| Vis Forrige Tema :: Vis Neste Tema |
| Av |
Innlegg |
snokleby Site Admin

Ble Medlem: 26 Sep 2005 Innlegg: 1998 Bosted: Bergen
|
Skrevet: Tir Feb 03, 2009 9:44 pm Tittel: Chat med de andre pappaene! |
|
|
Som et lite eksperiment, kan du nå prate med andre pappaer live her på forumet. Når du er innlogget kan du gå til http://forum.pappa.no/chat, og du kan skrive meldinger. Andre innloggede brukere som også er på chatten vil se dine meldinger, og dere kan prate.
Dette er mest for gøy for min del, jeg har lekt meg litt med å lage chat-systemet. Husk at dette er i beste fall en tidlig prototype, så ta alt med en klype salt. Og sikkerhetsmessig bør du neppe skrive ting der du ikke vil skal se dagens lys. Men jeg håper dere vil sjekke det ut, og gi noen tilbakemeldinger. Innimellom er vi jo ganske mange pålogget på en gang, så det kan jo hende det blir litt liv
-Sverre |
|
| Til Toppen |
|
 |
Forumet
|
Skrevet: - Tittel: - |
|
|
Er du lei reklame? Registrer deg idag, innloggete brukere ser ikke denne reklamen. |
|
| Til Toppen |
|
 |
snokleby Site Admin

|
Skrevet: Tir Feb 03, 2009 11:19 pm Tittel: |
|
|
Forresten, jeg modifiserer chatten på bagrunn av tilbakemeldinger, så ikke bli overrasket om den ikke funker til tider... prøv igjen senere
-Sverre |
|
| Til Toppen |
|
 |
Ost Moderator

Ble Medlem: 27 Sep 2006 Innlegg: 1193 Bosted: Oslo
|
Skrevet: Ons Feb 04, 2009 9:53 am Tittel: |
|
|
Var innom og titte på chattevinduet nå. Er det mengingen at man skal kunne se om andre er inne der, eller vil dette bare fremkomme hvis noen svarer på det du selv skriver? _________________ Klumpen, knerten, og snart knøttet. |
|
| Til Toppen |
|
 |
snokleby Site Admin

|
Skrevet: Ons Feb 04, 2009 9:57 am Tittel: |
|
|
For tiden ser du ikke om det er andre i chatten. Men du skal få en "Snokleby joined the chat" osv når noen joiner.
Nå vil du også se den siste linjen fra chatten oppe i "naviger og bli medlem", slik at du lettere skal se om noen skriver noe, mens du navigerer rundt på forumet. Merk at den siste linjen bare oppdateres hver gang du refresher siden, mens selve chatten vil refreshes med en gang noen skriver noe.
-Sverre |
|
| Til Toppen |
|
 |
iFar v1
Ble Medlem: 15 Jan 2009 Innlegg: 189 Bosted: Stavanger
|
Skrevet: Ons Feb 04, 2009 1:06 pm Tittel: |
|
|
| chatten abefales på det sterkeste! |
|
| Til Toppen |
|
 |
snokleby Site Admin

|
Skrevet: Søn Mar 01, 2009 10:52 am Tittel: |
|
|
Nå har jeg gjort noen endringer på chatten, flott om dere kan være med å teste litt. Nå skal den ikke miste meldinger, slik den gjorde før.
et tips: Om det ikke er noen innom når du åpner chatten, la vinduet være oppe i en egen tab i nettleseren, så ser du om noen kommer innom.
Edit: Jeg ser det er flere som stikker innom, og går ut igjen etter noen få sekunder om det ikke er noe liv. Det vil nok funke dårlig, da jeg vet at folk (inkl. meg selv) ofte har chatten oppe,men ikke får med seg med en gang det kommer nye folk. Gi oss litt tid
-Sverre _________________ Stolt pappa til Filip og Pernille!
Stikk også innom foreldreguiden.no, og følg pappa.no på twitter |
|
| Til Toppen |
|
 |
pappa'en til to

Ble Medlem: 04 Des 2007 Innlegg: 155 Bosted: Tønsberg
|
Skrevet: Søn Mar 01, 2009 5:38 pm Tittel: |
|
|
hei.
jeg får ikke tilgang til chaten.. får kun feilmelding.. _________________ pappa'en til Stian og Maria
veni, vidi, (og stakk hjem med halen mellom bena)!!!!!! |
|
| Til Toppen |
|
 |
snokleby Site Admin

|
Skrevet: Søn Mar 01, 2009 7:00 pm Tittel: |
|
|
Om du skriver hva som står i feilmeldingen, er det litt lettere å løse problemet
|
| Til Toppen |
|
 |
pappa'en til to

|
Skrevet: Søn Mar 01, 2009 7:55 pm Tittel: |
|
|
skal prøve...
Not Found
The requested URL /indexchat-pappa'en+til+to-QVNDRVgUVlgURBkJTBgK was not found on this server.
Apache/2.2.9 (Ubuntu) PHP/5.2.6-2ubuntu4.1 with Suhosin-Patch Server at chat2.gog.is Port 80 _________________ pappa'en til Stian og Maria
|
| Til Toppen |
|
 |
snokleby Site Admin

|
Skrevet: Søn Mar 01, 2009 8:39 pm Tittel: |
|
|
Ok, har gjort noen endringer, det var ' tegnet som funket litt dårlig... prøv igjen nå.
-SVerre _________________ Stolt pappa til Filip og Pernille!
|
| Til Toppen |
|
 |
pappa'en til to

|
Skrevet: Søn Mar 01, 2009 9:04 pm Tittel: |
|
|
nope...
samme feilmelding som i sta.. _________________ pappa'en til Stian og Maria
|
| Til Toppen |
|
 |
snokleby Site Admin

|
Skrevet: Søn Mar 01, 2009 9:15 pm Tittel: |
|
|
Hmm, mer endringer, hva med nå?
|
| Til Toppen |
|
 |
snokleby Site Admin

|
Skrevet: Søn Mar 01, 2009 11:20 pm Tittel: |
|
|
En liten kommentar på et spørsmål jeg har fått endel ganger:
| Sitat: | | Hvorfor er brukernavnene i listen over brukere i chatten så rare, hvorfor er det tall til slutt? |
Dette er en veldig primitiv måte å holde styr på sesjonene når en bruker åpner chatten i flere nettlesere, f. eks. hjemme og på jobb. Jeg vil at det skal være mulig å ha chatten oppe både her og der, uten at det skaper problemer. Med dette "unike" nummeret holder chat-serveren styr på at alle sesjoner får meldingene.
Dette kunne vært skjult for brukerene, men her kommer spørsmålet om hva jeg rekker å gjøre i løpet av en hektisk dag inn Håper dere har forståelse for dette.
-Sverre
Edit: Brukernavene er nå fikset, untatt i brukerlisten. _________________ Stolt pappa til Filip og Pernille!
|
| Til Toppen |
|
 |
Annonse:
|
|
| Til Toppen |
|
 |
|