verdens beste pappa boken

Fødselspermisjon når pappa har vært student

Start Nytt Tema   Svar på Tema    Verdens Beste Pappa Forum Hovedsiden -> Om det å bli pappa
Vis Forrige Tema :: Vis Neste Tema  
Av Innlegg
stark

Ble Medlem: 19 Jan 2012

InnleggSkrevet: Søn Jan 29, 2012 5:49 pm    Tittel: Fødselspermisjon når pappa har vært student Svar med Sitat

Jeg er student nå, ferdig til våren og skal bli pappa i juni. Begynner å jobbe som lærer i august, og ønsker å dele permisjon 50/50 med mor. Vi er gift og hun jobber som sykepleier. Har jeg opparbeidet meg rett til permisjon? Synes regelverket er vanskelig å sette meg inn i, og det meste omhandler mor som student eller at man skal studere videre.

Takker for svar!

Very Happy
Til Toppen
Vis Medlemmets Profil Send Privat Melding AIM Adresse
Forumet

Skrevet: -    Tittel: -

Er du lei reklame? Registrer deg idag, innloggete brukere ser ikke denne reklamen.
Til Toppen
albus

Ble Medlem: 08 Feb 2011

InnleggSkrevet: Ons Feb 29, 2012 11:19 am    Tittel: Svar med Sitat

NAV har mye informasjon på nettsidene sine: http://www.nav.no/Familie/Svangerskap%2C+f%C3%B8dsel+og+adopsjon men det er ikke akkurat enkelt å forstå hva som står der...

Dette eksempelet er vel relevant for deg?
"Søkeren opplyser at hun nettopp er ferdig med studiene og har begynt i fast jobb med en årsinntekt på 350 000 kroner. Søkeren hadde en deltidsjobb mens hun studerte, slik at gjennomsnittet av den pensjonsgivende inntekten de tre siste årene er 130 000 kroner. NAV konkluderer med at inntekten når stønadsperioden starter, er representativ for arbeidsinntekten. Ved avgjørelsen er det lagt på vekt på at søkeren er ferdig med studiene og er i fast jobb. Grunnlaget for beregningen av foreldrepengene fastsettes derfor til 350 000 kroner. "

Jeg trøbler også litt med dette. Skal ta ut permisjon fra mars/april neste år, omtrent samtidig som kontrakten min med jobben går ut. Går jeg ut i permisjon etter at jeg ikke har jobb lenger får vi visst foreldrepenger ut i fra arbeidsavklaringspenger, hvis ikke jeg har fått ny jobb. Ganske stressende.
Til Toppen
Vis Medlemmets Profil Send Privat Melding AIM Adresse
Annonse:

Skrevet: akkurat nå    Tittel: Lignende saker

Artikler med lignende innhold

Fødselspermisjon offshore
fødselspermisjon offshore
Pappaperm, burde mor være student?

Lignende diskusjoner:

Bli pappa?
Hjelp, jeg skal bli pappa.
skal blir pappa til sommeren

Er du ikke medlem enda? Registrer deg idag, det tar bare noen sekunder.

Vi har også gaver til nybakte fedre og mødre.

---------
Denne meldingen er autogenerert for å gi deg tips om relevant innhold.
Til Toppen
Vis Innlegg fra:   
Start Nytt Tema   Svar på Tema    Verdens Beste Pappa Forum Hovedsiden -> Om det å bli pappa Alle klokkeslett er CET (Europa)
Side 1 av 1

Gå Til:  
Du kan ikke starte nye temaer i dette forumet
Du kan ikke svare på temaer i dette forumet
Du kan ikke endre dine egne innlegg i dette forumet
Du kan ikke slette dine egne innlegg i dette forumet
Du kan ikke delta i avstemninger i dette forumet

Verdensbestepappa.no finnes også i mobil utgave. Trykk her for å bruke mobilversjonen.

micro