| Vis Forrige Tema :: Vis Neste Tema |
| Av |
Innlegg |
wilgan
Ble Medlem: 02 Sep 2006 Innlegg: 1 Bosted: Oslo
|
Skrevet: Lør Sep 02, 2006 12:39 pm Tittel: Barneklær: Mor er sjef...? |
|
|
Jeg er en vordende pappa som er opptatt av klær, uten å være "jålete". Liker det funksjonelt og fint. Virker på meg som om mange fedre ikke vil eller slipper til når det gjelder hva slags klær barna skal ha.
Butikkene er også ekstremt mamma-orienterte. Har funnet en ny nettbutikk som tydeligvis tar pappa på alvor med egen pappaseksjon www.lilletordivel.no.
Noen erfaringer der ute? _________________ wilhelm |
|
| Til Toppen |
|
 |
pinkerton

Ble Medlem: 08 Aug 2006 Innlegg: 235 Bosted: Hønefoss
|
Skrevet: Lør Sep 02, 2006 1:18 pm Tittel: |
|
|
Var å kjøpte mine første klær til gutten som kommer i januar. Det synes madamen var VELDIG koselig...Hun liker at jeg ordner ting til guttungen uten at jeg spør henne  _________________ Adrian 26.12.2006
Kasper 11.08.08 |
|
| Til Toppen |
|
 |
Homer

Ble Medlem: 07 Jan 2006 Innlegg: 919 Bosted: Sandnes
|
Skrevet: Lør Sep 02, 2006 1:24 pm Tittel: |
|
|
Er stort sett kona som har kontrollen, men kjøper nå litt jeg og. I tillegg lager vi egne trykk på ensfargete bodyer og der har jeg ting jeg skulle ha sagt  _________________ Hipp hurra for 17. mai og 2. januar
Snakkes på den andre siden, far |
|
| Til Toppen |
|
 |
jonny
Ble Medlem: 30 Jul 2006 Innlegg: 11 Bosted: Bergen
|
Skrevet: Lør Sep 02, 2006 1:25 pm Tittel: |
|
|
Mhh ja samme her også min kone liker det faktisk at jeg går og kjøpe klærene til lille jenten. Men hun ler hver eneste gfang av hva jeg kjøper . Hun mener jeg eier ikke smak i det helle tatt. _________________ Stolt papp av Charlotte siden 24.8-06 |
|
| Til Toppen |
|
 |
andemann
Ble Medlem: 22 Jan 2006 Innlegg: 266 Bosted: Trondheim
|
Skrevet: Lør Sep 02, 2006 2:19 pm Tittel: |
|
|
så og si alt av butikker henvender seg til mødre og bestemødre. Forrige jeg var ute og kjøpte var noen pakninger med bodyer i alle andre farger enn lyseblått og hvitt. (rødt, mørkebrun, sennepsgul, mørkeblå og et par til) på HM
andreas _________________ Gutt: 26/1 '06
Gutt: 3/10 '08 |
|
| Til Toppen |
|
 |
dalnetslem

Ble Medlem: 05 Okt 2005 Innlegg: 1472 Bosted: Nittedal
|
|
| Til Toppen |
|
 |
kjas

Ble Medlem: 06 Feb 2006 Innlegg: 1154 Bosted: Tønsberg
|
Skrevet: Lør Sep 02, 2006 3:58 pm Tittel: |
|
|
| Homer skrev: | Er stort sett kona som har kontrollen, men kjøper nå litt jeg og. I tillegg lager vi egne trykk på ensfargete bodyer og der har jeg ting jeg skulle ha sagt  |
Hvordan lager dere egne trykk da? Høres ut som noe jeg har lyst til å gjøre også. _________________ Pappa til Brage - født 09.09.2006,
og Ronja - 02.08.2009.
Moderator på forumet, så husk reglene.
Gi Blod! Bli blodgiver. |
|
| Til Toppen |
|
 |
Offroadern
Ble Medlem: 16 Mar 2006 Innlegg: 1378 Bosted: Kongsvinger
|
Skrevet: Lør Sep 02, 2006 6:27 pm Tittel: |
|
|
Vi har fått veldig mye så trenger egentlig ikke kjøpe så mye... Kjett det å egentlig
Har vel noe jeg skulle sagt men dama er rimelig tullete når det gjelder å handle klær og hennes mor er ille værre, og hu elsker rosa og dollete
Men heldigvis for vi stagget henne litt, liker ikke rosa noen av oss.
Gleder meg litt til arvegodset blir for lite så jeg kan gå ut å handle litt rocka klær og litt hippie inspirerte klær
http://www.hippieshop.com/cgi-bin/gold/category/4000K her har dem mye bra  _________________ Kjempe stolt pappa siden juli -06 |
|
| Til Toppen |
|
 |
Homer

Ble Medlem: 07 Jan 2006 Innlegg: 919 Bosted: Sandnes
|
|
| Til Toppen |
|
 |
kjas

Ble Medlem: 06 Feb 2006 Innlegg: 1154 Bosted: Tønsberg
|
Skrevet: Lør Sep 02, 2006 6:53 pm Tittel: |
|
|
Det skal gjøres ved første anledning! Takk for tipset. _________________ Pappa til Brage - født 09.09.2006,
og Ronja - 02.08.2009.
Moderator på forumet, så husk reglene.
Gi Blod! Bli blodgiver. |
|
| Til Toppen |
|
 |
Junior

Ble Medlem: 09 Aug 2006 Innlegg: 790 Bosted: Sotra
|
Skrevet: Søn Sep 03, 2006 9:39 am Tittel: |
|
|
Lar kona handle klær når det trengs, men det er mest latskap og praktisk. Til nå er det hun som har vært hjemme med ham, mens jeg har vært på jobb. Så når hun er på senteret og handler, kjøper hun hvis hun finner noe hun liker eller mener vi trenger. Dessuten beveger jeg meg ikke inn i klesbutikker, bortsett fra når jeg må. Hater å handle. _________________ Ask 21/9-05
Eir 4/11-07 |
|
| Til Toppen |
|
 |
Trygve

Ble Medlem: 31 Jul 2006 Innlegg: 142 Bosted: Oslo
|
Skrevet: Søn Sep 03, 2006 10:59 am Tittel: |
|
|
tror det vi mannfolk i noen tilfeller er vitne til, er at mødre tar over babykleskjøpet fordi de ser på dette som et speilbilde av seg selv.
litt som at vi mannfolk må innse at damer egentlig ikke pynter seg for oss (ville de da begynt med piratbukser og boots utenpå denimbuksene??), men de pynter seg for hverandre. Og der hvor mannfolk prater om biler og fotball, prater damene om vesker og klær.
Er det noen her inne som ikke har overhørt 10000 ganger damer si til hverandre: "så fiiiiin den var, hvor har du fått tak i den?" osv.
Og mens mannfolk er litt utenfor damenes kontroll hva angår klær (bruker ordet "litt" med overlegg her), så føler nok mange damer at baby'ene skal videreføre litt det bildet damer vil at andre damer skal ha av dem selv....
Er jo derfor man også ser damer i babybutikker kjøpe en enorm mengde ting basert på "så søøøøøt den var", da gjerne i form av bamser og andre pyntegjenstander som selve babyen aldri kommer til å ha noen som helst praktisk nytte av, eller få noe forhold til. Men det kommer jo til å ta seg bra ut på barnerommet når alle de andre damene kommer på besøk....ikkesant?  _________________ Far til Birk, som ble født 14.12.2006 |
|
| Til Toppen |
|
 |
Junior

|
Skrevet: Søn Sep 03, 2006 11:06 am Tittel: |
|
|
Nåja  _________________ Ask 21/9-05
Eir 4/11-07 |
|
| Til Toppen |
|
 |
Trygve

|
Skrevet: Søn Sep 03, 2006 11:19 am Tittel: |
|
|
| Junior skrev: | Nåja  |
sier ikke at alle er slik, for man ser jo over bevisene på at noen tar skjeen selv her. var mer ment generelt...tror ihvertfall at barnevogngeriljaen på grünerløkka er rimelig bevist på hvordan babyene skal se ut, før latte'n bestilles rundt de andre mødrene.  _________________ Far til Birk, som ble født 14.12.2006 |
|
| Til Toppen |
|
 |
HoboDan

Ble Medlem: 10 Okt 2005 Innlegg: 2096 Bosted: Bergen
|
Skrevet: Søn Sep 03, 2006 11:24 am Tittel: |
|
|
Jeg er enig med Trygve, det er veldig mange damer som er slik.
Takk og lov for at jeg ikke er gift med en av disse... _________________ Stolt pappa siden 7/12 - 05
Moderator |
|
| Til Toppen |
|
 |
Trygve

|
Skrevet: Søn Sep 03, 2006 11:25 am Tittel: |
|
|
| HoboDan skrev: |
Takk og lov for at jeg ikke er gift med en av disse... |
2. that. _________________ Far til Birk, som ble født 14.12.2006 |
|
| Til Toppen |
|
 |
dalnetslem

Ble Medlem: 05 Okt 2005 Innlegg: 1472 Bosted: Nittedal
|
Skrevet: Søn Sep 03, 2006 11:42 am Tittel: |
|
|
| Trygve skrev: | | Junior skrev: | Nåja  |
sier ikke at alle er slik, for man ser jo over bevisene på at noen tar skjeen selv her. var mer ment generelt...tror ihvertfall at barnevogngeriljaen på grünerløkka er rimelig bevist på hvordan babyene skal se ut, før latte'n bestilles rundt de andre mødrene.  |
Mulig jeg tramper på mange tær her nå, men jeg har fått inntrykk av att barnevogngeriljaer blir dannet av mødre som har rundet trevde årene, som har ventet på baby ett par år, og som er veldig "into" babyen sin på en måte...blir litt skremt når jeg møter disse på babyavdelingene i ulike butikker, blir så voldsomt  _________________ Meget stolt pappa til Casper siden 20.05.06! |
|
| Til Toppen |
|
 |
Offroadern
Ble Medlem: 16 Mar 2006 Innlegg: 1378 Bosted: Kongsvinger
|
Skrevet: Søn Sep 03, 2006 12:16 pm Tittel: |
|
|
| HoboDan skrev: | Jeg er enig med Trygve, det er veldig mange damer som er slik.
Takk og lov for at jeg ikke er gift med en av disse... |
Er meget gla for at samboer`n ikke er sånn å _________________ Kjempe stolt pappa siden juli -06 |
|
| Til Toppen |
|
 |
Junior

|
Skrevet: Søn Sep 03, 2006 12:40 pm Tittel: |
|
|
| HoboDan skrev: | | Takk og lov for at jeg ikke er gift med en av disse... |
Samme her, selv om hun kan ta av, av og til.  _________________ Ask 21/9-05
Eir 4/11-07 |
|
| Til Toppen |
|
 |
Jafo70

Ble Medlem: 17 Aug 2006 Innlegg: 730 Bosted: Langhus
|
Skrevet: Man Sep 04, 2006 8:10 am Tittel: |
|
|
Hos oss er det vel litt todelt, Fruen bestemmer at tassene trenger et eller annet (Det er hun som tross alt er hjemme til daglig og har oversikten), mens jeg som oftest velger "stil" og farger. Selv om jeg ikke er såå involvert i baby-tøy innkjøp da 
Eldste mann er litt sjenert i nye situasjoner og når han nå skulle begynne på skolen nå i høst skulle vi kjøpe en ny jakke til han. Vi har mye arvegods, men syntes han fortjente noe nytt til skolestart. Fruen hadde vel kanskje tenkt seg en litt diskret høstjakke, men vi (les jeg ) endte opp med en knall gul "motorsykkel" jakke. For meg helt riktig stil, litt småtøff jakke som stikker seg litt ut, uten å bli skrikete eller "bøllete".
Var veldig godt å se i skolegården første skoledag at det "fungerte", og at han var i full fart allerede etter få minutter. _________________ Trebarnspappa som (endelig) har funnet ut at bæretøy er tingen framfor vogn har også begynnt å bygge bolig... |
|
| Til Toppen |
|
 |
Forumet
|
|
| Til Toppen |
|
 |
|
|