verdens beste pappa boken

Bæremeis

Gå til side 1, 2  Neste  
Start Nytt Tema   Svar på Tema    Verdens Beste Pappa Forum Hovedsiden -> Om det å være pappa
Vis Forrige Tema :: Vis Neste Tema  
Av Innlegg
Homer Simpson

Ble Medlem: 30 Jul 2006

InnleggSkrevet: Ons Jan 17, 2007 9:23 pm    Tittel: Bæremeis Svar med Sitat

Noen som har et godt tips om Bæremeiser? Tenker da på at vi har sett på Bergans sine. Noen som har Bergans bæremeis? Eller er det noen som har gode/dårlige erfaringer med andre merker?

Pappa til Tilde 30.05.2006
og Tomine 27.02.2009
Til Toppen
Vis Medlemmets Profil Send Privat Melding
Forumet

Skrevet: -    Tittel: -

Er du lei reklame? Registrer deg idag, innloggete brukere ser ikke denne reklamen.
Til Toppen
snokleby
Site Admin

Ble Medlem: 26 Sep 2005

InnleggSkrevet: Tor Jan 18, 2007 11:42 am    Tittel: Svar med Sitat

Vi har en bæremeis, men husker ikke i farten hvilket merke det er (skal sjekke når jeg kommer hjem). Uansett, det som er bra med den, og som man kanskje bør være oppmerksom på, er at den har veldig god beskyttelse bak og forran hodet til Filip. Skulle man være så uheldig å gli på en stein i skogen og dette, så er det bedre at hodet til poden treffer en godt polstret kant, enn en metallstang som endel bæremeiser har.

Hvis du får fram dette bildet, så ser du såvidt polstringen forran og bak.

-Sverre

Stikk også innom foreldreguiden.no, og følg pappa.no på twitter
Til Toppen
Balloo

Ble Medlem: 24 Apr 2006

InnleggSkrevet: Tor Jan 18, 2007 2:03 pm    Tittel: Svar med Sitat

Vi har norrøna sin bæremeis, og er veldig fornøyd med den. God å bære, noe som er veldig viktig for deg som skal ha den på. Flere instillingsmuligheter. Barnet sitter stødig og godt. Slenger ikke hit og dit hvis du skjønner hva jeg mener. Den har en pute i bunn som kan fjernes når barnet blir større slik at det kommer lavere i bæremeisen. Det følger også med en krage som kan taes rundt nakken til barnet hvis de sovner. Da slipper de å få helt viplash der bak.
Kan godt hende det er kommet nyere versjoner etter at vi kjøpte vår i 2002/03 men kan absolutt anbefale denne.
Kai H

Ble Medlem: 17 Jan 2006

InnleggSkrevet: Fre Jan 19, 2007 9:14 am    Tittel: Svar med Sitat

Bergans og norrøna er veldig bra, men det er veldig bra og dyre merker også. Hvis du kommer til å bruke den mye, kan du legge i såpass med penger. Hvis dere ikke går mye på tur, kan man jo vurdere en billigere. Vi har Chicco. Har fungert fint for oss, men vi bruker den ikke så mye, vi går heller på tur med vogna, for han sovner som regel på tur.
Homer Simpson

InnleggSkrevet: Fre Jan 19, 2007 8:53 pm    Tittel: Svar med Sitat

Alt for få butikker i bergen som har bæremeis. Skal ha en mysetur i sentrum imorgen å kikke etter norrøna sin e.l. Noen som vet om en butikk som fører slikt seriøst...?

og Tomine 27.02.2009
Til Toppen
Doc

Ble Medlem: 19 Jan 2007

InnleggSkrevet: Fre Jan 19, 2007 11:32 pm    Tittel: Salewa Svar med Sitat

Kjøpte Salewa bæremeis i fjor og har vært storfornøyd med denne. Det ble mange timer i skog og på fjell i fjor. Prøvebar samtlige merker før jeg bestemte meg, og dette var den som var best for far. Guttungen sitter også fint, og han har ingen problemer med å sovne de gangene turen ble litt for lang
Til Toppen
Kai H

Ble Medlem: 17 Jan 2006

InnleggSkrevet: Lør Jan 20, 2007 8:34 am    Tittel: Svar med Sitat

Homer Simpson skrev:
Alt for få butikker i bergen som har bæremeis. Skal ha en mysetur i sentrum imorgen å kikke etter norrøna sin e.l. Noen som vet om en butikk som fører slikt seriøst...?

Vet ikke i bergen, men ellers der jeg har sett selges de på alle større sportsbutikker. Ellers er det på babyshop og andre babybutikker.
Homer Simpson

InnleggSkrevet: Lør Jan 20, 2007 4:08 pm    Tittel: Svar med Sitat

Hei å h... Takker for råd og innspill. Endte til slutt opp med en Deuter bæremeis. 2100 "riksdaler" måtte vi ut med for den... Bergansmeisen passet ikke til konemor så da måtte vi ha en Deuter. Samme bæresystem som AlpineLowe har på sine tursekker. Knalltøff meis med mange praktiske smålommer og en liten sekk bakpå. Solid og god polstring for bryst, hake og hode. Gode reguleringsmuliugheter for voksen og barn... Så håper vi på godt vær, og så skal vi se om jeg kan anbefale den til noen andre engang utpå våren...

og Tomine 27.02.2009
Til Toppen
bjornas

Ble Medlem: 30 Des 2005

InnleggSkrevet: Tir Apr 10, 2007 7:48 pm    Tittel: Bæremeis Svar med Sitat

Sparker liv i denne tråden igjen. Jeg ser at det er flere som har ymse erfaringer med Bergans bæremeis, som ser ut til å være den som flest har.

Er derfor ute etter flere erfaringer med denne bæremeisen. Noen som har erfaringer med å bære jr. på fjelltur i en slik? Har lyst til å reise litt på fjelltur med ham, men han er - med sine hederlige ikke-engang-fylt-to år - neppe i stand til å gå så langt selv.

Takknemlig for alle innspill.
Til Toppen
kjas
Moderator

Ble Medlem: 06 Feb 2006

InnleggSkrevet: Tir Apr 10, 2007 8:22 pm    Tittel: Svar med Sitat

Hobodan, hvilken type meis var det du brukte på søndagstur vi hadde for en tid tilbake? Det var noe ala det jeg tenker jeg vil ha til sommeren, nemlig.

Moderator på forumet, så husk reglene.

Gi Blod! Bli blodgiver.
Til Toppen
Strato

Ble Medlem: 02 Apr 2007

InnleggSkrevet: Ons Apr 11, 2007 8:08 am    Tittel: Svar med Sitat

Vi har Bergans og er svært fornøyd. Det er også minsten.
Til Toppen
bjornas

InnleggSkrevet: Ons Apr 11, 2007 10:43 am    Tittel: Svar med Sitat

Strato, ser at du er Volvo-mann. Stoler blindt på (andre) med Volvo, så da er det løp-og-kjøp Bergans.....
Til Toppen
Jafo70

Ble Medlem: 17 Aug 2006

InnleggSkrevet: Ons Apr 11, 2007 11:07 am    Tittel: Svar med Sitat

Med en fru som henger på Tettinntil vil jeg anbefale Mai-tai eller en slynge (eller sjal for de som har mot til det Wink)
Fordelene er:
* Bæretøy ikke veier noe (i forhold til en bæremeis)
* Barnet kommer tettere på kroppen (din) og med "kraft ganger arm" blir belastningen på ryggen din mindre (siden armen blir mindre).
* Barnet får bedre kontakt med deg, og deler til en viss grad din kropsvarme.
* Bedre sittestilling for hoftene.
* Bedre støtte for hele barnets kropp.
* Tar ikke plass når det pakkes..

Ulempen er at du ikke har noen "smårom" da...

Vi solgte vår Bergans bæremeis i fjor sommer og kommer snart til å selge vogna, da vi bare bruker bæretøy (da dette er enklere enn en svær vogn ut og inn i bilen) Tror vogna har blitt brukt mindre enn 10 ganger siste året.. (minstrefrøkna er nå rett over året).

Sjekk ut www.tettinntil.com Smile

(Ah, og BTW, jeg har hatt 244, 760 og 480 Wink)
Offroadern

Ble Medlem: 16 Mar 2006

InnleggSkrevet: Ons Apr 11, 2007 12:33 pm    Tittel: Svar med Sitat

Slenger meg på anbefalinga til jafo70 (eller blir dama sint hehe)

Hun er også medlem av tettinntil og blitt veldig bitt. Nå produserer hun mai taier og ringslynger som bare det. Eneste som mangler nå er noen som vil ha de siden ikke for brukt alle Laughing
frankrp

Ble Medlem: 15 Mar 2006

InnleggSkrevet: Ons Apr 11, 2007 4:04 pm    Tittel: Svar med Sitat

Jeg har selv erfaring med både sjal og Mei Tai, og kan anbefale dette både pga bærekomfort og opplevelsen det gir for både bærer og barn!

Forresten så er Dama mi også ivrig på www.tettinntil.com Smile
bjornas

InnleggSkrevet: Ons Apr 11, 2007 5:56 pm    Tittel: Bæremeis Svar med Sitat

Helt enig med alle som bruker slynge - vi har også brukt det og var fornøyde - vår het Didymos, men konseptet er vel det samme.

Men slynge er vel ikke så godt konsept på fjelltur, jfr. svett pappa etc.?

Eller mener dere slynge også kan brukes til dette formålet? Synes dessuten det er litt vrient å montere slynga alene.

BTWx2: Hadde en 740 GL - en herlig bil. Trodde jeg skulle beholde den til 1 mill km. Men så var det visst rikelig med rust i kanalene....

Har også 760 GLE stv - som jeg aldri skulle ha solgt. Det var jo bare *litt* rusk med kamakslene. Nå venter vi på 850 - selv om jeg har mer lyst på 940 - the last real Volvo.
Til Toppen
Strato

Ble Medlem: 02 Apr 2007

InnleggSkrevet: Ons Apr 11, 2007 7:16 pm    Tittel: Svar med Sitat

bjornas skrev:
Strato, ser at du er Volvo-mann. Stoler blindt på (andre) med Volvo, så da er det løp-og-kjøp Bergans.....

Laughing Den er grei.
Til Toppen
Jafo70

Ble Medlem: 17 Aug 2006

InnleggSkrevet: Ons Apr 11, 2007 8:09 pm    Tittel: Re: Bæremeis Svar med Sitat

bjornas skrev:
..
Men slynge er vel ikke så godt konsept på fjelltur, jfr. svett pappa etc.?

Eller mener dere slynge også kan brukes til dette formålet? Synes dessuten det er litt vrient å montere slynga alene.
..
Både ja og nei.. Lommeslynge som jeg bruker er veldig lett, bare tre den over nakken og oppi med barnet, men den er best for butikkbruk, siden du får vekten litt skjevt.
I oppoverbakkene kan det nok bli litt varmt, men til gjengjeld VET du at tassen/tasseline ikke fryser, og med litt vind på toppen er det godt å ha en litt stor jakke med frøkna inni Smile
For fjellbruk er nok Sjal (/Slynge), Mai-tai eller en "Ergosele" det som gir best "vektfordeling". Ergosele skal vistnok også kunne bli levert med en liten sekk du hekter på motsatt side av barnet, som kan være kjekt på tur.

For både sjal (/slynge) og (litt lettere for) Mai-tai er det egentlig bare snakk om teknikk for å få barnet på plass. Mai-tai er *mye* lettere enn sjal.

Ergosele har jeg bare hørt om.

Sitat:
BTWx2: Hadde en 740 GL - en herlig bil. Trodde jeg skulle beholde den til 1 mill km. Men så var det visst rikelig med rust i kanalene....

Har også 760 GLE stv - som jeg aldri skulle ha solgt. Det var jo bare *litt* rusk med kamakslene. Nå venter vi på 850 - selv om jeg har mer lyst på 940 - the last real Volvo.
Første Volvo'en jeg hadde var en 244 med 264 front og interiør.. La ut en annonse med det jeg trodde var en høy pris, bare for å sjekke markedet og så var den solgt...
760'en var en '92 GLE med den nye 2,8 V6'en, alt utstyr bortsett fra skinn og elseter, dønnstrøken konebil, ble byttet ut til fordel for stasjonsvogn.
480'en var en virkelig trivelig vogn for far, men med etterhvert 2 barn ble det ikke nok tid for pleie av den (og det trengte den).
Homer Simpson

InnleggSkrevet: Ons Apr 11, 2007 9:27 pm    Tittel: Svar med Sitat

Må vel holde det jeg lovet siden det ble blåst liv i tråden igjen. Deuter meisen er helt fantastisk for mor og far å bruke. Småtten har ikke kommentert den enda men hun har ikke gitt utrykk for at det er noe ubehagelig

og Tomine 27.02.2009
Til Toppen
HoboDan
Moderator

Ble Medlem: 10 Okt 2005

InnleggSkrevet: Tor Apr 12, 2007 9:24 am    Tittel: Svar med Sitat

kjas skrev:
Hobodan, hvilken type meis var det du brukte på søndagstur vi hadde for en tid tilbake? Det var noe ala det jeg tenker jeg vil ha til sommeren, nemlig.

Den jeg brukte heter Ergo (har en eller annen tilleggsbenevnelse - men er eneste Ergo til salgs nå), det finnes en tilsvarende variant som er billigere og nesten like behagelig som heter Papadum.
Forskjellen ligger i at Ergo har litt bedre skulderstropper og hodestøtte samt at du får kjøpt en del praktisk tilleggsutstyr til Ergoen.

Anbefales opp til 18kg, så kan bruke den lenge Smile

Moderator
Til Toppen
Annonse:

Skrevet: akkurat nå    Tittel: Lignende saker

Artikler med lignende innhold

Mest diskutert i uke 5
Vokser som ugress

Lignende diskusjoner:

Bæremeis 2012
bæremeis
ØK : Bergans bæremeis

Er du ikke medlem enda? Registrer deg idag, det tar bare noen sekunder.

Vi har også gaver til nybakte fedre og mødre.

---------
Denne meldingen er autogenerert for å gi deg tips om relevant innhold.
Til Toppen
Vis Innlegg fra:   
Start Nytt Tema   Svar på Tema    Verdens Beste Pappa Forum Hovedsiden -> Om det å være pappa Alle klokkeslett er CET (Europa)
Gå til side 1, 2  Neste
Side 1 av 2

Gå Til:  
Du kan ikke starte nye temaer i dette forumet
Du kan ikke svare på temaer i dette forumet
Du kan ikke endre dine egne innlegg i dette forumet
Du kan ikke slette dine egne innlegg i dette forumet
Du kan ikke delta i avstemninger i dette forumet

Verdensbestepappa.no finnes også i mobil utgave. Trykk her for å bruke mobilversjonen.

micro