| Vis Forrige Tema :: Vis Neste Tema |
| Av |
Innlegg |
PappatilJohanna
Ble Medlem: 29 Sep 2011 Innlegg: 1
|
Skrevet: Tor Sep 29, 2011 10:28 pm Tittel: Er stolt pappa til verdens skjønneste prinsesse :) |
|
|
Hei alle heldige fedre
Jeg har fått meg en datter, som er 1 måned gammel nå
Å er så STOLT så det går an å bli
Men så klart er det litt kjedelig at jeg og moren ikke er sammen mer.
Svangerskapet var helt j..... for meg, moren ville ikke ha noe spesiell kontakt med meg. å jeg prøvde bare å vise interesse for det kommende barn og brydde meg om hvordan hun hadde det.
Men eneste hun sa gang på gang var at hun trodde jeg skjønte at hun trengte pusterom, å da var det ikke så ofte jeg sendte sms til henne.
For å snakke med meg fysisk var ikke aktuelt
På familievern kontoret følte jeg at han var mer på hennes side. Jeg sa at jeg ville ha delt ansvar og omsorg etterhvert når den tid kommer, for jeg har snakket med min jobb å det var fult mulig Jeg sa til familierådgiveren at jeg vill flytte dit som datteren min bor, for å få det til. Men han sa at det ikke var bra for barnet at vi hadde delt omsorg å det skjønner ikke jeg, for det blir oftere og mer farting på barnet om det blir noen dager her og der. Er det noen her som har delt ansvar/omsorg som kan si litt om hva som ble sagt til dere? Jeg vil bare ha så mye med min datter å gjøre, og at hun kan få god kontakt med min side også. Jeg er ikke ute etter å ta fra moren barnet, bryr meg bare om jenta mi Så har hun bestemt etternavnet til jenta uten å diskutere med meg, å det synes jeg er irriterende. Jeg ville så klart ha etternavnet mitt bakerst, siden jeg er faren. Men det ble ikke aktuelt, så sa jeg at det er greit om jeg får bindestrek mellom navnene å det ble heller ikke aktuelt. Jenta er det viktigeste men bare så irriterende at jeg ikke har noe jeg skulle sagt Kan hun bare dure frem å velge etternavnet uten å ha diskutert med meg. Har ikke fedre noe de skulle ha sagt. Damene virker ut som de har all makt. Jeg synes ikke det er rettferdig. Vennligst hilsen Roy  |
|
| Til Toppen |
|
 |
Forumet
|
Skrevet: - Tittel: - |
|
|
Er du lei reklame? Registrer deg idag, innloggete brukere ser ikke denne reklamen. |
|
| Til Toppen |
|
 |
Totti
Ble Medlem: 24 Okt 2011 Innlegg: 3
|
Skrevet: Tor Okt 27, 2011 6:04 pm Tittel: |
|
|
For det første: Gratulerer!!
Gleder meg veldig til jeg også blir det (Forhåpentligvis)
Og for det andre:
Godt å se det er flere som er i samme situasjon som meg. Dog vil jeg vel nesten din situasjon er en smule verre enn min, siden jeg og barnemoren (BM) kommer forholdsvis godt overens selv om vi ikke er sammen lengre.
Nå er jeg i den sitiuasjonen at det er to potensielle fedre til det her barnet, så jeg regner vel egentlig med at jeg får enda mindre å si når det kommer til barnet. (I alle fall til farskapet er fastsatt)
Jeg syns også det er irriterende å ikke ha så mye å si. Jeg tviler på at jeg får noe særlig å si når det kommer til valg av navn, faddere +++
(Og hun har bestemt seg for at hun vil vite kjønnet, så da må jeg bare finne meg i at jeg også får vite det, selv om jeg personlig ville valgt å vente til barnet er født men..)
Vi kan nok si eksakt hva vi mener, men det er nok mor som bestemmer mye de første årene. (Likestilling, my ass..)
Jeg flytter også til den byen hvor BM bor. Dvs ny jobb (permisjon fra den gamle til det er endelig fastsatt om jeg er faren)
Leie eller selge huset mitt + og flytte ca 40 mil...
Jeg regner med at det blir at jeg har barnet en kveld i uka + annenhver helg i alle fall til barnet er større. Barnet trenger moren sin de første årene, så jeg har forståelse for det, men regner med at det blir delt omsorg når barnet blir eldre. (Selvsagt hvis det lar seg løse på en grei måte) |
|
| Til Toppen |
|
 |
oleH

Ble Medlem: 20 Okt 2011 Innlegg: 15
|
Skrevet: Man Okt 31, 2011 12:36 pm Tittel: |
|
|
Kommer bare for å si: Gratulere så mye!  |
|
| Til Toppen |
|
 |
hottentotten
Ble Medlem: 15 Okt 2011 Innlegg: 8
|
Skrevet: Man Okt 31, 2011 10:37 pm Tittel: |
|
|
Gratulere so mykje...
Er ikkje bare bare å være pappa når mamma er åleinemor. Ho får jo hjelp og støtte til longt oppunde øyra, og vi (eg har vært i situasjonen, men ikkje lenger ) blir ofte sett på som store stygge ulvar.
Einaste eg eigentleg kan seie er hold ut, bit i deg urettferdighetane (det blir stortsett bare trøbbel av å ta dei opp etter mi erfaring), og NYT dei stundene som du får !!! _________________ Jente 2000
Gutt 2008
Gutt 2010 |
|
| Til Toppen |
|
 |
PappaLars

Ble Medlem: 01 Sep 2008 Innlegg: 144 Bosted: Østsiden Fredrikstad
|
Skrevet: Tir Nov 01, 2011 1:25 am Tittel: |
|
|
Hmmm, BM kan vel trumfe igjennom etternavn og slikt siden dere ikke er gift/samboende. Og familivern\retten vil nok mene at det første året er det hos BM barnet bør være, pga amming, og det naturlige båndet mellom mor og datter... Men hun kan for all del IKKE nekte deg omsorg for ditt barn! Dette bør du sjekk opp med advokat hvis ikke hun er med på delt omsorg ettervært (etter amming)..
Og Velkommen og gratulerer med frøkna! _________________ Mvh
PappaLars , Pappa til Sprettert 20.05.2009
"And in the end, it’s not the years in your life that count. It’s the life in your years" |
|
| Til Toppen |
|
 |
Thoandrel
Ble Medlem: 19 Jun 2011 Innlegg: 9 Bosted: Hamar
|
Skrevet: Søn Nov 20, 2011 8:46 pm Tittel: |
|
|
Hei Roy
Jeg er i den samme greia som deg.. Kunne gjerne tenke meg og prate litt med deg. Fikk utlolig lite ut av og snakke med fam kontoret, de sa det samme til meg. det er helt UHØRT. Jeg flytta 20 mil etter mora som dro av gårde med min bedre halvdel. Jeg gikk til retten, etter 2 ganger i retten har jeg nå vanlig samvær. Men det er fortsatt lite. Et lite barn trenger pappa like mye som mamma. Det er viktig og få kontakt med barnet sitt så tidlig så mulig. Desverre er det sånn at alle støtter mor først og fremt. Man vet aldri hvem som er engler..
Jeg har mye jeg kan si til deg ang hva du burde gjøre.. |
|
| Til Toppen |
|
 |
SteinarS
Ble Medlem: 03 Des 2011 Innlegg: 6
|
Skrevet: Lør Des 03, 2011 9:32 pm Tittel: |
|
|
| Thoandrel skrev: | | Et lite barn trenger pappa like mye som mamma. |
Vil bare si en gang til det Thoandrel sier her.
Har ikke noe løsning eller forslag til løsning, men ikke gi opp kampen |
|
| Til Toppen |
|
 |
Thoandrel
Ble Medlem: 19 Jun 2011 Innlegg: 9 Bosted: Hamar
|
Skrevet: Lør Des 03, 2011 9:41 pm Tittel: |
|
|
Kommer ikke til og gi opp, men sånn som det er i dag blir man automatisk helgepappa.. Hadde barnet kunnet si sin mening er jeg sikker på at de fleste selvfølgelig vil være mest mulig med pappan sin og.
Jeg er så skuffet over disse reglene at jeg klør i hode 23timer om dagen. |
|
| Til Toppen |
|
 |
Annonse:
|
|
| Til Toppen |
|
 |
|