| Vis Forrige Tema :: Vis Neste Tema |
| Av |
Innlegg |
Synack
Ble Medlem: 28 Feb 2011 Innlegg: 4
|
Skrevet: Man Feb 28, 2011 9:43 pm Tittel: Baby som nekter å ta flaske |
|
|
Hei pappaer.
Vi begynner nå å se at vår lille jente på 7 måneder har arvet sin mors stahet. Bla. nekter hun å ta flaske. Vi har forsøkt med pumpet morsmelk, vann og morsmelkerstatning.
Dette er helt klart ikke noe problem siden hun fortsatt ammes, men om litt vil mor gå tilbake i jobb og jeg overta. Da hadde det vært greit med litt flaskemating også. I tillegg er det dumt at mor blir bundet til å være hjemme siden barnet må ammes på kvelden.
Har dere noen gode forslag her? Vi har forsøkt flere typer flasker og tuter.
Forslag mottas med stor takk. |
|
| Til Toppen |
|
 |
Forumet
|
Skrevet: - Tittel: - |
|
|
Er du lei reklame? Registrer deg idag, innloggete brukere ser ikke denne reklamen. |
|
| Til Toppen |
|
 |
HoboDan Moderator

Ble Medlem: 10 Okt 2005 Innlegg: 2383 Bosted: Bergen
|
Skrevet: Man Feb 28, 2011 9:46 pm Tittel: |
|
|
Når de nå bikker over 6 måneder så er det jo naturlig å begynne med grøt og velling og lignende. Da er det og mindre behov for kveldsmating.
Sønnen min nektet også å ta flaske. Men overgang til grøt o.l. gjorde det til et mindre problem. _________________ Stolt pappa siden 7/12 - 05
Tobarnsfar fra 2/5 - 11
Moderator |
|
| Til Toppen |
|
 |
Focus

Ble Medlem: 15 Mar 2007 Innlegg: 833 Bosted: Bergen
|
Skrevet: Man Feb 28, 2011 9:55 pm Tittel: |
|
|
har dere prøvd forskjellige flasker??? minste mann her i huset nekter flasker men drikker gjerne fra drikke kopp. så det er jo verdt et forsøk... _________________ Tarzan 16.08.2005
Turbo 19.06.2008
Lynet 18.02.2010 |
|
| Til Toppen |
|
 |
Ost Moderator

Ble Medlem: 27 Sep 2006 Innlegg: 1193 Bosted: Oslo
|
Skrevet: Man Feb 28, 2011 9:57 pm Tittel: |
|
|
SOm allerede sagt, så er jo 6 mnd en grei tid å begynne med grøt. Kanskje også tutekopp?
Jentungen er i hvertfall stor nok til å sitte i vipppestol, kanskje også babystol for kortere perioder, så dere trenger ikke være avhengig av å mate sittende i fanget. _________________ Klumpen, knerten, og snart knøttet. |
|
| Til Toppen |
|
 |
Synack
|
Skrevet: Tir Mar 01, 2011 7:38 am Tittel: |
|
|
Hei igjen.
Ja vi har forsøkt forskjellige typer flasker. Har hele sortementet i skapet nå. I tillegg har vi forsøkt kopp eller sånn mellomting mellom kopp og flaske. Hun er bare middels interessert i å ta den når det er vann i og nekter å drikke av den når det er melk/morsmelkerstatning i.
Jeg er enig i at problemet blir mindre og mindre etterhvert som hun får fast føde... noe hun får. Men dersom hun kun tar pupp og kun drikker to små slurker med vann til hvert måltid så frykter jeg at hun får for lite væske i seg. Spesielt da hvis mor skal være bort en periode, noe hun skal i 3 dager om en måneds tid.
Derfor hadde det vært gull med en liten knupp som har lyst på drikke.
Men, det kan jo hende at jeg lager et problem av et ikke-problem her. Liker bare å være litt proaktiv.  |
|
| Til Toppen |
|
 |
Focus

Ble Medlem: 15 Mar 2007 Innlegg: 833 Bosted: Bergen
|
Skrevet: Tir Mar 01, 2011 9:03 am Tittel: |
|
|
kan jo prøve å gi henne vann fra galss da.. kan jo henne at denne unge damen er skikkelig sta og fin på det og syntest at flaske er kjedelig og vil heller ha glass..  _________________ Tarzan 16.08.2005
Turbo 19.06.2008
Lynet 18.02.2010 |
|
| Til Toppen |
|
 |
HoboDan Moderator

Ble Medlem: 10 Okt 2005 Innlegg: 2383 Bosted: Bergen
|
Skrevet: Tir Mar 01, 2011 9:09 am Tittel: |
|
|
Ja, drikke ja - tenkte bare mat jeg.
Junior nektet flaske, men godtok å drikke av kopp og glass.
Så verdt et forsøk  _________________ Stolt pappa siden 7/12 - 05
Tobarnsfar fra 2/5 - 11
Moderator |
|
| Til Toppen |
|
 |
Synack
|
Skrevet: Tir Mar 01, 2011 10:25 am Tittel: |
|
|
Skal forsøke glass eller litt mer åpen kopp.
Og ja, hun er skikkelig sta og relativt fin på det. Utrolig hvor tidlig man kan se på disse smårollingene hvordan personlighet de vil få
Takk for tipsene! |
|
| Til Toppen |
|
 |
Fantefar Moderator

Ble Medlem: 15 Mai 2006 Innlegg: 755 Bosted: Arendal
|
Skrevet: Tir Mar 01, 2011 10:58 am Tittel: |
|
|
I forhold til dehydrering om hu drikker lite, er det ingen fare så lenge hu er frisk. Friske barn sulter eller tørster seg ikke, så jeg ville bare fortsatt utprøving, og er ganske sikker på at hu etterhvert vil ta drikke fra annet en pupp om dere bare fortsetter  _________________ - ...og når vi slapper av, så gjør vi det i full fart! - Kanninby
Og tydeligvis Jonas (01.07.06) sitt valgspråk
Lurer på hva Magnus (18.03.11) sitt blir? |
|
| Til Toppen |
|
 |
redlama

Ble Medlem: 27 Nov 2007 Innlegg: 49 Bosted: Kristiansand
|
Skrevet: Ons Mai 18, 2011 2:56 pm Tittel: |
|
|
Eldste jenta var ganske vanskelig når det kom til falske når hun var liten og skulle av puppen. vi prøvde og prøvde, men fikk det ikke til. Så kom min storesøster (mamma til 4) og sa "gi mæ den ungen".......(hun er fra Tromsø
Hun var innom 2 ganger om dagen i 2 dager å så satt det Saken for oss var ganske enkel. Våre "foreldrefølelser" kom litt i veien og vi var ikke konsekvente nok og prøvde ikke lenge nok når vi satt flasken til munnen.
Opplevde det samme med jente nummer 2 og da forsøkte vi selv å holde ut litt lenger med grining, spytting, sparking osv. til jentungen sugde tak og det tok bare en dag før den også satt.
Forklaringen kom i ettertid da vi fikk beskjed om at barn ofte ikke får til å ta flasken i og med at tuten er ulik mamma sin pupp og de kan bli frustrerte. Jeg anbefaler (dersom kopp/glass ikke funker) å evt. få inn noen andre som kan hjelpe, det fungerte i alle fall for oss
Lykke til!! _________________ Stolt pappa til to flotte jenter  |
|
| Til Toppen |
|
 |
Synack
|
Skrevet: Ons Mai 25, 2011 3:38 pm Tittel: |
|
|
Jeg tror nok du har et poeng. Og dette er nok svaret på mye når det gjelder babyer/barn... tålmodighet og repetisjon.
Hun tar nå flaska, men drikker ikke store mengdene. Jeg stoler på at hun får i seg det hun trenger. Ingenting som tyder på noe annet. |
|
| Til Toppen |
|
 |
Annonse:
|
|
| Til Toppen |
|
 |
|
|