verdens beste pappa boken

Alene hjemme, hjelp ;)

Start Nytt Tema   Svar på Tema    Verdens Beste Pappa Forum Hovedsiden -> Om det å være pappa
Vis Forrige Tema :: Vis Neste Tema  
Av Innlegg
jonnis

Ble Medlem: 24 Jun 2009

InnleggSkrevet: Tor Apr 29, 2010 10:34 pm    Tittel: Alene hjemme, hjelp ;) Svar med Sitat

Samboeren min dro på jentetur i dag og kommer hjem søndag kveld så her er jeg med lille jenten på 7 måneder! Det er altså første gang hun er uten mammaen mer enn en natt.

Det begynte rimelig dårlig(like greit å være ærlig..). Mammaen glemte toalettvesken så jeg la gullet i dobbeltsengen og løp ut for å rope etter henne. Så hørte jeg et DUNK og der lå vesla på gulvet og skrek! Heldigvis er det ikke en høy seng og siden det er et kaldt rom har vi vegg-til-vegg teppe..
Det gikk ikke lang tid før hun roet seg og jeg knadde henne litt for å sjekke om hun hadde vondt noen steder men alt er OK. Går også ned ved jevne mellomrom for å være helt sikker!

Hun er ikke avvent med nattamming enda men hun blir vel fort det i natt. Jeg har fått beskjed om å gi henne kos og vann.

Når jeg la henne fikk jeg i henne 25 ml (av 200 ml...) morsmelkerstatning hvorav halvparten rant utenfor munnen. Hun har fått en flaske med vann siste uken men hun bare gnager og blåser. Hun nektet plent å drikke fra flaska! Hun får i seg grøt, middag og frukt på dagen så hun sulter ikke. Jeg håper bare hun vil ha litt nan i morgen tidlig..

Hun drikker vel hvis hun blir kjempetørst? Og jeg får prøve med skje eller kopp hvis hun nekter helt. Hun er veldig snill og tålmodig så jeg håper det går bra uten pupp i noen dager.

Gode tips taes i mot med takk Smile

Vel dette var en "liten" historie fra min kveld! Heldigvis har jeg fri fra jobb i morgen...
Forumet

Skrevet: -    Tittel: -

Er du lei reklame? Registrer deg idag, innloggete brukere ser ikke denne reklamen.
Til Toppen
pAppaNorD
Moderator

Ble Medlem: 13 Mai 2008

InnleggSkrevet: Tor Apr 29, 2010 10:45 pm    Tittel: Svar med Sitat

Om du er nervøs for dette så må vel trøsta være at du ikke er alene om akkurat det. Er mye ansvar plutselig bare på deg, ikke sant?

Men det går bra Smile Høres også ut som du har alt under kontroll. Håper ikke lillepia gir deg for mye pes med nattavenninga.

Lykke til, og kos dere alene!
Vis Medlemmets Profil Send Privat Melding Besøk Medlemmets Nettside
jonnis

InnleggSkrevet: Tor Apr 29, 2010 11:50 pm    Tittel: Svar med Sitat

Nå fikk hun vann og drakk det! Så sovnet hun igjen etter litt vugging så dette skal nok gå bra Smile Takker for støtten.
HoboDan
Moderator

Ble Medlem: 10 Okt 2005

InnleggSkrevet: Tor Apr 29, 2010 11:54 pm    Tittel: Svar med Sitat

jonnis skrev:
Nå fikk hun vann og drakk det! Så sovnet hun igjen etter litt vugging så dette skal nok gå bra Smile Takker for støtten.

Godt å høre. Lykke til Smile

Moderator
Til Toppen
Vis Medlemmets Profil Send Privat Melding
ivarfj

Ble Medlem: 23 Apr 2009

InnleggSkrevet: Fre Apr 30, 2010 10:45 am    Tittel: Svar med Sitat

Jeg ser det som en fordel at mor er borte når nattamming skal avvikles. Vi gjorde det samme hos oss med minstejenta, det var jeg som gikk inn til henne hvis hun våkna om natta i den første uka. Det har nok noe med at mor lukter melk og får babyen til å tro at det er pupp og få. Far lukter bare svette og det frister ikke like mye Wink

I 7-måneders alderen kan uro om natta også være tenner som holder på å bryte frem. Skaff Dentinox som du kan smøre på gummene, dette har de på dagligvarebutikker med apotekervarer.

Lykke til med "alenepappahelga" og hold oss oppdatert på hvordan det går Smile
jonnis

InnleggSkrevet: Fre Apr 30, 2010 3:08 pm    Tittel: Svar med Sitat

Madammen kom hjem litt over 24:00!! Flyet var kansellert.. Hehe.. Så hun reiser i dag og kommer hjem mandag istedenfor.

Så i kveld begynner det på ordentlig!
Mor mener at det ikke gummene da men hun har fått 2 små "hull" i gummen nede da.

Satser på at det bare er bra at mor er vekke når hun ikke skal ha pupp om natten. Hun bor på soverommet vårt enda men om en uke eller 2 skal hun få eget rom i en annen etasje. Så da er det jo veldig greit at hun er avvent og kan sove hele natta.

Oppdatering kommer!
jonnis

InnleggSkrevet: Lør Mai 01, 2010 8:03 am    Tittel: Svar med Sitat

Da dro mammaen på ordentlig..

Tilde la seg 19:30 og våknet i 24-tiden og fikk smokk. Kl 03:30 fikk hun vann og kos Smile Var våken en halvtimes tid.

06:45 stod vi opp! Hun fikk da litt Nan og drakk vel 50 ml.. Ikke så stor fan av det enda.Litt senere spiste hun en god porsjon grøt.

Så alt i alt er jeg veldig fornøyd med godjenta mi! Smile
redlama

Ble Medlem: 27 Nov 2007

InnleggSkrevet: Lør Mai 01, 2010 6:07 pm    Tittel: Svar med Sitat

Stå på Smile Vi kjørte også en sånn når vi skulle avvende på natta. Mor var bort i 3 dager og jeg å lillejenta måtte klare oss selv. Den 2 natta sov hun NESTEN hele veien Smile

Et tips (om du ike gjør det allerede) kan være å varme litt vanlig melk, ha oppi LITT grøt og ha det på flaska (pass på at det kan drikkes av tuten. Lillemor hos oss ville ike ha flaske før vi prøvde dette og når hun fikk det som kveldsmat sov hun igjennom hele natta.

Men hold ut, det kommer til å lønne seg SmileSmile

Hilsen pappa med medfølelse for situasjonen Wink
jonnis

InnleggSkrevet: Tir Mai 04, 2010 9:31 am    Tittel: Svar med Sitat

Da var langhelgen over!

Tilde oppførte seg helt upåklagelig Smile

Søndag og mandag var det ikke så ille med Nan likevel.

Natt til søndag sov hun fra 19:30 til 05:00! Og så sov vi en time til i dobbeltsengen. Så da er hun offisielt avvent fra nattamming!

I ettertid er det vel bare å si: "dette var lett.." Hehe.. Jeg var nok litt usikkerhet og spent på hvordan det skulle gå.. Lettet nå!

Har også fått enda mer respekt for jobben min kjære samboer gjør når jeg er på jobb. Det er ikke fritid med litt amming innimellom nei. Det er ganske mye jobb, men utrooolig givende og koselig! Gleder meg til august når vi skal ha 10 uker sammen.
PappaLars

Ble Medlem: 01 Sep 2008

InnleggSkrevet: Søn Mai 09, 2010 6:47 pm    Tittel: Svar med Sitat

Akuratt det tenkte jeg da min første alenehelg var over også Jonnis, hehe, mammen gjør faktisk en ganske omfattende og slitsom jobb Wink

Godt å høre helgen gikk bra, det er jo ikke bare bare for oss mannfolk! hehe

"And in the end, it’s not the years in your life that count. It’s the life in your years"
Til Toppen
smule

Ble Medlem: 26 Apr 2010

InnleggSkrevet: Tir Mai 18, 2010 2:00 am    Tittel: Svar med Sitat

Haha, kjenner meg lett igjen her!

Det var godt at det gikk bra Smile
Til Toppen
Annonse:

Skrevet: akkurat nå    Tittel: Lignende saker

Artikler med lignende innhold

Hvordan barnesikre forholdet
Ta vare på kjæledyrene i ferien
Samvær med spedbarn

Lignende diskusjoner:

Hjelp!
Hjelp!!! Jeg blir alenepappa i et år nå!
Lille jenta som ikke vil ligge alene i sengen.....

Er du ikke medlem enda? Registrer deg idag, det tar bare noen sekunder.

Vi har også gaver til nybakte fedre og mødre.

---------
Denne meldingen er autogenerert for å gi deg tips om relevant innhold.
Til Toppen
Vis Innlegg fra:   
Start Nytt Tema   Svar på Tema    Verdens Beste Pappa Forum Hovedsiden -> Om det å være pappa Alle klokkeslett er CET (Europa)
Side 1 av 1

Gå Til:  
Du kan ikke starte nye temaer i dette forumet
Du kan ikke svare på temaer i dette forumet
Du kan ikke endre dine egne innlegg i dette forumet
Du kan ikke slette dine egne innlegg i dette forumet
Du kan ikke delta i avstemninger i dette forumet

Verdensbestepappa.no finnes også i mobil utgave. Trykk her for å bruke mobilversjonen.

micro