| Vis Forrige Tema :: Vis Neste Tema |
| Av |
Innlegg |
2barnspappa
Ble Medlem: 29 Okt 2010 Innlegg: 8
|
Skrevet: Tir Mar 22, 2011 12:29 pm Tittel: Amming og samvær |
|
|
Min eks og jeg har 2 barn sammen, en jente på 2 og en gutt på 4. Hun ammer fortsatt datteren vår på 2 og har også delvis gitt sønnen vår på 4 lov til å amme (etter at han sluttet i en alder av 1,5). Jeg sa klart i fra hva jeg mente om dette, men ble ikke hørt.
I mine samvær har hun dukket opp daglig rett før leggetid for å amme. Dette har hos meg vært kilde til stor irritasjon, da barna trøtte og slitne rett før leggetid, regarerer kraftig når moren drar igjen. Ingen hyggelig situasjon, verken for barna eller meg mao.
Jeg har nå ifm nytt møte med familievernkontoret nektet å med på dette videre, delvis også fordi hun muntlig for ca 2 uker siden lovet å slutte med amming, hvilket hun ikke har klart å overholde.
Spørsmålet er da : kan jeg nekte henne dette ? Er det virkelig barnas beste at hun dukker opp rundt legging på hver eneste samværsdag ? |
|
| Til Toppen |
|
 |
Forumet
|
Skrevet: - Tittel: - |
|
|
Er du lei reklame? Registrer deg idag, innloggete brukere ser ikke denne reklamen. |
|
| Til Toppen |
|
 |
Gnubel Moderator

Ble Medlem: 19 Jan 2007 Innlegg: 1025 Bosted: Modum
|
Skrevet: Tir Mar 22, 2011 1:11 pm Tittel: |
|
|
Jeg tror det er direkte usunt med opprivende avskjed rett før legging. Høres ut som hu gjør det for å få barna til å bli mer avhengig av henne...
Si at hu får pumpe seg, så kan du gi dem flaske. Nekt henne å komme innom når du har ditt samvær. _________________ Stolt far til gutt 29.12.01, jente 05.03.04 og jente 06.11.06 |
|
| Til Toppen |
|
 |
2barnspappa
|
Skrevet: Tir Mar 22, 2011 1:16 pm Tittel: |
|
|
| Gnubel skrev: | Jeg tror det er direkte usunt med opprivende avskjed rett før legging. Høres ut som hu gjør det for å få barna til å bli mer avhengig av henne...
Si at hu får pumpe seg, så kan du gi dem flaske. Nekt henne å komme innom når du har ditt samvær. |
Delvis enig.....jeg kan ikke nekte henne å se barna når jeg har samvær (tror jeg ?) Ikke har jeg interesse av det heller da det i mine øyner er selvsagt at barna skal få se mor selv når jeg har samvær. Det blir jo det samme når jeg vil se barna utenom samvær. Men hun kan holde seg utenom leggetiden.....heller en tur på dagtid, og ikke hver eneste dag av samværet.
Men ammingen nekter jeg.....som du sier, hun får pumpe hvis hun vil fortsette ammingen. |
|
| Til Toppen |
|
 |
Sylvan

Ble Medlem: 06 Jul 2008 Innlegg: 247 Bosted: Trondheim
|
Skrevet: Tir Mar 22, 2011 3:59 pm Tittel: |
|
|
Enig med gnubel her. Jeg kan ikke helt se poenget med at en toåring og en fireåring på død og liv må få i seg morsmelk før leggetid når de for lengst er begynt med vanlig kost. _________________ Pappa til Håvard (okt 2007) og Oda (sep 2010) |
|
| Til Toppen |
|
 |
2barnspappa
|
Skrevet: Tir Mar 22, 2011 7:56 pm Tittel: |
|
|
| Sylvan skrev: | | Enig med gnubel her. Jeg kan ikke helt se poenget med at en toåring og en fireåring på død og liv må få i seg morsmelk før leggetid når de for lengst er begynt med vanlig kost. |
Selvsagt er jeg enig i det både du og Gnubel skriver. Jeg lurer bare på hva som er motivet hennes......kanskje litt som Gnubel sier at hun vil gjøre barna mer avhengig av seg seg ? |
|
| Til Toppen |
|
 |
Sylvan

Ble Medlem: 06 Jul 2008 Innlegg: 247 Bosted: Trondheim
|
Skrevet: Tir Mar 22, 2011 8:03 pm Tittel: |
|
|
| 2barnspappa skrev: | | kanskje litt som Gnubel sier at hun vil gjøre barna mer avhengig av seg seg ? |
Det kan godt hende. Eller at hun har vanskelig for å gi slipp på dem. Hva bruker hun egentlig som argument for å holde på sånn?
Uansett støtter jeg deg fullt ut i at det er på tide at dette brysomme ritualet bør ta slutt. Hun kan ihvertfall ikke hevde at det ernæringsmessige grunner til at dette skal fortsette. _________________ Pappa til Håvard (okt 2007) og Oda (sep 2010) |
|
| Til Toppen |
|
 |
2barnspappa
|
Skrevet: Tir Mar 22, 2011 10:16 pm Tittel: |
|
|
| Sylvan skrev: | | 2barnspappa skrev: | | kanskje litt som Gnubel sier at hun vil gjøre barna mer avhengig av seg seg ? |
Det kan godt hende. Eller at hun har vanskelig for å gi slipp på dem. Hva bruker hun egentlig som argument for å holde på sånn?
Uansett støtter jeg deg fullt ut i at det er på tide at dette brysomme ritualet bør ta slutt. Hun kan ihvertfall ikke hevde at det ernæringsmessige grunner til at dette skal fortsette. |
Hun gir meg ingen argumenter for hvorfor hun fortsetter. Hun har tidligere (ca 1 mnd siden) sagt at dette ville ta slutt nå etter sist helg siden hun skulle være bortreist i helgen. Det første hun gjør når hun henter barna på mandags ettermiddag er å amme vår datter. Hun påstår i ettertid at hun sa/mente at hun ville slutte dersom vår datter sluttet å forvente amming.
Blir overhodet ikke klok på hva hun prøver å oppnå, men det og disse kveldsbesøkene midt i leggetid er i hvertfall ikke til barnas beste, noe jeg poengterte på siste møte på familivernkontoret. |
|
| Til Toppen |
|
 |
jens
Ble Medlem: 11 Jan 2011 Innlegg: 191
|
Skrevet: Tor Mar 24, 2011 8:21 pm Tittel: |
|
|
Hei.
En kan spørre seg om motivet for dette, om det ligger neo mer bak.
Når du har samvær ,er det du bestemmer for å si det kort. Er vel lurt å høre til hva BM har å si ,men være bestemt å få fram det er du som har ansvar når barna er hos deg. Hun kan umulig han noen gode argumenter når barna er i den alder de er for å fortsette dette. Tror jeg du har de fleste fageksperter med deg i.
Barnelova:
§ 42. Barnet sin rett til samvær.
Barnet har rett til samvær med begge foreldra, jamvel om dei lever kvar for seg. Foreldra har gjensidig ansvar for at samværsretten vert oppfyld. Dersom ein av foreldra vil flytte, og det er avtale eller avgjerd om samvær, skal den som vil flytte, varsle den andre seinast seks veker før flyttinga.
Barnet har krav på omsut og omtanke frå den som er saman med barnet. Den som er saman med barnet, kan ta avgjerder som gjeld omsuta for barnet under samværet.
Endra med lover 3 mars 1989 nr. 8 (ikr. 1 mai 1989, men slik at endringa i andre leden ikkje gjeld for barn fødd før 1 mai 1989), 25 sep 1992 nr. 106, 13 juni 1997 nr. 39 (ikr. 1 jan 1998), 20 juni 2003 nr. 40, endra paragrafnummeret frå § 44 (ikr. 1 apr 2004 etter res. 20 juni 2003 nr. 728), 9 apr 2010 nr. 13 (ikr. 1 juli 2010, etter res. 9 apr 2010 nr. 500).
Lykke til |
|
| Til Toppen |
|
 |
Annonse:
|
|
| Til Toppen |
|
 |
|