Vi har detektert at du kan bruke mobilversjonen av verdensbestepappa.no. Trykk her for å bruke mobilversjonen.
|
|
|
|
| Vis Forrige Tema :: Vis Neste Tema |
| Av |
Innlegg |
gonaseel
Ble Medlem: 02 Feb 2011 Innlegg: 1
|
Skrevet: Ons Feb 02, 2011 8:39 am Tittel: Eksen vil gå til sak? |
|
|
Okay, får prøve å beskrive situasjonen kort.
Min eks og jeg flyttet fra hverandre sommeren 2009. Vi har et barn sammen på 6 år. Vi ble enig om å ha 50/50 på alt: ansvar,bosted o.s.v. Dro på mekling og signerte attest/kontrakt. P.g.a. av at man ikke kan ha delt bosted, har barnet hatt det hos meg frem til nå.
Så oppstår probleme, hun trives ikke i bydelen vi bor og vil til sin hjem sted ca 15 min kjøring. Jeg sier at det er uaktuelle for meg å flytte ditt ettersom jeg har bodd der før og ikke trivdes, videre sier jeg at jeg evnt kan flytte men da ikke lenger øst eller nord. Uansett sier jeg at av rene økonomiske gruner vil ikke flytting være mulig før om tidligst et åt. Må legge til at dette var før barnet begynte på skolen.
For barnets del syntes jeg i utgangspunktet at flytting ikke var særlig bra uansett. Barnet har fra dag en gått i barehage her og har et etablert forhold, bestekamerat o.s.v.
Så vi blir liksom ikke enig men hun sier at barnet kan begynne på skolen der vi bor og gå der et år. Saksbehandler på familie kontoret mente at hun måtte stryke hennes hjemmested siden jeg også kunne tenkt meg flytte ditt jeg er fra men stryker det fordi hun ikke vil.
Videre råder saksbehandler oss til å finne en bydel der vi kan trives.
Så kommer vi frem til i sommer og barnet skal begynne på skole i bydelen der vi som avtalt. I løpet sommeren dør hennes stefar. Selvfølgelig en tragisk hendelse. Kort tid etter dette sier hun at vil flytte til sitt hjem sted og dele hennes barndomshjem med hennes mor. Dette fordi hun vil kunne spare mye og samtidig være der for hennes mor. Altså stedet hun skulle stryke.
Jeg derimot har i tiden frem til dette begynt å trives veldig her i bydelen. Blitt kjent med foreldrene til venner av barnet mitt og ser at barnet har det veldig bra her.I tillegg vil det få store økonomiske konsikvenser for meg å selge bolig for så å kjøpe nytt. Jeg sier dette til henne og da bryter helvete løs. Plutselig slitter barnet mener hun og vil få det mye bedre i hennes bydel, sier hun da. Dette mener jeg er bare tull, barnet har veldig fint og gjør det også veldig fra fagmessig. Det eneste er at etter vår brudd er barnet litt usikker noe som jeg mener gjør skolebytte enda mer idiotisk. Vi drar på familiekontoret igjen og saksbehandler sier at det er umulig å si hva som er best for barnet, noen barn takler fint å flytte mens andre ikke gjør det. Så hun for ikke noen medhold der. Men nå sier hun at hun er villig til å gå rettens vei. Siden retten ikke tar saker om skolebytte blir det da en sak om bosted.
Det tåpelige er at hun sier at hun ikke kan kjøpe leilighet her fordi det er for dyrt iforhold til hvor hu vil bo. Men hun kan bruke 200000 på en rettsak.
Ønsker kommentær på hvorvidt hun har noen sak? |
|
| Til Toppen |
|
 |
Forumet
|
Skrevet: - Tittel: - |
|
|
Er du lei reklame? Registrer deg idag, innloggete brukere ser ikke denne reklamen. |
|
| Til Toppen |
|
 |
lekebamse
Ble Medlem: 30 Des 2010 Innlegg: 77
|
Skrevet: Ons Feb 02, 2011 2:38 pm Tittel: |
|
|
Det er alltid vanskeleg å si, men å flytte på eit barn er ikkje så ofte positivt.
Går ho til sak med bare det grunnlaget at barnet skal vere hos ho så har ho ein vanskeleg sak. Det er ikkje sikkert henna advokat er villig til å ta det vidare til ein rettsak ein gong.
Stå på ditt og ikkje gi deg, eventuelt skaff deg ein advokat for å få råd. |
|
| Til Toppen |
|
 |
jens
Ble Medlem: 11 Jan 2011 Innlegg: 191
|
Skrevet: Tor Feb 03, 2011 4:04 pm Tittel: |
|
|
Hei.
Er det tatt ut rettslig begjæring?
Om ikke er det mange som truer med dette.
Du kan nå allerede nå høre med advokat om dette så du får litt ro med deg selv.
Det er vanligvis den som flytter som må gi avkall, og barnet får bosted hos deg i dette tilfellet.
Er dette jeg har lest,men hver enkelt tilfelle vil nok bli vurdert av retten. |
|
| Til Toppen |
|
 |
Annonse:
|
|
| Til Toppen |
|
 |
|
|
|
|
|
Du kan ikke starte nye temaer i dette forumet Du kan ikke svare på temaer i dette forumet Du kan ikke endre dine egne innlegg i dette forumet Du kan ikke slette dine egne innlegg i dette forumet Du kan ikke delta i avstemninger i dette forumet
|
|
|
|
|
Verdensbestepappa.no finnes også i mobil utgave. Trykk her for å bruke mobilversjonen.