Barnevogntester og omtaler? Rød knapp

Start Nytt Tema   Svar på Tema    Verdens Beste Pappa Forum Hovedsiden -> Om det å bli pappa
Vis Forrige Tema :: Vis Neste Tema  
Av Innlegg
albus

Ble Medlem: 08 Feb 2011

InnleggSkrevet: Søn Mar 25, 2012 12:22 pm    Tittel: Barnevogntester og omtaler? Svar med Sitat

Vi har nå kommet et stykke over halvveis i svangerskapet, og begynner så smått å innse at den lille kanskje trenger litt diverse ting... Er det noen som har lenker til omtaler eller tester av ulike vogner og bilseter? Synes det er ganske håpløst å orientere seg i dette landskapet.

Og med det samme vi er inne på temaet bil... Har noen prøvd KIA Venga som familiebil?

Og hvilke andre ting er det som bør være i hus når sneipen ankommer?
Til Toppen
Vis Medlemmets Profil Send Privat Melding AIM Adresse
Forumet

Skrevet: -    Tittel: -

Er du lei reklame? Registrer deg idag, innloggete brukere ser ikke denne reklamen.
Til Toppen
Boma

Ble Medlem: 03 Okt 2010

InnleggSkrevet: Søn Mar 25, 2012 10:09 pm    Tittel: Svar med Sitat

Vi hadde samme problem som deg.

Fant ikke noen gode tester på barnevogner som jeg kan anbefale. Vi endte med å kjøpe en barnevogn på impuls da den var satt ned 3000 fordi det var "fjorårets" farge. Dette var Simo sin kombivogn, den bruker vi enda da den kan brukes som sportsvogn også, funger greitt.

Vil anbefale dette før minien kommer:
- Barnevogn
- Barnesete med nyfødt innlegg. Vi kjøpe Maxicosi Cabriofix. Denne har også isofix base om kan være praktisk. Klipser bare barnestolen ut og tar småtten med dere. Kan også sette minien i stolen inne, kan være praktisk i starten
- Barneklær. Her tabbet vi oss ut, fordi vi kjøpte nyfødt størrelser. Vår sønn var nesten 5 kilo når han ble født så vi måtte uansett kjøpe nye klær. Jeg ville ha kjøpt 2-3 sett i forskjellige størrelser. Så kjøper dere heller mer etter han/hun er komt til verden
- Stellebord. Er litt stressigt i starten til å gå å handle stellebord, så dette ville jeg hatt på plass. Funker også med et teppe på golvet eller stuebordet.
- Barneseng. Kan være veldig praktisk å ha på plass. Vi hadde og ei ammemadrass som mor kunne ha i sengen. Når de sov på dagtid i sengen så slapp vi gulp i sengen vår.

Kommer ikke på noe mer jeg ville ha anskaffet før barnet er født. Har dere disse tingene så kan dere ihvertfall få summet dere før det blir å kjøpe alle de små tingene som dukker opp etterhvert.

Når det gjelder bil så har jeg ikke så mye erfaring. Har en Volvo V50 selv som vi er veldig fornøyd med.
Gøtaren

Ble Medlem: 04 Jul 2011

InnleggSkrevet: Man Mar 26, 2012 10:52 pm    Tittel: Svar med Sitat

När det gälder vagn: föreslår att ni tar en tur i en barnvagn butik. Om butiken har olika typer vagner är dom nog hjälpsamma att berätta fördelar och nackdelar. Ta reda på vilka funktioner ni vill ha/behöver, och väg dom mot varandra.

Vi är just nu mycket nöjda med våran Emmaljunga Cerox, och jag tror den är bra också för nyfödda (vi hade en annan under de första månaderne).

Annars hänger jag mig på vad Boma skriver.

Inte provat KIA Venga, så kan inte säge något om den. Vi har en Ford Galaxy (mycket plats!, som också behövs när vi har tvillingar, tvillingvagn etc).

Har ni kompisar som har barn, så kann ni fråge de om bilar och vagner dom har/har haft?
Annonse:

Skrevet: akkurat nå    Tittel: Lignende saker

Artikler med lignende innhold

Foreldretvist etter samlivsbrudd
Fire begreper i barneretten

Er du ikke medlem enda? Registrer deg idag, det tar bare noen sekunder.

Vi har også gaver til nybakte fedre og mødre.

---------
Denne meldingen er autogenerert for å gi deg tips om relevant innhold.
Til Toppen
Vis Innlegg fra:   
Start Nytt Tema   Svar på Tema    Verdens Beste Pappa Forum Hovedsiden -> Om det å bli pappa Alle klokkeslett er CET (Europa)
Side 1 av 1

Gå Til:  
Du kan ikke starte nye temaer i dette forumet
Du kan ikke svare på temaer i dette forumet
Du kan ikke endre dine egne innlegg i dette forumet
Du kan ikke slette dine egne innlegg i dette forumet
Du kan ikke delta i avstemninger i dette forumet

Verdensbestepappa.no finnes også i mobil utgave. Trykk her for å bruke mobilversjonen.

micro