| Vis Forrige Tema :: Vis Neste Tema |
| Av |
Innlegg |
alenepappa
Ble Medlem: 17 Nov 2009 Innlegg: 2
|
Skrevet: Tir Nov 17, 2009 7:55 pm Tittel: Alenepappa og farsskapstest |
|
|
Jeg er alenepappa til to gutter på 4 og 6 år og har vært det i ca 3,5 år. Nå har moren deres funnet ut at hun skal ha omsorgen og har tatt ut stevning.
Rett før forberedende rettsmøte får jeg vite det ikke er sikkert jeg er far til guttene mine og hun vil ha farsskapstest hun forteller hun har holdt på med andre mens vi var sammen og det er muligheter for at jeg ikke er faren.
Føler meg dolket i ryggen og livredd om det viser seg at jeg ikke er faren til en eller evnt begge to.
Moren deres har psykiske problemer og har ikke klart å ta seg av de og nå krever hun først omsorgen og deretter farsskapstest.
Om det viser seg at jeg ikke er far til guttene mine raser verden sammen  |
|
| Til Toppen |
|
 |
Forumet
|
Skrevet: - Tittel: - |
|
|
Er du lei reklame? Registrer deg idag, innloggete brukere ser ikke denne reklamen. |
|
| Til Toppen |
|
 |
Pluto

Ble Medlem: 10 Jan 2008 Innlegg: 89 Bosted: Askim
|
Skrevet: Tir Nov 17, 2009 8:10 pm Tittel: |
|
|
Dette må være en utrolig tøff situasjon å komme i.
Jeg kan overhode ikke sette meg inn i situasjonen da jeg ikke har vært der. At du føler deg dolket i ryggen kan jeg godt forstå, også at du er livredd for et eventuellt resultat.
Det eneste jeg kan anbefale deg er å prøve å leve livet som du har frem til nå da det er det beste for guttene dine.
Du bør også skrive opp vesentlige ting dere snakker om da det kan komme til din fordel ved en eventuellt sak.
Ønsker deg lykke til og krysser fingrene for deg. _________________ Far til 1..2..3....QUATTRO  |
|
| Til Toppen |
|
 |
andrusmaximus
Ble Medlem: 16 Jun 2008 Innlegg: 55
|
Skrevet: Ons Nov 18, 2009 9:49 am Tittel: |
|
|
Uff,
det er vel en ganske håpløs situasjon. Nok en situasjon hvor reglene absolutt ikke er det beste for barna. Har ikke de papirene man skriver under på sykehuset hvor mor erklærer faren, noen betydning i det hele tatt?
Krysser virkelig alle fingre for at prøvene viser at du er faren til begge. |
|
| Til Toppen |
|
 |
Ost Moderator

Ble Medlem: 27 Sep 2006 Innlegg: 1193 Bosted: Oslo
|
Skrevet: Ons Nov 18, 2009 11:36 am Tittel: |
|
|
Oi sann
Denne svir stygt.
Har overhodet ikke noe lignende erfaring selv, men jeg vet at om det plutselig skulle komme dalende ned at jeg muligens ikke er far til mine egne barn, da ville det meste falle sammen.
Sørg for at du kan dokumentere mest mulig i forbindelse med rettsmøtet. All den tid du kan vise at du har hatt omsorgen for barna, og at moren ikke har fulgt opp slik hun skulle, vil hennes sak være langt svakere. _________________ Klumpen, knerten, og snart knøttet. |
|
| Til Toppen |
|
 |
avec
Ble Medlem: 21 Feb 2010 Innlegg: 23
|
Skrevet: Man Feb 22, 2010 1:13 am Tittel: |
|
|
Hei, har du noen oppdatering på denne saken.
Er selv utsatt for utroskap i dette forholdet, og har fått noen bekymrende tanker i etterkant om mine gutter på 5 og 6 kanksje ikke kan være mine....., det er en vond tanke.
Gi tilbakemelding og fortell oss at verden ikke bare er et helvete på jord!  |
|
| Til Toppen |
|
 |
alenepappa
Ble Medlem: 17 Nov 2009 Innlegg: 2
|
Skrevet: Lør Mar 06, 2010 11:52 am Tittel: |
|
|
Det er ikke så mye nytt i denne saken ennå, etter første rettsmøte ble mor sitt samvær redusert pga hennes konfliktnivå og psyke. Hun nektet da for å ha nevnt farskapstest til dommeren, men har sagt til meg ved to anledninger senere at hun vil ha det. Jeg skal snart i retten igjen men tanken på at det er en mulighet for at jeg ikke er biologisk far for dem plager meg veldig mye  |
|
| Til Toppen |
|
 |
tusjmann
Ble Medlem: 01 Jan 2006 Innlegg: 90
|
Skrevet: Tir Mar 09, 2010 12:01 am Tittel: |
|
|
| alenepappa skrev: | Det er ikke så mye nytt i denne saken ennå, etter første rettsmøte ble mor sitt samvær redusert pga hennes konfliktnivå og psyke. Hun nektet da for å ha nevnt farskapstest til dommeren, men har sagt til meg ved to anledninger senere at hun vil ha det. Jeg skal snart i retten igjen men tanken på at det er en mulighet for at jeg ikke er biologisk far for dem plager meg veldig mye  |
Hei!
Tøff sak, det må jeg si.
Men...
Det som er viktig for deg er jo barna, du har fulgt de fra fødsel til der de står nå. Du er påført som pappa i folkregisteret. Barna har knyttet sterke bånd til deg og omtaler deg som pappa, og det vil de alltid gjøre. En DNA test vil aldri kunne gjøre noe med de faktaene som betyr noe. Din relasjon til barna og omvendt får ingen gjort noe med, en dna er i din sammenheng bare en teknikalitet. Du er Pappa uansett!
En annen, underordnet ting. Rettsaken går over, om situasjonen er i nærheten av det du hinter til, så går det den veien du ønsker. Jeg er klar over at prosessen er ett hælvete, men det ender opp i noe bedre.
Ønsker de lykke til, og nyt rollen din som pappa som du beviser sterkt i situasjonen du står i. |
|
| Til Toppen |
|
 |
Annonse:
|
|
| Til Toppen |
|
 |
|
|