|
|
| Vis Forrige Tema :: Vis Neste Tema |
| Av |
Innlegg |
MrVinyl
Ble Medlem: 07 Jul 2011 Innlegg: 2
|
Skrevet: Tor Jul 07, 2011 2:36 am Tittel: Delt omsorg ved skilsmisse. |
|
|
Heisann!
Dette er min første tråd og tenkte jeg ville skrive om noe viktig og som tar mye av tiden min om dagen.
Jeg har i lang tid slitt med å få moren til mine barn til å gå med på delt omsorg, alså en 50/50 ordning. Dette har hun ingen som helst måte tenkt å gå med på. Desverre har jeg konkludert med at hun spekulerer i støtten fra Nav, som dobbel barnetrygd, overgangstønad, stønad til barnepass (SFO) og bidrag. Hun jobber selv kun 50%.
For å gjøre en historie kort. Hun tok advokat og beskyldte meg for det ene og det andre, noe som er helt vanlig i slike saker og veldig fortvilende. Jeg måtte forsvare meg og tok også advokat. Alt dette resulterte ikke i noe som helst, annet enn masse skittkasting til hverandre, og jeg ble den tapende part, siden jeg er mann og far. Dette er noe som viser seg gang på gang om man søker på internett, mange fortvilte fedre som ikke har noe dem skulle ha sagt i barnesaker. Dommeren i slike saker dømmer som regel i morens favør, ennå vi lever i 2011, vi har jammen ikke kommet langt i slike saker.
Jeg mener så lenge ting er lagt tilrette for en 50/50 ordning, burde det være automatisk delt omsorg for barna. Barna har godt av å se sin far og mor like mye, mener nå jeg.
Dette mente også Likestillingsminister Karita Bekkemellom i 2007, uten at det ble noe av det.
I mitt tilfelle bor vi i samme skolekrets, barna har like mange venner i gaten jeg bor i som moren har. Jeg følger også opp barna, enten det er samtaler på skolen eller frtidsaktiviteter. Skolen sender også all informasjon til meg som moren får.
Jeg har med dette opprettet en Facebook-side jeg håper fler vil melde seg på. Gruppen heter "Far og barn", klikk på denne linken og meld deg på.
http://www.facebook.com/pages/Far-og-barn/172723422788698?ref=hnav.
Har også opprettet en underskriftkampanje som kan sees her.
http://www.underskrift.no/vis.asp?Kampanje=3433
Takker for et flott forum, håper det blir mange fine skriverier fremover. |
|
| Til Toppen |
|
 |
Forumet
|
Skrevet: - Tittel: - |
|
|
Er du lei reklame? Registrer deg idag, innloggete brukere ser ikke denne reklamen. |
|
| Til Toppen |
|
 |
lekebamse
Ble Medlem: 30 Des 2010 Innlegg: 77
|
Skrevet: Tor Jul 07, 2011 3:45 pm Tittel: |
|
|
Hei, eg vil bare si at du må bare stå på og aldri gi opp  |
|
| Til Toppen |
|
 |
jens
Ble Medlem: 11 Jan 2011 Innlegg: 191
|
Skrevet: Fre Jul 15, 2011 6:54 pm Tittel: |
|
|
| lekebamse skrev: | Hei, eg vil bare si at du må bare stå på og aldri gi opp  |
Signerer og ønsker deg lykke til,
Virker som du har fått advokathjelp uten at det hjalp.
Hvor stor andel har du med samvær nå MrVinyl?
Det skal være likestilling sies det men i saker som din er det omvendt likestiling der mannen blir diskrimiert.
Det er ofte like galt for BM om far vil ha delt bosted, mye samvær eller er helt fraværende.
Hvorfor kan en lure på men bør vel ikke si det høyt.
Håper du kommer sterkere tilbake senere. |
|
| Til Toppen |
|
 |
Annonse:
|
|
| Til Toppen |
|
 |
|
|
|
|
|
Du kan ikke starte nye temaer i dette forumet Du kan ikke svare på temaer i dette forumet Du kan ikke endre dine egne innlegg i dette forumet Du kan ikke slette dine egne innlegg i dette forumet Du kan ikke delta i avstemninger i dette forumet
|
|