verdens beste pappa boken

Blir pappa, eh?

Start Nytt Tema   Svar på Tema    Verdens Beste Pappa Forum Hovedsiden -> Om det å bli pappa
Vis Forrige Tema :: Vis Neste Tema  
Av Innlegg
Jorgens

Ble Medlem: 24 Nov 2011

InnleggSkrevet: Tor Nov 24, 2011 1:20 am    Tittel: Blir pappa, eh? Svar med Sitat

Hei,

Da fikk jeg beskjeden om jeg dama har blitt gravid, det kom som ett relativt stort sjokk da vi pratet om det her for 4 dager siden etter at hun hadde vært i baby shower for en vennine. Begge var/er relativt klare på at vi ikke skulle ha barn tidlig.
Dissa ppillene har tydligvis faila.

Jeg har altid sagt at jeg ikke vil ha barn før jeg er ferdig utdanna og har en stabil jobb og ett ordentlig sted og bo, jeg er nå 23 år og er ferdig med andre året på vei master til sommern.

For å være helt ærlig har jeg ikke lyst på barn nå, jeg vil ha det når jeg er ferdig utdanna.
Jeg ser på folk som er 21 år gamle og ønsker jeg barn over alt på jord og skjønner ingenting. Min tankegang som student og en som er glad i alkohol at man er bare ung en gang.
Jeg har forhåpentligvis 40-50 år å være "gammel" på.
Men man har relativt få år hvor man er "ung" og kan ta seg en tredagers, dra ut på en torsdag, og gjøre hva man vil.

Alt butter vell ned i at jeg er relativt lite sugen på ansvar, og ihvertfall ikke for et lite barn før jeg er etablert.
Denne tanke gangen har dama også hatt, men nå som hun har blitt gravid stemmer ingenting av det hun sa for 4 dager siden, jeg skjønner at ting endrer seg radikalt når man finner ut at man har ett barn i magen.

For å være helt ærlig hadde jeg syntes abort hadde vært det beste, men det virker indirekte som uaktuelt. Og jeg har ikke noe særlig lyst til å være ett rasshøl og foreslå det, eller i heltatt hinte til det.

Jeg kan umulig leve på studielån i de neste tre årene, samtidig som jeg tar en master, og har ett lite barn. For ikke å snakke om det sosiale ved å gå på skole, man sitter lenge og jobber, blir ferdig med oppgaver og prosjekter og stikker ut på byen, sånt kan man gjøre uten ansvar.
Jeg skjønner ikke hvordan jeg skal klare å motivere meg for 3 år studie hvis jeg sover lite, må gå glipp av mye av morroa fordi jeg må hjem og avlaste en sliten fru?

Jeg kan ikke jobbe etter skolen fordi jeg pendler 2-2,5 timer hver dag og har mye og gjøre rundt skolen.
Det gjør at økonomien blir relativt skrall og hele min livsplan med studier, være sosial og ha det gøy mens jeg går på skolen går rett i dass.

Finnes det noe positivt her?
Til Toppen
Vis Medlemmets Profil Send Privat Melding AIM Adresse
Forumet

Skrevet: -    Tittel: -

Er du lei reklame? Registrer deg idag, innloggete brukere ser ikke denne reklamen.
Til Toppen
Fantefar
Moderator

Ble Medlem: 15 Mai 2006

InnleggSkrevet: Tor Nov 24, 2011 2:41 pm    Tittel: Re: Blir pappa, eh? Svar med Sitat

Jorgens skrev:

Finnes det noe positivt her?

At mye av dette går helt fint. Selvfølgelig vil "uteliv" o.l. bli redusert, men deler man litt på det får man med seg noe.

Økonomi: går greit. Første sønnen var 6 uker da jeg starta på 3 år med studier, en tusenlapp i foreldrestipdend fra lånekassa hjælper ganske mye. Og du sparer inn rimelig mye på redusert inntak av gjæra fludium Wink

Men skjønner det er et sjokk, utifra måten det kom på. Om det er noen trøst, så er det veldig mange av de her inne som har følt det som deg som a) har merka at omveltninga er mindre enn antatt, og/eller b) har merka at de sjøl mentalt haromprioritert i livet sitt, og ikke føler det har vært særlig til tap.

Trur det er viktig at du og dama prater mye og åpent sammen, stort sett beste resepta for at ting skal være bra Smile

Lurer på hva Magnus (18.03.11) sitt blir?
Til Toppen
Vis Medlemmets Profil Send Privat Melding
Jorgens

Ble Medlem: 24 Nov 2011

InnleggSkrevet: Tor Nov 24, 2011 3:13 pm    Tittel: Svar med Sitat

Ja du sier noe der.
Så man kan få en tusenlapp ekstra i måneden fra lånekassen som er øremerket barn? Vil det bli omgjort til stipend ved fullfurte studie eller lån?

Jeg regner ting går seg til etterhvert, men det er litt av en omstilling gitt.
Til Toppen
Vis Medlemmets Profil Send Privat Melding AIM Adresse
Fantefar
Moderator

Ble Medlem: 15 Mai 2006

InnleggSkrevet: Tor Nov 24, 2011 4:20 pm    Tittel: Svar med Sitat

Det kalles forsøgerstipend og er noe man får, kr 1000 (ca.) pr. barn. Om mor studerer, får hun også. Dtte er reint stipend, og vil stå oppført som dette hele tiden.
Når du søker må du ha med et skriv der mor bekrefter at du er barnets far.

Lurer på hva Magnus (18.03.11) sitt blir?
Til Toppen
Vis Medlemmets Profil Send Privat Melding
Annonse:

Skrevet: akkurat nå    Tittel: Lignende saker

Artikler med lignende innhold

Mest diskutert i uke 40
Mest diskutert i uke 47
Mest diskutert i uke 20

Lignende diskusjoner:

Bli pappa?
Hjelp, jeg skal bli pappa.
Fødselspermisjon når pappa har vært student

Er du ikke medlem enda? Registrer deg idag, det tar bare noen sekunder.

Vi har også gaver til nybakte fedre og mødre.

---------
Denne meldingen er autogenerert for å gi deg tips om relevant innhold.
Til Toppen
Vis Innlegg fra:   
Start Nytt Tema   Svar på Tema    Verdens Beste Pappa Forum Hovedsiden -> Om det å bli pappa Alle klokkeslett er CET (Europa)
Side 1 av 1

Gå Til:  
Du kan ikke starte nye temaer i dette forumet
Du kan ikke svare på temaer i dette forumet
Du kan ikke endre dine egne innlegg i dette forumet
Du kan ikke slette dine egne innlegg i dette forumet
Du kan ikke delta i avstemninger i dette forumet

Verdensbestepappa.no finnes også i mobil utgave. Trykk her for å bruke mobilversjonen.

micro