verdens beste pappa boken

Fødselspermisjon når pappa har vært student

Start Nytt Tema   Svar på Tema    Verdens Beste Pappa Forum Hovedsiden -> Om det å bli pappa
Vis Forrige Tema :: Vis Neste Tema  
Av Innlegg
stark

Ble Medlem: 19 Jan 2012

InnleggSkrevet: Søn Jan 29, 2012 5:49 pm    Tittel: Fødselspermisjon når pappa har vært student Svar med Sitat

Jeg er student nå, ferdig til våren og skal bli pappa i juni. Begynner å jobbe som lærer i august, og ønsker å dele permisjon 50/50 med mor. Vi er gift og hun jobber som sykepleier. Har jeg opparbeidet meg rett til permisjon? Synes regelverket er vanskelig å sette meg inn i, og det meste omhandler mor som student eller at man skal studere videre.

Takker for svar!

Very Happy
Til Toppen
Vis Medlemmets Profil Send Privat Melding AIM Adresse
Forumet

Skrevet: -    Tittel: -

Er du lei reklame? Registrer deg idag, innloggete brukere ser ikke denne reklamen.
Til Toppen
albus

Ble Medlem: 08 Feb 2011

InnleggSkrevet: Ons Feb 29, 2012 11:19 am    Tittel: Svar med Sitat

NAV har mye informasjon på nettsidene sine: http://www.nav.no/Familie/Svangerskap%2C+f%C3%B8dsel+og+adopsjon men det er ikke akkurat enkelt å forstå hva som står der...

Dette eksempelet er vel relevant for deg?
"Søkeren opplyser at hun nettopp er ferdig med studiene og har begynt i fast jobb med en årsinntekt på 350 000 kroner. Søkeren hadde en deltidsjobb mens hun studerte, slik at gjennomsnittet av den pensjonsgivende inntekten de tre siste årene er 130 000 kroner. NAV konkluderer med at inntekten når stønadsperioden starter, er representativ for arbeidsinntekten. Ved avgjørelsen er det lagt på vekt på at søkeren er ferdig med studiene og er i fast jobb. Grunnlaget for beregningen av foreldrepengene fastsettes derfor til 350 000 kroner. "