verdens beste pappa boken

Endre omsorgsfordeling fra 50/50

Start Nytt Tema   Svar på Tema    Verdens Beste Pappa Forum Hovedsiden -> Stefar, skilt pappa og alenepappa
Vis Forrige Tema :: Vis Neste Tema  
Av Innlegg
sportivo

Ble Medlem: 08 Feb 2010

InnleggSkrevet: Ons Aug 18, 2010 8:43 pm    Tittel: Endre omsorgsfordeling fra 50/50 Svar med Sitat

Hei!

Jeg er far til to barn på tre og seks år og moren og jeg har bodd fra hverandre ca. to år. Vi har hele tiden hatt 50/50 fordeling, noe som til dels har fungert bra. Vi ønsker nå å prøve en fordeling hvor vi begge blir eneforsørger for hvert vårt barn. Innenfor denne fordelingen legger vi inne ukentlige besøk, men hvert barn skal ha adresse hos en av oss. Vi har sett at det har gitt positivt utslag hos barna at de kan være lengre hos hver av oss (sønnen lenger hos meg og datteren lenger hos moren).

Hvordan stiller dette seg økonomisk og er det noe å tape på en slik ordning? Hva må man gjøre for å registrere dette og hvor gjør man det?
Til Toppen
Vis Medlemmets Profil Send Privat Melding AIM Adresse
Forumet

Skrevet: -    Tittel: -

Er du lei reklame? Registrer deg idag, innloggete brukere ser ikke denne reklamen.
Til Toppen
Smario

Ble Medlem: 09 Aug 2010

InnleggSkrevet: Ons Aug 18, 2010 10:32 pm    Tittel: Svar med Sitat

Hei.

Hvordan tror du barna dine vil reagere om de blir "delt" opp de er helt sikker ganske avhengie av hverandre.

var bare det første som slo meg og ikke til hjelp desverre for deg.
Til Toppen
Vis Medlemmets Profil Send Privat Melding
Bekymret fra

Ble Medlem: 25 Aug 2010

InnleggSkrevet: Fre Aug 27, 2010 10:05 pm    Tittel: Svar med Sitat

Begge dere to blir lignet i skatteklasse to, får dobbel barnetrygd og fult forldrefradrag. En avtale om dette må sendes nav og der søker dere også om utvidet barnetrygd. En smart og god økonomisk løsning som alle med to barn praktiserer
Til Toppen
Vis Medlemmets Profil Send Privat Melding AIM Adresse
Annonse:

Skrevet: akkurat nå    Tittel: Lignende saker

Artikler med lignende innhold

Bidrag
omsorgsfordeling
Kan mor endre navn uten fars samtykke?

Lignende diskusjoner:

Å endre til delt foreldreomsorg
Endre brukernavn?

Er du ikke medlem enda? Registrer deg idag, det tar bare noen sekunder.

Vi har også gaver til nybakte fedre og mødre.

---------
Denne meldingen er autogenerert for å gi deg tips om relevant innhold.
Til Toppen
Vis Innlegg fra:   
Start Nytt Tema   Svar på Tema    Verdens Beste Pappa Forum Hovedsiden -> Stefar, skilt pappa og alenepappa Alle klokkeslett er CET (Europa)
Side 1 av 1

Gå Til:  
Du kan ikke starte nye temaer i dette forumet
Du kan ikke svare på temaer i dette forumet
Du kan ikke endre dine egne innlegg i dette forumet
Du kan ikke slette dine egne innlegg i dette forumet
Du kan ikke delta i avstemninger i dette forumet

Verdensbestepappa.no finnes også i mobil utgave. Trykk her for å bruke mobilversjonen.

micro