Vi har detektert at du kan bruke mobilversjonen av verdensbestepappa.no. Trykk her for å bruke mobilversjonen.
|
|
|
|
| Vis Forrige Tema :: Vis Neste Tema |
| Av |
Innlegg |
blånisse

Ble Medlem: 23 Mai 2011 Innlegg: 40
|
Skrevet: Tir Jun 07, 2011 8:37 pm Tittel: Bil og mange barn 8 eller 9 seter hva slags bil |
|
|
Hei
Venter tvillinger i august i fjord kjøpte jeg en ford galaxy 7 seter men med 4 barn fra føra og 2 til + 2 voksene er det litt lite plass noen som har noen forslag til ny brukt bil ??
Kan man ha 8 seter eller 9 seter med vanlig lappen ??
eventuelt 9 seter som man tar ut sete i så det blir 8 ???
noen som kan anbefale noen biler
takk for svar |
|
| Til Toppen |
|
 |
Forumet
|
Skrevet: - Tittel: - |
|
|
Er du lei reklame? Registrer deg idag, innloggete brukere ser ikke denne reklamen. |
|
| Til Toppen |
|
 |
HoboDan Moderator

Ble Medlem: 10 Okt 2005 Innlegg: 2383 Bosted: Bergen
|
Skrevet: Tir Jun 07, 2011 11:23 pm Tittel: |
|
|
Du kan kjøre Caravelle med vanlig lapp.
Gnubel har en slik og er strålende fornøyd.
Gjør et lite søk her inne på Caravelle så dukker det opp synspunkt  _________________ Stolt pappa siden 7/12 - 05
Tobarnsfar fra 2/5 - 11
Moderator |
|
| Til Toppen |
|
 |
tiger777
Ble Medlem: 19 Mai 2007 Innlegg: 46 Bosted: Vanse
|
Skrevet: Søn Jul 03, 2011 7:51 pm Tittel: 8 eller 9 |
|
|
kan kjøre en bil med 9 seter på vanlig b førerkort, 8 passasjerer, Caravelle er vårt valg _________________ Greating's Tiger777 |
|
| Til Toppen |
|
 |
Kijensen
Ble Medlem: 01 Okt 2011 Innlegg: 8
|
Skrevet: Man Okt 03, 2011 1:21 am Tittel: |
|
|
Klasse B gir inntil 9 seter inkl fører. Over dette må du inn på minibuss. Selv har vi fire små og hund, og prøvd litt forskjellige biler. Her er mine råd / erfaringer:
1. Gi opp drømmen om en liten personbil, og kjøp en skikkelig kassebil. Jo større - jo bedre.
2. Om du har minibuss-sertifikat (eller kan ta det), så gir det deg et betydelig større valgmuligheter.
3. Bilmodeller jeg vi har hatt / leid / brukt:
a) Toyota Hiace minibuss 1995 diesel. Grei nok plass, enkel konstruksjon, lite vedlikeholdskostnader, kan trekke stor henger. Dessverre bakhjulsdrift, og derfor håpløs på vinterføre.
b) Chevrolet Starcraft Van 1997 diesel. Kjempestor plass, nydelig å kjøre, vanskelig å parkere i bymiljø, tørst.
c) Ford Transit personbil (9-seter) med høyt tak. tor plass, men fruen likte den ikke.
d) Renault Traffic 9-seter. God å kjøre, god plass. Helt grei bil egentlig.
e) Volkswagen Multivan 2009. Her er min drømmebil! Bygd på det samme chassiet som Caravelle, men med mer støy-isolering og mer fleksible løsninger. En betydelig bedre bil enn Caravelle, men grunnet norsk avgiftspolitikk kommer den noe uheldig ut... |
|
| Til Toppen |
|
 |
Annonse:
|
|
| Til Toppen |
|
 |
|
|
|
|
|
Du kan ikke starte nye temaer i dette forumet Du kan ikke svare på temaer i dette forumet Du kan ikke endre dine egne innlegg i dette forumet Du kan ikke slette dine egne innlegg i dette forumet Du kan ikke delta i avstemninger i dette forumet
|
|
|
|
|
Verdensbestepappa.no finnes også i mobil utgave. Trykk her for å bruke mobilversjonen.