verdens beste pappa boken

Bilstol , 9-18(25)kg, finnes det test av Besafe Izi Combi ?

Start Nytt Tema   Svar på Tema    Verdens Beste Pappa Forum Hovedsiden -> Barn og bil
Vis Forrige Tema :: Vis Neste Tema  
Av Innlegg
cozmo

Ble Medlem: 05 Apr 2008

InnleggSkrevet: Ons Jul 08, 2009 9:50 pm    Tittel: Bilstol , 9-18(25)kg, finnes det test av Besafe Izi Combi ? Svar med Sitat

Hei,

Vi må vekk fra nyfødtsetet og opp på neste størrelse. Har prøvd å gå grundig til verks, og føler jeg har fått grei oversikt over produktene som finnes på markedet. Har gått igjennom alle testene som er tilgjengelig på http://forbrukerportalen.no/

I alle butikker vi har vært i sier de at Besafe Izi Combi er Norges mest solgte sete i størrelsen 0-18kg.

Det jeg lurer på er ..Hvordan kan det ha seg? Dette setet er f.eks ikke testet i noen av forbrukerportalens tester. Heller ikke på Besafe sine egne sider refererer de til noen skrytetester av dette setet.

Besafe Izi Kid derimot - det kommer jo svært godt ut f.eks i forbrukerportalens gjengitte test fra juni 2009.

Da jeg var på barnas hus i dag og spurte etter Izi KID lurte damen selvsagt på om jeg mente "Izi Combi". Nei sa jeg, jeg mener Easy Kid. Åja, sa hun, du mener kanskje "Izi Comfort.."..

ARGH! NEI - jeg mener "Izi Kid".

Er det mulig ? Babyshop har heller ikke testvinneren Besafe Izi KID i butikken. De skal derimot også prakke på meg Easy Combi - som virker å være et utestet sete så vidt jeg google meg frem til.

Kan noen belyse situasjonen en smule ?

Takk Smile
Til Toppen
Vis Medlemmets Profil Send Privat Melding AIM Adresse
Forumet

Skrevet: -    Tittel: -

Er du lei reklame? Registrer deg idag, innloggete brukere ser ikke denne reklamen.
Til Toppen
Focus

Ble Medlem: 15 Mar 2007

InnleggSkrevet: Tor Jul 09, 2009 9:15 am    Tittel: Svar med Sitat

besafe IZI combi er et sete som har vært på markede en god stund nå.. fant heller ingen tester av det men det finnes.. vi har nå hatt det sete i snart 3 år og er stor fornøyd.. du kan ha barnet sittende bakovervendt og fremovervend.

Min yngste på 1 år sitter nå i izi combi bakovervendt (som er anbefalt til de er 4 år gammel) min eldste på snart 4 år sitter i izi combi han også bakovervendt. (må bytte når han blir 18 kg)

Så kan anbefale deg det sete vist du har plass i bilen til det. det tar stor plass.. men har du sett på Britax Multitex? det er et sete som er fra 8 mnd til 8 år.. det er bakovervendt og fremover vendt. går opp til 35 kilo du avslutter med å bruke 3 punktselen den. eneste minusen med det sete er at i NYE biler hvor vinduene er høyt oppe så ser ikke barne mye ut av den stolen via vinduet for den er lavere enn besafe sin..

men kan anbefale deg IZI combi også kjøp det med isofix feste vist du har bil av nyere dato som har det montert. da slipper du det tullet med belte feste osv..
Til Toppen
Vis Medlemmets Profil Send Privat Melding
cozmo

InnleggSkrevet: Tor Jul 09, 2009 9:25 am    Tittel: Svar med Sitat

Hei,
Takk for svar. Jeg har snakket med mange som sier at Izi Combi er et bra sete og at de er fornøyd med det - og det er sikkert et behagelig og brukkervennlig sette. Desverre hjelper det lite dersom setet ikke er spesielt sikkert - og eneste måten å forsikre seg om det er via objektive tester.

Inntil jeg finner en slik test er dette et lite aktuelt sete for oss. Britax Multitech er det mange som snakker om, men det har ikke isofix innfesting noe jeg helst vil ha. Har derimot sett litt på Britax Fixway som har isofix, og som får toppscore i frontkollisjonstest - noe som veier svært tungt.

Kjøper gjerne Besafe Izi Kid - men da må jeg finne noen butikker som har det...... Rolling Eyes

cozmo
Til Toppen
HoboDan
Moderator

Ble Medlem: 10 Okt 2005

InnleggSkrevet: Tor Jul 09, 2009 11:19 am    Tittel: Svar med Sitat

Interresant nok finner jeg heller ingen test, selv om vi kjøpte setet Izi Combi utfra at det var "best i test"... Think

Hadde Britax Multitech vært på markedet den gang hadde jeg nok gått for det uansett. Det er en anerkjent produsent som har sluppet et nytt produkt - derfor ingen tester enda. At det ikke har Isofix får så være, men det sitter beinsolid i begge bilene våre og småen kan sitte bakovervent mye lenger enn han kan i HTS sine.

Moderator
Til Toppen
cozmo

InnleggSkrevet: Tor Jul 09, 2009 11:55 am    Tittel: Svar med Sitat

Ikke sant...Jeg tror ikke dere er de eneste som har blitt fortalt dette....

Finnes det noen test av Britax Multi-Tech ?
Til Toppen
HoboDan
Moderator

Ble Medlem: 10 Okt 2005

InnleggSkrevet: Tor Jul 09, 2009 12:19 pm    Tittel: Svar med Sitat

Nei, jeg tror det er for nytt til å ha blitt inkludert i noen tester enda.
Jeg skulle anta det dukker opp i testen i november - uten at det hjelper deg nå Smile

Glemte å skrive at vi kjøpte Multi-tech uansett, ettersom Izi Combi var et plunder uten like å feste i Mondeoen (ble mye ut og inn av bil i den nye barnehagen)

Moderator
Til Toppen
cozmo

InnleggSkrevet: Tor Jul 09, 2009 3:31 pm    Tittel: Svar med Sitat

Oppdaget ved en tilfeldighet at Torshov bilrekvisita selger Besafe Izi Kid Isofix : http://torshovbil.no/Dokumenter/Torshov_Bilrekvisita_2009_lav.pdf

Pris : 3799,-

Stiv pris tatt i betraktning at Combi Isofix stolen koster det samme. Det gjør meg enda mer nyskjerrig på hva forskjellene på disse stolene egentlig er.

Leser på noen mammaforum hvor det hevdes at stolene er "identiske", bortsett fra at Combi kan snues. Så her her man tilsynelatende to like produkter, samme pris, hvorav det ene har flere funksjoner enn det andre. Hvis dette er riktig er det jo rett og slett idiotisk, og ikke spesielt heldig fra Besafe sin side i forhold til forvirring overfor produktene deres.

Hvordan kan de da regne med at noen som helst kjøper "Kid" modellen ?? Laughing
Til Toppen
boom

Ble Medlem: 24 Okt 2007

InnleggSkrevet: Tor Jul 09, 2009 10:09 pm    Tittel: Svar med Sitat

Vet at testen det henvises til ble utført av www.forbrukerportalen.no

Mener den testen var fra 2006, men klarer ikke å finne den igjen selv. Når en googler forbrukerportalen sammen med besafe izi combi kommer jeg til noen dokumenter som ikke lenger lar seg åpne.
Fant allikevel denne:
http://hts.no.spock.kontrollpanelen.se/downloads/Barnestoltest_mai2007.pdf

Virker som om izi kid og combi er det samme når jeg skummleser.

Den er tatt bort av en grunn, kanskje fordi det er en utgående modell?
Til Toppen
cozmo

InnleggSkrevet: Tor Jul 09, 2009 10:12 pm    Tittel: Svar med Sitat

boom skrev:
Vet at testen det henvises til ble utført av www.forbrukerportalen.no

Mener den testen var fra 2006, men klarer ikke å finne den igjen selv. Når en googler forbrukerportalen sammen med besafe izi combi kommer jeg til noen dokumenter som ikke lenger lar seg åpne.
Fant allikevel denne:
http://hts.no.spock.kontrollpanelen.se/downloads/Barnestoltest_mai2007.pdf

Virker som om izi kid og combi er det samme når jeg skummleser.

Den er tatt bort av en grunn, kanskje fordi det er en utgående modell?

Jeg fant også det dokumentet....Og begynte da å trekke slutningen at det faktisk kan hende at er samme setet.... Noe som igjen er helt kokko når de koster det samme. Har sendt mail til HTS og spurt om dette nå, men det er nok trolig slik.
Til Toppen
boom

Ble Medlem: 24 Okt 2007

InnleggSkrevet: Man Jul 27, 2009 9:24 pm    Tittel: Svar med Sitat

fikk du noe svar på fra HTS?
Til Toppen
cozmo

InnleggSkrevet: Ons Jul 29, 2009 7:09 pm    Tittel: Svar med Sitat

boom skrev:
fikk du noe svar på fra HTS?

Nei, desverre - intet svar. Jeg endte opp med å støtte meg på de mødrene jeg sporet opp på nybaktmamma forumet som tidligere hadde fått svar fra HTS om at det faktisk ér samme stolen.

Så vi dro til butikken og svei av 3500 for en Besafe Izi Combi Isofix og krysser fingrene for at mødrene hadde rett Smile

Det er uansett svært tullete av HTS vil jeg si... Hvem gidder å kjøpe Kid setet - som ikke engang er noe rimeligere ? Dog ikke mitt problem.

Har fått testet setet på 120mil ferietur nå, og snuppa sitter veldig fint og støtt. En annen sak er at hun hater å kjøre bil som sådan Confused
Til Toppen
Annonse:

Skrevet: akkurat nå    Tittel: Lignende saker

Artikler med lignende innhold

HTS Besafe tilbakekaller farlige barneseter
Barnas solkrem kan være dårligere enn du tror
Se opp for dårlige bilstoler

Lignende diskusjoner:

Bilstol!
Bilstol
Barnesete Britax multitech eller Izi Combi?

Er du ikke medlem enda? Registrer deg idag, det tar bare noen sekunder.

Vi har også gaver til nybakte fedre og mødre.

---------
Denne meldingen er autogenerert for å gi deg tips om relevant innhold.
Til Toppen
Vis Innlegg fra:   
Start Nytt Tema   Svar på Tema    Verdens Beste Pappa Forum Hovedsiden -> Barn og bil Alle klokkeslett er CET (Europa)
Side 1 av 1

Gå Til:  
Du kan ikke starte nye temaer i dette forumet
Du kan ikke svare på temaer i dette forumet
Du kan ikke endre dine egne innlegg i dette forumet
Du kan ikke slette dine egne innlegg i dette forumet
Du kan ikke delta i avstemninger i dette forumet

Verdensbestepappa.no finnes også i mobil utgave. Trykk her for å bruke mobilversjonen.

micro