| Vis Forrige Tema :: Vis Neste Tema |
| Av |
Innlegg |
Homer Simpson

Ble Medlem: 30 Jul 2006 Innlegg: 949 Bosted: Hetlevikåsen, Bergen
|
Skrevet: Ons Jan 17, 2007 9:23 pm Tittel: Bæremeis |
|
|
Noen som har et godt tips om Bæremeiser? Tenker da på at vi har sett på Bergans sine. Noen som har Bergans bæremeis? Eller er det noen som har gode/dårlige erfaringer med andre merker? _________________ Well.... i`m not a genius... or are I...?
Pappa til Tilde 30.05.2006
og Tomine 27.02.2009 |
|
| Til Toppen |
|
 |
Forumet
|
Skrevet: - Tittel: - |
|
|
Er du lei reklame? Registrer deg idag, innloggete brukere ser ikke denne reklamen. |
|
| Til Toppen |
|
 |
snokleby Site Admin

Ble Medlem: 26 Sep 2005 Innlegg: 1998 Bosted: Bergen
|
Skrevet: Tor Jan 18, 2007 11:42 am Tittel: |
|
|
Vi har en bæremeis, men husker ikke i farten hvilket merke det er (skal sjekke når jeg kommer hjem). Uansett, det som er bra med den, og som man kanskje bør være oppmerksom på, er at den har veldig god beskyttelse bak og forran hodet til Filip. Skulle man være så uheldig å gli på en stein i skogen og dette, så er det bedre at hodet til poden treffer en godt polstret kant, enn en metallstang som endel bæremeiser har.
Hvis du får fram dette bildet, så ser du såvidt polstringen forran og bak.
-Sverre _________________ Stolt pappa til Filip og Pernille!
Stikk også innom foreldreguiden.no, og følg pappa.no på twitter |
|
| Til Toppen |
|
 |
Balloo

Ble Medlem: 24 Apr 2006 Innlegg: 486
|
Skrevet: Tor Jan 18, 2007 2:03 pm Tittel: |
|
|
Vi har norrøna sin bæremeis, og er veldig fornøyd med den. God å bære, noe som er veldig viktig for deg som skal ha den på. Flere instillingsmuligheter. Barnet sitter stødig og godt. Slenger ikke hit og dit hvis du skjønner hva jeg mener. Den har en pute i bunn som kan fjernes når barnet blir større slik at det kommer lavere i bæremeisen. Det følger også med en krage som kan taes rundt nakken til barnet hvis de sovner. Da slipper de å få helt viplash der bak.
Kan godt hende det er kommet nyere versjoner etter at vi kjøpte vår i 2002/03 men kan absolutt anbefale denne. _________________ Jente på 8 og gutter på 5 og 3. |
|
| Til Toppen |
|
 |
Kai H

Ble Medlem: 17 Jan 2006 Innlegg: 459 Bosted: Rælingen
|
Skrevet: Fre Jan 19, 2007 9:14 am Tittel: |
|
|
Bergans og norrøna er veldig bra, men det er veldig bra og dyre merker også. Hvis du kommer til å bruke den mye, kan du legge i såpass med penger. Hvis dere ikke går mye på tur, kan man jo vurdere en billigere. Vi har Chicco. Har fungert fint for oss, men vi bruker den ikke så mye, vi går heller på tur med vogna, for han sovner som regel på tur. _________________ Pappa til Tobias siden 9. des 05 |
|
| Til Toppen |
|
 |
Homer Simpson

|
Skrevet: Fre Jan 19, 2007 8:53 pm Tittel: |
|
|
Alt for få butikker i bergen som har bæremeis. Skal ha en mysetur i sentrum imorgen å kikke etter norrøna sin e.l. Noen som vet om en butikk som fører slikt seriøst...? _________________ Well.... i`m not a genius... or are I...?
og Tomine 27.02.2009 |
|
| Til Toppen |
|
 |
Doc
Ble Medlem: 19 Jan 2007 Innlegg: 4
|
Skrevet: Fre Jan 19, 2007 11:32 pm Tittel: Salewa |
|
|
| Kjøpte Salewa bæremeis i fjor og har vært storfornøyd med denne. Det ble mange timer i skog og på fjell i fjor. Prøvebar samtlige merker før jeg bestemte meg, og dette var den som var best for far. Guttungen sitter også fint, og han har ingen problemer med å sovne de gangene turen ble litt for lang |
|
| Til Toppen |
|
 |
Kai H

Ble Medlem: 17 Jan 2006 Innlegg: 459 Bosted: Rælingen
|
Skrevet: Lør Jan 20, 2007 8:34 am Tittel: |
|
|
| Homer Simpson skrev: | | Alt for få butikker i bergen som har bæremeis. Skal ha en mysetur i sentrum imorgen å kikke etter norrøna sin e.l. Noen som vet om en butikk som fører slikt seriøst...? |
Vet ikke i bergen, men ellers der jeg har sett selges de på alle større sportsbutikker. Ellers er det på babyshop og andre babybutikker. _________________ Pappa til Tobias siden 9. des 05 |
|
| Til Toppen |
|
 |
Homer Simpson

|
Skrevet: Lør Jan 20, 2007 4:08 pm Tittel: |
|
|
Hei å h... Takker for råd og innspill. Endte til slutt opp med en Deuter bæremeis. 2100 "riksdaler" måtte vi ut med for den... Bergansmeisen passet ikke til konemor så da måtte vi ha en Deuter. Samme bæresystem som AlpineLowe har på sine tursekker. Knalltøff meis med mange praktiske smålommer og en liten sekk bakpå. Solid og god polstring for bryst, hake og hode. Gode reguleringsmuliugheter for voksen og barn... Så håper vi på godt vær, og så skal vi se om jeg kan anbefale den til noen andre engang utpå våren... _________________ Well.... i`m not a genius... or are I...?
og Tomine 27.02.2009 |
|
| Til Toppen |
|
 |
bjornas
Ble Medlem: 30 Des 2005 Innlegg: 44 Bosted: Oslo
|
Skrevet: Tir Apr 10, 2007 7:48 pm Tittel: Bæremeis |
|
|
Sparker liv i denne tråden igjen. Jeg ser at det er flere som har ymse erfaringer med Bergans bæremeis, som ser ut til å være den som flest har.
Er derfor ute etter flere erfaringer med denne bæremeisen. Noen som har erfaringer med å bære jr. på fjelltur i en slik? Har lyst til å reise litt på fjelltur med ham, men han er - med sine hederlige ikke-engang-fylt-to år - neppe i stand til å gå så langt selv.
Takknemlig for alle innspill. |
|
| Til Toppen |
|
 |
kjas Moderator

Ble Medlem: 06 Feb 2006 Innlegg: 1377 Bosted: Tønsberg
|
Skrevet: Tir Apr 10, 2007 8:22 pm Tittel: |
|
|
Hobodan, hvilken type meis var det du brukte på søndagstur vi hadde for en tid tilbake? Det var noe ala det jeg tenker jeg vil ha til sommeren, nemlig. _________________ Pappa til Brage - født 09.09.2006,
og Ronja - 02.08.2009.
Moderator på forumet, så husk reglene.
Gi Blod! Bli blodgiver. |
|
| Til Toppen |
|
 |
Strato

Ble Medlem: 02 Apr 2007 Innlegg: 104 Bosted: Drammen
|
Skrevet: Ons Apr 11, 2007 8:08 am Tittel: |
|
|
| Vi har Bergans og er svært fornøyd. Det er også minsten. |
|
| Til Toppen |
|
 |
bjornas
|
Skrevet: Ons Apr 11, 2007 10:43 am Tittel: |
|
|
| Strato, ser at du er Volvo-mann. Stoler blindt på (andre) med Volvo, så da er det løp-og-kjøp Bergans..... |
|
| Til Toppen |
|
 |
Jafo70

Ble Medlem: 17 Aug 2006 Innlegg: 730 Bosted: Langhus
|
Skrevet: Ons Apr 11, 2007 11:07 am Tittel: |
|
|
Med en fru som henger på Tettinntil vil jeg anbefale Mai-tai eller en slynge (eller sjal for de som har mot til det )
Fordelene er:
* Bæretøy ikke veier noe (i forhold til en bæremeis)
* Barnet kommer tettere på kroppen (din) og med "kraft ganger arm" blir belastningen på ryggen din mindre (siden armen blir mindre).
* Barnet får bedre kontakt med deg, og deler til en viss grad din kropsvarme.
* Bedre sittestilling for hoftene.
* Bedre støtte for hele barnets kropp.
* Tar ikke plass når det pakkes..
Ulempen er at du ikke har noen "smårom" da...
Vi solgte vår Bergans bæremeis i fjor sommer og kommer snart til å selge vogna, da vi bare bruker bæretøy (da dette er enklere enn en svær vogn ut og inn i bilen) Tror vogna har blitt brukt mindre enn 10 ganger siste året.. (minstrefrøkna er nå rett over året).
Sjekk ut www.tettinntil.com
(Ah, og BTW, jeg har hatt 244, 760 og 480 ) _________________ Trebarnspappa som (endelig) har funnet ut at bæretøy er tingen framfor vogn har også begynnt å bygge bolig... |
|
| Til Toppen |
|
 |
Offroadern
Ble Medlem: 16 Mar 2006 Innlegg: 1376 Bosted: Kongsvinger
|
Skrevet: Ons Apr 11, 2007 12:33 pm Tittel: |
|
|
Slenger meg på anbefalinga til jafo70 (eller blir dama sint hehe)
Hun er også medlem av tettinntil og blitt veldig bitt. Nå produserer hun mai taier og ringslynger som bare det. Eneste som mangler nå er noen som vil ha de siden ikke for brukt alle  _________________ Kjempe stolt pappa siden juli -06 |
|
| Til Toppen |
|
 |
frankrp
Ble Medlem: 15 Mar 2006 Innlegg: 179 Bosted: Narvik
|
Skrevet: Ons Apr 11, 2007 4:04 pm Tittel: |
|
|
Jeg har selv erfaring med både sjal og Mei Tai, og kan anbefale dette både pga bærekomfort og opplevelsen det gir for både bærer og barn!
Forresten så er Dama mi også ivrig på www.tettinntil.com  _________________ Matias kom til verden 03.06.06 kl 00.54. Han veide 4098g og var 52cm lang |
|
| Til Toppen |
|
 |
bjornas
|
Skrevet: Ons Apr 11, 2007 5:56 pm Tittel: Bæremeis |
|
|
Helt enig med alle som bruker slynge - vi har også brukt det og var fornøyde - vår het Didymos, men konseptet er vel det samme.
Men slynge er vel ikke så godt konsept på fjelltur, jfr. svett pappa etc.?
Eller mener dere slynge også kan brukes til dette formålet? Synes dessuten det er litt vrient å montere slynga alene.
BTWx2: Hadde en 740 GL - en herlig bil. Trodde jeg skulle beholde den til 1 mill km. Men så var det visst rikelig med rust i kanalene....
Har også 760 GLE stv - som jeg aldri skulle ha solgt. Det var jo bare *litt* rusk med kamakslene. Nå venter vi på 850 - selv om jeg har mer lyst på 940 - the last real Volvo. |
|
| Til Toppen |
|
 |
Strato

Ble Medlem: 02 Apr 2007 Innlegg: 104 Bosted: Drammen
|
Skrevet: Ons Apr 11, 2007 7:16 pm Tittel: |
|
|
| bjornas skrev: | | Strato, ser at du er Volvo-mann. Stoler blindt på (andre) med Volvo, så da er det løp-og-kjøp Bergans..... |
Den er grei. |
|
| Til Toppen |
|
 |
Jafo70

Ble Medlem: 17 Aug 2006 Innlegg: 730 Bosted: Langhus
|
Skrevet: Ons Apr 11, 2007 8:09 pm Tittel: Re: Bæremeis |
|
|
| bjornas skrev: | ..
Men slynge er vel ikke så godt konsept på fjelltur, jfr. svett pappa etc.?
Eller mener dere slynge også kan brukes til dette formålet? Synes dessuten det er litt vrient å montere slynga alene.
.. | Både ja og nei.. Lommeslynge som jeg bruker er veldig lett, bare tre den over nakken og oppi med barnet, men den er best for butikkbruk, siden du får vekten litt skjevt.
I oppoverbakkene kan det nok bli litt varmt, men til gjengjeld VET du at tassen/tasseline ikke fryser, og med litt vind på toppen er det godt å ha en litt stor jakke med frøkna inni
For fjellbruk er nok Sjal (/Slynge), Mai-tai eller en "Ergosele" det som gir best "vektfordeling". Ergosele skal vistnok også kunne bli levert med en liten sekk du hekter på motsatt side av barnet, som kan være kjekt på tur.
For både sjal (/slynge) og (litt lettere for) Mai-tai er det egentlig bare snakk om teknikk for å få barnet på plass. Mai-tai er *mye* lettere enn sjal.
Ergosele har jeg bare hørt om.
| Sitat: | BTWx2: Hadde en 740 GL - en herlig bil. Trodde jeg skulle beholde den til 1 mill km. Men så var det visst rikelig med rust i kanalene....
Har også 760 GLE stv - som jeg aldri skulle ha solgt. Det var jo bare *litt* rusk med kamakslene. Nå venter vi på 850 - selv om jeg har mer lyst på 940 - the last real Volvo. | Første Volvo'en jeg hadde var en 244 med 264 front og interiør.. La ut en annonse med det jeg trodde var en høy pris, bare for å sjekke markedet og så var den solgt...
760'en var en '92 GLE med den nye 2,8 V6'en, alt utstyr bortsett fra skinn og elseter, dønnstrøken konebil, ble byttet ut til fordel for stasjonsvogn.
480'en var en virkelig trivelig vogn for far, men med etterhvert 2 barn ble det ikke nok tid for pleie av den (og det trengte den). _________________ Trebarnspappa som (endelig) har funnet ut at bæretøy er tingen framfor vogn har også begynnt å bygge bolig... |
|
| Til Toppen |
|
 |
Homer Simpson

|
Skrevet: Ons Apr 11, 2007 9:27 pm Tittel: |
|
|
Må vel holde det jeg lovet siden det ble blåst liv i tråden igjen. Deuter meisen er helt fantastisk for mor og far å bruke. Småtten har ikke kommentert den enda men hun har ikke gitt utrykk for at det er noe ubehagelig _________________ Well.... i`m not a genius... or are I...?
og Tomine 27.02.2009 |
|
| Til Toppen |
|
 |
HoboDan Moderator

Ble Medlem: 10 Okt 2005 Innlegg: 2383 Bosted: Bergen
|
Skrevet: Tor Apr 12, 2007 9:24 am Tittel: |
|
|
| kjas skrev: | | Hobodan, hvilken type meis var det du brukte på søndagstur vi hadde for en tid tilbake? Det var noe ala det jeg tenker jeg vil ha til sommeren, nemlig. |
Den jeg brukte heter Ergo (har en eller annen tilleggsbenevnelse - men er eneste Ergo til salgs nå), det finnes en tilsvarende variant som er billigere og nesten like behagelig som heter Papadum.
Forskjellen ligger i at Ergo har litt bedre skulderstropper og hodestøtte samt at du får kjøpt en del praktisk tilleggsutstyr til Ergoen.
Anbefales opp til 18kg, så kan bruke den lenge  _________________ Stolt pappa siden 7/12 - 05
Tobarnsfar fra 2/5 - 11
Moderator |
|
| Til Toppen |
|
 |
Annonse:
|
|
| Til Toppen |
|
 |