verdens beste pappa boken

Delt omsorg ved skilsmisse.

Start Nytt Tema   Svar på Tema    Verdens Beste Pappa Forum Hovedsiden -> Stefar, skilt pappa og alenepappa
Vis Forrige Tema :: Vis Neste Tema  
Av Innlegg
MrVinyl

Ble Medlem: 07 Jul 2011

InnleggSkrevet: Tor Jul 07, 2011 2:36 am    Tittel: Delt omsorg ved skilsmisse. Svar med Sitat

Heisann!
Dette er min første tråd og tenkte jeg ville skrive om noe viktig og som tar mye av tiden min om dagen.

Jeg har i lang tid slitt med å få moren til mine barn til å gå med på delt omsorg, alså en 50/50 ordning. Dette har hun ingen som helst måte tenkt å gå med på. Desverre har jeg konkludert med at hun spekulerer i støtten fra Nav, som dobbel barnetrygd, overgangstønad, stønad til barnepass (SFO) og bidrag. Hun jobber selv kun 50%.

For å gjøre en historie kort. Hun tok advokat og beskyldte meg for det ene og det andre, noe som er helt vanlig i slike saker og veldig fortvilende. Jeg måtte forsvare meg og tok også advokat. Alt dette resulterte ikke i noe som helst, annet enn masse skittkasting til hverandre, og jeg ble den tapende part, siden jeg er mann og far. Dette er noe som viser seg gang på gang om man søker på internett, mange fortvilte fedre som ikke har noe dem skulle ha sagt i barnesaker. Dommeren i slike saker dømmer som regel i morens favør, ennå vi lever i 2011, vi har jammen ikke kommet langt i slike saker.

Jeg mener så lenge ting er lagt tilrette for en 50/50 ordning, burde det være automatisk delt omsorg for barna. Barna har godt av å se sin far og mor like mye, mener nå jeg.
Dette mente også Likestillingsminister Karita Bekkemellom i 2007, uten at det ble noe av det.

I mitt tilfelle bor vi i samme skolekrets, barna har like mange venner i gaten jeg bor i som moren har. Jeg følger også opp barna, enten det er samtaler på skolen eller frtidsaktiviteter. Skolen sender også all informasjon til meg som moren får.

Jeg har med dette opprettet en Facebook-side jeg håper fler vil melde seg på. Gruppen heter "Far og barn", klikk på denne linken og meld deg på.

http://www.facebook.com/pages/Far-og-barn/172723422788698?ref=hnav.

Har også opprettet en underskriftkampanje som kan sees her.

http://www.underskrift.no/vis.asp?Kampanje=3433

Takker for et flott forum, håper det blir mange fine skriverier fremover.
Til Toppen
Vis Medlemmets Profil Send Privat Melding AIM Adresse
Forumet

Skrevet: -    Tittel: -

Er du lei reklame? Registrer deg idag, innloggete brukere ser ikke denne reklamen.
Til Toppen
lekebamse

Ble Medlem: 30 Des 2010

InnleggSkrevet: Tor Jul 07, 2011 3:45 pm    Tittel: Svar med Sitat

Hei, eg vil bare si at du må bare stå på og aldri gi opp Smile
Til Toppen
Vis Medlemmets Profil Send Privat Melding
jens

Ble Medlem: 11 Jan 2011

InnleggSkrevet: Fre Jul 15, 2011 6:54 pm    Tittel: Svar med Sitat

lekebamse skrev:
Hei, eg vil bare si at du må bare stå på og aldri gi opp Smile

Signerer og ønsker deg lykke til,
Virker som du har fått advokathjelp uten at det hjalp.
Hvor stor andel har du med samvær nå MrVinyl?
Det skal være likestilling sies det men i saker som din er det omvendt likestiling der mannen blir diskrimiert.
Det er ofte like galt for BM om far vil ha delt bosted, mye samvær eller er helt fraværende.
Hvorfor kan en lure på men bør vel ikke si det høyt.
Håper du kommer sterkere tilbake senere.
Til Toppen
Vis Medlemmets Profil Send Privat Melding
Annonse:

Skrevet: akkurat nå    Tittel: Lignende saker

Artikler med lignende innhold

Delt omsorg og barnetrygd
Skilsmissebarn trenger pappa
Skilsmisse er "arvelig"

Lignende diskusjoner:

Regler for flytting med de som har delt foreldreansvar 50-50
Delt bosted og overgangsstønad
Rettigheder ved 60/40 i forhold til delt bosted

Er du ikke medlem enda? Registrer deg idag, det tar bare noen sekunder.

Vi har også gaver til nybakte fedre og mødre.

---------
Denne meldingen er autogenerert for å gi deg tips om relevant innhold.
Til Toppen
Vis Innlegg fra:   
Start Nytt Tema   Svar på Tema    Verdens Beste Pappa Forum Hovedsiden -> Stefar, skilt pappa og alenepappa Alle klokkeslett er CET (Europa)
Side 1 av 1

Gå Til:  
Du kan ikke starte nye temaer i dette forumet
Du kan ikke svare på temaer i dette forumet
Du kan ikke endre dine egne innlegg i dette forumet
Du kan ikke slette dine egne innlegg i dette forumet
Du kan ikke delta i avstemninger i dette forumet

Verdensbestepappa.no finnes også i mobil utgave. Trykk her for å bruke mobilversjonen.

micro