
Dette eksempelet er vel relevant for deg?
"Søkeren opplyser at hun nettopp er ferdig med studiene og har begynt i fast jobb med en årsinntekt på 350 000 kroner. Søkeren hadde en deltidsjobb mens hun studerte, slik at gjennomsnittet av den pensjonsgivende inntekten de tre siste årene er 130 000 kroner. NAV konkluderer med at inntekten når stønadsperioden starter, er representativ for arbeidsinntekten. Ved avgjørelsen er det lagt på vekt på at søkeren er ferdig med studiene og er i fast jobb. Grunnlaget for beregningen av foreldrepengene fastsettes derfor til 350 000 kroner. "
Jeg trøbler også litt med dette. Skal ta ut permisjon fra mars/april neste år, omtrent samtidig som kontrakten min med jobben går ut. Går jeg ut i permisjon etter at jeg ikke har jobb lenger får vi visst foreldrepenger ut i fra arbeidsavklaringspenger, hvis ikke jeg har fått ny jobb. Ganske stressende. |
|
| Til Toppen |
|
 |
Annonse:
|
|
| Til Toppen |
|
 |
|
|
|
|
|
Du kan ikke starte nye temaer i dette forumet Du kan ikke svare på temaer i dette forumet Du kan ikke endre dine egne innlegg i dette forumet Du kan ikke slette dine egne innlegg i dette forumet Du kan ikke delta i avstemninger i dette forumet
|
|
|
|
|
Verdensbestepappa.no finnes også i mobil utgave. Trykk her for å bruke mobilversjonen.