| Vis Forrige Tema :: Vis Neste Tema |
| Av |
Innlegg |
mortenifarta
Ble Medlem: 07 Okt 2010 Innlegg: 3
|
Skrevet: Tor Okt 21, 2010 9:42 pm Tittel: Bakovervendt barnesete som tar "liten" plass |
|
|
Vi venter barn nummer to i januar. Førstemann er to og et halvt år.
Idag har vi en Skoda Octavia stasjonsvogn. Den har glimrende, stor bagasjeromsplass, men med to bakovervendte seter blir det knapt med plass til både sjåfør og passasjer foran.
Eldstemann har et Britax-sete som vi synes tar litt stor plass.
Noen som kan anbefale et bakovervendt bilsete til en 2-3 åring som ikke tar altfor stor plass?
Ellers vurderer vi å skaffe oss en større bil, men det blir jo dyr moro bare for å få bedre plass til oss som sitter foran.
Gode tips mottas med takk! |
|
| Til Toppen |
|
 |
Forumet
|
Skrevet: - Tittel: - |
|
|
Er du lei reklame? Registrer deg idag, innloggete brukere ser ikke denne reklamen. |
|
| Til Toppen |
|
 |
HoboDan Moderator

Ble Medlem: 10 Okt 2005 Innlegg: 2383 Bosted: Bergen
|
Skrevet: Tor Okt 21, 2010 10:49 pm Tittel: |
|
|
Det vil jo ta en stund før begge sitter i store seter heldigvis
Men min erfaring er at setene er store uansett - synes de stort sett tar samme plassen uansett _________________ Stolt pappa siden 7/12 - 05
Tobarnsfar fra 2/5 - 11
Moderator |
|
| Til Toppen |
|
 |
Gnubel Moderator

Ble Medlem: 19 Jan 2007 Innlegg: 1025 Bosted: Modum
|
Skrevet: Fre Okt 22, 2010 9:46 am Tittel: |
|
|
Kan du skru av airbag? I så fall kan det være en ide å la ungene sitte foran og bak på høyre side? _________________ Stolt far til gutt 29.12.01, jente 05.03.04 og jente 06.11.06 |
|
| Til Toppen |
|
 |
pAppaNorD Moderator

Ble Medlem: 13 Mai 2008 Innlegg: 318 Bosted: Oppegård
|
Skrevet: Fre Okt 22, 2010 9:12 pm Tittel: |
|
|
Britax er vel faktisk et av de setene som tar minst plass  _________________ Galskap? Det er å tilbringe et liv i sofaen...
Pappa til Cecilia 03.01.2009 & Sunniva, født 16.08.2011 <3 |
|
| Til Toppen |
|
 |
Stiga79

Ble Medlem: 07 Aug 2010 Innlegg: 16 Bosted: Ringsaker
|
Skrevet: Fre Okt 22, 2010 10:21 pm Tittel: |
|
|
Bytt bil! hehe
Min kjære bror hadde også en Skoda Octavia. Men den ble rett og slett for liten for dem.
Dem skal ha sitt andre barn nå, så da var dem ikke i tvil, dem måtte bytte bil.
Dem endte opp med å kjøpe vw Touran (Noe jeg også har! ) og den er helt super med plass!
Sorry off topic, vet det ikke var dette svaret du var ute etter  _________________ Andreas
4.Oktober 2010
4144g
52cm |
|
| Til Toppen |
|
 |
pappa?!?

Ble Medlem: 16 Jan 2006 Innlegg: 52 Bosted: Bergen/ Fyllingsdalen
|
Skrevet: Lør Okt 23, 2010 11:05 pm Tittel: |
|
|
| Jeg kjører rundt i en halvgammel skoda octavia stv med tre barn baki. Ei på fire i midten med to nyankommede gutter i hver sitt briosete på hver flanke. På ingen måte god plass, men det går med et nødskrik.. |
|
| Til Toppen |
|
 |
mortenifarta
Ble Medlem: 07 Okt 2010 Innlegg: 3
|
Skrevet: Fre Nov 12, 2010 8:41 pm Tittel: |
|
|
Takk for gode svar, alle sammen!
Jeg får se hva det ender med.
Har allerede vurdert en VW Touran, og det er absolutt en mulighet. Litt dyrt bare.
Skal først prøve å skru av airbagen i passasjersetet foran og se hvordan det blir med plass da.
Nå gjenstår det bare å se hvilken løsning vi ender på ... |
|
| Til Toppen |
|
 |
Annonse:
|
|
| Til Toppen |
|
 |
|