verdens beste pappa boken

enige om samvær - uenige om når

Start Nytt Tema   Svar på Tema    Verdens Beste Pappa Forum Hovedsiden -> Stefar, skilt pappa og alenepappa
Vis Forrige Tema :: Vis Neste Tema  
Av Innlegg
Kon

Ble Medlem: 26 Jan 2012

InnleggSkrevet: Tor Jan 26, 2012 9:15 pm    Tittel: enige om samvær - uenige om når Svar med Sitat

Jeg gjennomgår en skilsmisse som blir vanskeligere for hver dag som går.
Til å begynne med var vi begge innstilt på å få ting til å fungere. Vi var til mekling og ble enige om avtale i forhold til foreldrerett og samvær til våre tre barn: Vi skal ha delt foreldreansvar og delt samvær der vi har ungene annenhver uke med bytte på fredager.

Dette var før jul.
I romjulen flyttet jeg midlertidig ut av leiligheten vi har delt inntil eksen fant seg et nytt sted å bo.
Det har hun nå gjort og til uken flytter hun til ny leilighet mens jeg flytter tilbake til vår gamle leilighet som jeg skal beholde.

Mens jeg har vært utflyttet har vi blitt enige fra uke til uke hvem som skal gjøre hva i forhold til ungene på ukedagene, men helgene begynte vi fra starten av å ha dem annenhver helg.

Når vi nå da er kommet til det endelige bruddet er det oppstått problemer i forhold til hvem som ønsker å ha ungene hvilke uker:
Jeg ønsker å beholde helgene som vi har gjort det fra jeg flyttet ut, og bare fortsette samværet i påfølgende uke.
Eksen ønsker at vi skal bytte helger og mener avtalen vi har hatt til nå bare har vært midlertidig.
Dessverre har vi ikke gjort noe skriftlig i forhold til hvem som skal ha ungene hvilke uker.

Av forskjellige årsaker kan vel samarbeidsklimaet oss i mellom i beste fall beskrives som kjølig og jeg kan ikke se noen måte vi skal kunne klare å bli enige på.

Har noen andre vært i en tilsvarende situasjon?
Er det noen som vet om det finnes presedens eller regler for hvordan man håndterer sånne situasjoner?
Hvor henvender man seg hvis vi ikke kan bli enige?
Til Toppen
Vis Medlemmets Profil Send Privat Melding AIM Adresse
Forumet

Skrevet: -    Tittel: -

Er du lei reklame? Registrer deg idag, innloggete brukere ser ikke denne reklamen.
Til Toppen
PIP

Ble Medlem: 29 Aug 2010

InnleggSkrevet: Fre Jan 27, 2012 1:22 am    Tittel: Re: enige om samvær - uenige om når Svar med Sitat

Kon skrev:

Når vi nå da er kommet til det endelige bruddet er det oppstått problemer i forhold til hvem som ønsker å ha ungene hvilke uker:
Jeg ønsker å beholde helgene som vi har gjort det fra jeg flyttet ut, og bare fortsette samværet i påfølgende uke.
Eksen ønsker at vi skal bytte helger og mener avtalen vi har hatt til nå bare har vært midlertidig.
Dessverre har vi ikke gjort noe skriftlig i forhold til hvem som skal ha ungene hvilke uker.

Av forskjellige årsaker kan vel samarbeidsklimaet oss i mellom i beste fall beskrives som kjølig og jeg kan ikke se noen måte vi skal kunne klare å bli enige på.

Har noen andre vært i en tilsvarende situasjon?
Er det noen som vet om det finnes presedens eller regler for hvordan man håndterer sånne situasjoner?
Hvor henvender man seg hvis vi ikke kan bli enige?

Jeg tror veldig på å være i forkant med å vise fleksibilitet.
Det er vanskelig å svare på dette uten å vite om det er saklige grunner for kravene.

Jeg tror også det er lurt å få skriftlig det som er mulig å få skriftlig.

Du aner ikke hvor heldig du er som har en avtale om å dele på omsorgen. Dette bør du få skriftlig før du krangler på detaljene.

Skulle dette eskalere til rettsapparatet er det en fordel å kunne være den som har vist fleksibilitet og velvilje.

Mitt råd er å fokusere på det dere er enige om, og få dette skriftlig.
Få familievernkontoret til å hjelpe dere med en avtale. Prøv å være den som er konstruktiv og velvillig, og som tar positive initiativ. Gi etter på de tingene som ikke er viktig for deg.
Til Toppen
Vis Medlemmets Profil Send Privat Melding
Annonse:

Skrevet: akkurat nå    Tittel: Lignende saker

Artikler med lignende innhold

Hva gjør man når mor nekter samvær?
Delt omsorg?
Hvem spørger man / går man til?

Lignende diskusjoner:

Samvær og sommerferie.
Samvær når mor får ny kjæreste
Samtale om fordeling av samvær......igjen....

Er du ikke medlem enda? Registrer deg idag, det tar bare noen sekunder.

Vi har også gaver til nybakte fedre og mødre.

---------
Denne meldingen er autogenerert for å gi deg tips om relevant innhold.
Til Toppen
Vis Innlegg fra:   
Start Nytt Tema   Svar på Tema    Verdens Beste Pappa Forum Hovedsiden -> Stefar, skilt pappa og alenepappa Alle klokkeslett er CET (Europa)
Side 1 av 1

Gå Til:  
Du kan ikke starte nye temaer i dette forumet
Du kan ikke svare på temaer i dette forumet
Du kan ikke endre dine egne innlegg i dette forumet
Du kan ikke slette dine egne innlegg i dette forumet
Du kan ikke delta i avstemninger i dette forumet

Verdensbestepappa.no finnes også i mobil utgave. Trykk her for å bruke mobilversjonen.

micro