verdens beste pappa boken

fars jobb vs. mors hjemmeværende?

Start Nytt Tema   Svar på Tema    Verdens Beste Pappa Forum Hovedsiden -> Mammahjørnet
Vis Forrige Tema :: Vis Neste Tema  
Av Innlegg
AuroraPolaris

Ble Medlem: 26 Nov 2010

InnleggSkrevet: Fre Nov 26, 2010 6:47 am    Tittel: fars jobb vs. mors hjemmeværende? Svar med Sitat

Hei alle nybakte og godt stekte fedre.

Jeg sitter i en litt slitsom situasjon.. Ser det er en tråd til her med ett par av de samme tilfellene, men jeg lager en egen likevel.

Vi har en datter på 6 uker. Verdens vakreste selvfølgelig.. Men hun har litt kollikk, noe som kan resultere i lange netter.
Stemningen her hjemme har blitt ganske amper og det er blitt mye tårer fra min side.

Samboeren har 2 jobber, en 50% og en 20%
Å når han kommer hjem legger han seg stort sett på sofaen eller setter seg forran PC'en. Han skal nemmelig ha "alenetid" fordi han har hvert på jobb i 5-6 timer. Å det vil si 4-5 timer forran maskinen.

Hvis jeg spør om han kan ta snuppelura får jeg bare ett oppgitt blikk før han tar henne. Å da sitter han halvveis på "skrå" i stolen med henne på brystet og BEGGE hendene på tastaturet. Jeg blir jo selvfølgelig bekymra for at hun plutselig skal "kaste" seg til siden å falle.

Å på kveldene når hun gråter å jeg går på siste reserven av energi å han tar henne, legger han seg på sofaen med headsettet på å ser på en film. Hvis hun gråter pga kollikken hysjer han bare på henne, å hun ligger der å gråter.. Jeg klarer ikke se eller høre på dette. Så enden på visa er jo at jeg tar henne igjen...

Når jeg til slutt har nådd enden av lina mi og spør ham om hvorfor han ikke bare kan ta henne å prøve noe annet enn å bare ligge der, får jeg bare beskjed om å holde kjeft. For han har hvert på jobb å er sliten.

Er det virkelig blitt sånn at det er meninga at jeg skal ha fullt ansvar for snuppa... Selv om jeg ikke jobber på en jobb, men er i mamma permisjon så har ikke jeg rett på "alenetid"?

Jeg er vandt med å jobbe 100% og litt til. Å kan jo ikke akkurat si at å jobbe normalt var mer slitsomt enn å være hjemme med en 6 uker gammel baby..

Kan jeg få ham til å forstå på noen måte at jeg faktisk ikke bare sitter hjemme å rører på Facebook, nettet, ser på tv eller "leker"....

Begynner å bli veldig desperat..

Takk
Til Toppen
Vis Medlemmets Profil Send Privat Melding AIM Adresse
Forumet

Skrevet: -    Tittel: -

Er du lei reklame? Registrer deg idag, innloggete brukere ser ikke denne reklamen.
Til Toppen
dalnetslem
Moderator

Ble Medlem: 05 Okt 2005

InnleggSkrevet: Fre Nov 26, 2010 8:57 am    Tittel: Svar med Sitat

Høres ut samboeren din trenger å våkne, og forstå at han også må være med å bidra!

Mitt forslag er at du lar samboeren din være alene med babyen en helg, ta deg en helgetur til kiel med en vennine eller lignende, så du ikke er en telefon unna, så forstår han fort at det å være hjemme med en liten baby ikke er noen ferie.

Det å være på jobb er jo rene frisonen i forhold til det å være hjemme med en baby, etter min mening er det du som skal kunne slenge deg på soffaen et par timer når han kommer hjem, og når han bare jobber 70 % i tillegg, så virker jo det som bare ren og skjær latskap fra han sin side.

Synes også at du skal kreve at han stiller opp på nettene (ut i fra innlegget ditt velger jeg å anta at dette ikke noe han gjør fra før), når ungen våkner, og om du ammer, så kan du jo bare pumpe på kvelden, så kan han varme det opp på natten, når han må opp, så slipper du å være helt på felgen allerede fra morgenen av. Og at dere kanskje tar en "sovemorgen" hver i helgene er heller ikke dumt, så får man hvertfall sovet ut en dag i uka.

Og vås om at en som skal på jobb må være opplagt til det, så er det beste for både mor og barn, om hun også er litt opplagt når hun er hjemme! Ingen mann lider noen nød av å bare sove en 4-5 timer i døgnet over en periode. Man må være to som drar lasset, nytter ikke med slik gratispassasjer stil som samboeren din legger opp til.

Moderator.
Til Toppen
Vis Medlemmets Profil Send Privat Melding MSN Messenger
Gnubel
Moderator

Ble Medlem: 19 Jan 2007

InnleggSkrevet: Fre Nov 26, 2010 10:03 am    Tittel: Svar med Sitat

Enig med dalnetslem i at du skal la han være litt aleine med ungen, men ikke i at du skal bort ei hel helg. Litt tidlig å være så lenge borte fra en så liten unge. Ganske høy sannsynlighet for at det er du som produserer maten hennes...

Han kan godt få litt aleinetid, men ikke fire-fem timer...

Når det er sagt, så må du passe på at ikke du står og passer på ham når han endelig tar henne litt. Gå heller ut en tur, og la han ta ansvaret.
Annonse:

Skrevet: akkurat nå    Tittel: Lignende saker

Artikler med lignende innhold

Hva diskuteres på pappaforumet?
Reglene om foreldrepenger diskriminerer far
Mødre mener fars jobb er viktigst

Lignende diskusjoner:

En fars bønn om tilgivelse
Hva er mors problem
En mors svar på Sex etter graviditet

Er du ikke medlem enda? Registrer deg idag, det tar bare noen sekunder.

Vi har også gaver til nybakte fedre og mødre.

---------
Denne meldingen er autogenerert for å gi deg tips om relevant innhold.
Til Toppen
Vis Innlegg fra:   
Start Nytt Tema   Svar på Tema    Verdens Beste Pappa Forum Hovedsiden -> Mammahjørnet Alle klokkeslett er CET (Europa)
Side 1 av 1

Gå Til:  
Du kan ikke starte nye temaer i dette forumet
Du kan ikke svare på temaer i dette forumet
Du kan ikke endre dine egne innlegg i dette forumet
Du kan ikke slette dine egne innlegg i dette forumet
Du kan ikke delta i avstemninger i dette forumet

Verdensbestepappa.no finnes også i mobil utgave. Trykk her for å bruke mobilversjonen.

micro